Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@11:36:36 GMT

زراعت آبي در کشت وصنعت پارس مغان گسترش مي يابد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۸۹۲۱۷

زراعت آبي در کشت وصنعت پارس مغان گسترش مي يابد

خبرگزاري آريا - اردبيل-ايرنا- مديرعامل شرکت کشت و صنعت پارس و دامپروري مغان گفت: توسعه زراعت آبي مورد توجه قرار گرفته و در اين راستا آبياري 2هزارو 60هکتاراززمين هاي کشاورزي اين شرکت ارديبهشت ماه وارد فاز اجرايي مي شود.

ارسلان کاظم‌‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ميزان تبديل اراضي ديم واراضي با آبياري نشتي به سامانه آبياري تحت فشار اين شرکت بيش از چهار هزار هکتارمي باشد که يک هزارو 300 هکتارباپيشرفت 30درصد در حال اجراست، 2هزار و60 هکتار ارديبهشت ماه و 780 هکتار ديگر هم حداکثر تاپايان تيرماه امسال وارد فاز اجرايي مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: امسال توليد محصولات کشاورزي اين شرکت به 70 هزار تن خواهد رسيد و پيش بيني مي شود در آمد حاصل از آن تا سال 1400 به يک هزار ميليارد ريال برسد.
او اظهار کرد: احداث و توسعه دامپروري، توليد بذر کلزا ، بذر ذرت و سياست توليد محصولات با ارزش افزوده بالا ، پرواربندي 3000 راس دام در سال 98 و ايجاد اشتغال و توسعه بخش کشاورزي به منظور توسعه اقتصادي منطقه از جمله طرح هاي در دست اجراي شرکت مي باشد.
مديرعامل شرکت پارس و دامپروري مغان با اشاره به تجهيز ماشين آلات اين شرکت افزود: 10دستگاه تراکتورکلاس سنگين از طريق وزارت کشاورزي خريداري شده که در ارديبهشت ماه تحويل شرکت داده مي شود.
وي با بيان اينکه کشت و صنعت پارس از شرکت‌هاي موفق بخش کشاورزي است افزود: تمام تلاش بر اين است با وجود قابليت هاي زراعي و دامي اين شرکت رشد و توسعه زراعي ودامي بيش از گذشته افزايش يابد.
کاظم‌پور با اشاره به بحث واگذاري شرکت کشت و صنعت پارس بيان کرد: واگذاري 40 درصد شرکت به بخش خصوصي مطرح شده اما به نظر مي رسد که واگذاري اين شرکت به صلاح نيست.
مديرعامل شرکت پارس و دامپروري مغان در باره حل اختلافات اراضي بين عشاير و اين شرکت افزود: براي حل اختلاف کميته‌اي توسط وزارت جهاد کشاورزي تشکيل يافته که اميد مي رود که اين اختلافات برطرف شود.
شرکت کشت و صنعت و دامپروري پارس مابين شهرستان هاي پارس آباد و بيله سوار مغان پس از کشت و صنعت مغان به عنوان دومين بنگاه بزرگ اقتصادي استان اردبيل داراي يک هزار و 540 هزار هکتار باغ ميوه مکانيزه و يک هزار و 300هکتار مزارع آبياري تحت فشار است.
7110/6016
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۹۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد

علی جورابلو مدیر جهاد کشاورزی گرمسار گفت: در بیشتر از ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان گرمسار اکنون عملیات کشاورزی حفاظتی شامل کم‌خاک‌ورزی و بی خاک‌ورزی اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: طبق برنامه پیش بینی می‌شود سطح خاک‌ورزی حفاظتی در این شهرستان در سال‌های آتی افزایش پیدا کند و به بیش از یکهزار هکتار برسد.

وی گفت: افزایش رطوبت ذخیره شده در خاک مهم‌ترین عامل تولید درمناطق خشک وکم‌بارش است و باقی ماندن بقایای گیاهی بر روی سطح خاک و همچنین افزایش مواد آلی خاک، کاهش نیروی کار و انرژی و هزینه‌های سرمایه‌گذاری از مهمترین مزایای خاک ورزی حفاظتی است.

این مسئول بیان کرد که کاهش تردد ادوات خاک ورزی در مزرعه و صدمه کمتر ساختمان خاک از مزایای اجرای خاک ورزی حفاظتی است. در خاک ورزی مرسوم ۶ تا هفت بار تردد در مزرعه برای کشت، علاوه بر تخریب ساختمان خاک هزینه بسیاری دارد و این در حالی است که در خاک‌ورزی حفاظتی رایج در گرمسار فقط ۲ یا حداکثر سه بار ادوات خاک ورزی به سطح مزرعه می‌روند.

مدیر جهاد کشاورزی گرمسار افزود: کشت محصول در بقایای گیاهی سال قبل با دستگاه‌های مستقیم کار، حذف شخم عمیق در خاک و جایگزینی شخم سبک و استفاده از ادوات کم‌خاکورزی از روش‌های متداول خاک‌ورزی حفاظتی توصیه شده به کشاورزان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • دامپروری یکی از مزیت‌های لرستان محسوب می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد