Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-05@03:41:08 GMT

مرتضوی آخرین‌بار کجا دیده شده است؟

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۸۹۱۳۶

رویداد۲۴ -در مورد سعيد مرتضوي چيزي فراي «حكمت» در ميان است چرا كه دسترسي به مرتضوي به راحتي يافتن احمدي‌نژاد نيست كه هر پنجشنبه راهي امام‌زاده صالح مي‌شود تا همراه طرفدارانش براي «زندانيان مورد ظلم قرار گرفته دعا بخوانند.» يا روزهاي شنبه براي مصلحت‌انديشي راهي مجمع تشخيص مصلحت نظام شود.
هنوز برای شاکیان، وکلا و نهادهای قضایی ذی‌ربط مسجل نشده است که دادستان سابق و مجرم امروز متواری شده یا نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلفن همراه و خودش در دسترس نیستند. نه در دسترس خبرنگاران، نه در دسترس دادسرای اجرای احکام.
سخنگوي قوه قضاييه گفته است «حكم جلبش صادر شده اما هنوز متاسفانه گيرش نياورده‌اند». حسام‌الدين آشنا، مشاور رييس‌جمهوري سعيد مرتضوي را حامل رازهاي سر به مهر فراواني مي‌داند كه «بدون او تاريخ قضايي ايران در طول بيش از يك دهه پنهان خواهد ماند» و هشدار داده كه مبادا كه پرونده سعيد مرتضوي به سرنوشتي مشابه محمود خاوري دچار شود كه بعد از اختلاس ٣ هزار ميلياردي راهي كانادا شد و از اعمال قانون گريخت يا حتي مهدي عزيزيان كه در زمان رياست سيد ابراهيم رييسي به سمت معاونت عمراني توليت آستان قدس انتخاب شد و پس از طرح اتهام اختلاس در مورد او متواري شد.
مصطفي كواكبيان، نماينده مجلس هم از حكمت اين عدم برخورد گفته و از قوه قضايه سوال پرسيده كه «شما مي‌گوييد در عدم برخورد با احمدي‌نژاد حكمتي است. حالا كه سعيد مرتضوي هم دستگير نمي‌شود، آن‌هم حكمتي دارد؟» حكمتي كه اولين‌بار غلامحسين محسني‌اژه‌اي در نشست پرسش و پاسخ با دانشجويان به زبان آورد و وقتي با اين سوال مواجه شد كه چرا با احمدي‌نژاد برخورد قضايي صورت نمي‌گيرد پاسخ داد كه اين عدم برخورد حكمتي دارد. حالا گويي اين حكمت تسري پيدا كرده و همكار سابق و عزيز كرده احمدي‌نژاد در تامين اجتماعي هم مشمول قانون «حكمت» مي‌شود.
اما به نظر مي‌رسد در مورد سعيد مرتضوي چيزي فراي «حكمت» در ميان است چرا كه دسترسي به مرتضوي به راحتي يافتن احمدي‌نژاد نيست كه هر پنجشنبه راهي امام‌زاده صالح مي‌شود تا همراه طرفدارانش براي «زندانيان مورد ظلم قرار گرفته دعا بخوانند.» يا روزهاي شنبه براي مصلحت‌انديشي راهي مجمع تشخيص مصلحت نظام شود.
مرتضوي مدتي است خانه‌نشين شده و ممنوعيت حضور در مناصب دولتي و قضايي دارد. آخرين بار اسفند ٩٦ مرتضوي گفته بود كه «در خانه و مشغول استراحت است»، همان زمان كه اخباري مبني بر اجراي حكم سعيد مرتضوي و معرفي او به اوين منتشر شد. بعد از آن هم با انتشار جوابيه اعلام كرد از «طرف اجراي احكام هيچ‌گونه احضار يا دعوتي از اين جانب يا ضامن به عمل نيامده...» بعد از آن هم به گفته نعمت احمدي، ‌وكيل دادگستري آخرين بار عكسي از او در بازار آهن منتشر و مشخص شده كه در اين زمينه مشغول فعاليت اقتصادي است.
حالا سوال اين جا است كه چطور ممكن است مقامات قضايي هيچ اطلاعي از سعيد مرتضوي نداشته‌باشند؟ چرا در مورد اين پروند سكوت قضايي پيش گرفته‌اند؟ يا به قول مصطفي ترك همداني، وكيل كارگران شاكي از مرتضوي چطور هيچ كدام از ٩ محافظ كه بر اساس دستورالعمل شوراي عالي امنيت ملي هر شيفت ٣ نفر از مرتضوي محافظت مي‌كردند از او بي‌خبرند؟ چه آنكه پيش از اين يك منبع آگاه به روزنامه خراسان هم گفته‌بود مرتضوي تحت مراقبت است و در زمان مشخص اقدامات مقتضي انجام خواهد گرفت. در اين ميان سكوت قضايي بيش از هر چيز بر احتمال متواري شدن مرتضوي دامن مي‌زند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۹۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمس‌آذر و فرصت خلق‌‌شگفتی در سیرجان!

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان سعید دقیقی در بازی با گل‌گهر سیرجان این فرصت را خواهند داشت تا با شکست آنها به رتبه ششم جدول برسند و منتظر لغزش ملوان و ارتقای رتبه در هفته‌های آینده لیگ باشند.

شمس‌آذر با 34 امتیاز در رتبه هفتم قرار دارد و گل‌گهر با 35 امتیاز در رتبه ششم و در صورت پیروزی شاگردان سعید دقیقی در این مسابقه صعود آنها به رتبه ششم قطعی خواهد بود و با 37 امتیاز پشت سر ملوان 39 امتیازی قرار خواهند گرفت تا در صورت شکست ملوان مقابل هوادار، دیدار هفته آینده آنها با ملوان با هیجان بیشتری دنبال شود و آنها برای رسیدن به رتبه پنجم جدول یک نبرد تماشایی با ملوانی‌ها داشته باشند.

شمس‌آذر قزوین که اولین سال حضور خود در لیگ برتر را پشت سر می‌گذارد اگر بتواند به رتبه پنجم جدول برسد و پشت سر مدعیانی مانند استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور قرار بگیرد عملکرد فوق‌العاده‌شان را کامل خواهند کرد و اگر فصل را در همین رتبه به پایان برسانند شگفتی‌سازی کرده‌اند، البته با توجه به عملکرد خوب ملوان و شرایط میزبانی گل‌گهر مقابل آنها این اتفاق سخت خواهد بود و به سادگی رقم نخواهد خورد.

این تیم با انگیزه پس از نمایش خوب مقابل استقلال و پیروزی هفته گذشته مقابل پیکان در فرم خوبی به سر می‌برد و به شرایطی که در نیم فصل اول داشت نزدیک می‌شود و به یک رقیب سرسخت برای تیم‌های لیگ برتری تبدیل شده است.

سعید دقیقی در بازی فردا مقابل سرمربی به میدان خواهد رفت که از لحاظ تجربه مربیگری در شرایط بالاتری قرار دارد و در این مسابقه هم با انگیزه‌های خاصی مقابل تیم منسجم گل‌گهر به میدان خواهد رفت تا در بدترین شرایط نتیجه تساوی بازی رفت را تکرار کند و مقابل آنها شکست ناپذیر باشد.

دیگر خبرها

  • شمس‌آذر و فرصت خلق‌‌شگفتی در سیرجان!
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • شیرینی‌ها و شگفتی‌های کودکان به روایت یک دیدار
  • (عکس) سعید جلیلی و فیدل کاسترو در یک قاب
  • تلاش سعید جلیلی برای گرفتن عکس یادگاری با فیدل کاسترو | تصویر
  • شهید مطهری در اوج حکمت و استادی، روضه خوانی را ترک نکرد
  • عکس احمدی‌نژاد و سعید جلیلی ۲۰ سال قبل
  • هشدار سعید محمد به مجلس دوازدهم
  • هشدار سعید محمد به مجلس دوازدهم/ شکست قطعی است اگر...