Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:07:41 GMT

برپایی جشنواره گل محمدی در میبد یزد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۸۹۰۳۹

برپایی جشنواره گل محمدی در میبد یزد

دومین جشنواره گل محمدی شهرستان میبد با رونمایی از سند توسعه گیاهان دارویی با حضور مسئولان شهرستان در مسجدالنبی شهرک صنعتی جهان‌آباد میبد برگزار شد.

به گزارش ایسنا، یدالله جوادپور، معاون  باغبانی جهادکشاورزی استان در این مراسم که با هدف کاشت و توسعه گیاهان دارویی و فرهنگ ترویج و کاشت گیاهان دارویی و کم‌ آبخواه  به منظور جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی برگزار شد،  با اشاره به این که 800 هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گیاهان دارویی است، گفت: استان یزد به دلیل کمبود آب و کاهش نزولات آسمانی، شیوه کشاورزی و تولید محصولات پر آبخواه را به کاشت محصولات کم‌آبخواه سوق داده است و کاشت گل محمدی به دلیل بسیار کم آب و در مقابل پربازده و کم هزینه بودن در استان، گزینه مناسبی در این رابطه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف جهاد کشاورزی، کاشت گیاهان دارویی وکم آب خواه است لذا گل محمدی به دلیل خواص دارویی و مصرف حدود یک سوم آب نسبت به محصولات دیگر و قابلیت کاشت در همه نقاط استان مورد توجه قرار گرفته است.

جوادپور با بیان این که استان یزد در کاشت محصول زعفران به عنوان یکی دیگر از گیاهان کم آبخواه نیز رتبه پنجم کشور را دارد، بیان کرد: 1550 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کاشت انواع گیاهان دارویی اختصاص داده شده که در این رابطه رتبه سوم کشور را داریم.

معاون باغبانی جهاد کشاورزی استان، توسعه صنایع تبدیلی را  یکی دیگر از اقدامات مهم جهادکشاورزی در این حوزه برشمرد و گفت: گلاب‌گیری یکی از صنایع تبدیلی مرتبط با کاشت گل محمدی است که در بعضی از خانواده‌ها همچنان به صورت سنتی انجام می‌شود اما با برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی قصد داریم آن را در قالب کارگاه‌های بزرگ ساماندهی و موجب اشتغالزایی نیز شویم.

 در حاشیه این مراسم، گلاب‌گیری به شیوه سنتی، برپایی غرغه‌های گیاهان دارویی و ارگانیک شهرستان، رونمایی از سند توسعه گیاهان دارویی و زیر گل گرفتن کودکان زیر شش ماه که یک سنت قدمیمی بجا مانده از گذشتگان در میبد است، انجام شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۹۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان و استادان دانشگاه میبد از ملت مظلوم غزه

 دانشجویان و استادان دانشگاه میبد با تجمع در این دانشگاه، خشونت نظامیان کشور‌های مختلف از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه استادان و دانشجویان حامی ملت مظلوم فلسطین و غزه را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع شعار «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» سرداده و خشم و انزجار خود را از این جنایت‌ها اعلام کردند.

آنان تأکید کردند کشور‌هایی که خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند، نه تنها در برابر کشتار مردم مظلوم در غزه سکوت کرده بلکه دانشگاهیانی که این جنایت‌ها را محکوم می‌کنند، را قلع و قمع می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • جمع آوری ۳ میلیارد ریال درجشن گلریزان میبد
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • حمایت دانشجویان و استادان دانشگاه میبد از ملت مظلوم غزه
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل