Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از فعالیت روزانه مردم استان به مدت 4 الی 8 ساعت در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محسن محمودی درهمایش گونه شناسی جرایم سایبری در جمع خانواده بزرگ دانشگاه بناب اظهار کرد: استاندارد فعالیت در فضای مجازی 16 ساعت در ماه است و فعالیت بیش از استاندارد موجب بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های روحی و روانی می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: مردم استان آذربایجان شرقی بیش از استاندارد جهانی در فضای مجازی فعالیت دارند که این فعالیت به مدت 4 الی 8 ساعت می‌باشد، در این بین بیشترین کاربران فضای مجازی افراد 12 الی 25 سال هستند. 

محمودی فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم از استفاده صحیح نرم افزارهای ارتباط جمعی را از ضروریات دانست و گفت: زندگی در کنار فضای مجازی نیازمند داشتن آگاهی‌های لازم و فرهنگ سازی توسط متولیان فرهنگی است و انتشار پدیده‌ی فضای مجازی بدون فرهنگ سازی در تمام سطوح جامعه، بخصوص کودکان بسیار خطرناک است . 

وی ادامه داد: مواظبت از فضای مجازی رسالت همگانی است و پدیده جهانی فناوری اطلاعات تحول بزرگی در زندگی بشری ایجاد کرده است . 

محمودی در خصوص تسلط پلیس فتای استان آذربایجان شرقی بر فضای مجازی گفت: تسلط و رصد خوبی بر فضای مجازی داریم و پلیس فتای استان آذربایجانشرقی جزء استان‌های موفق در برخورد با جرایم سایبری است. 

 وی افزود: 175 مرکز پخش داروهای غیر بهداشتی و غیر مجاز در استان شناسایی و منهدم شده است و اقدامات سودمندی در خصوص هک و نفوذ صورت گرفته است . 

محمودی با تشریح انواع جرایم فضای مجازی افزود: نشر اکاذیب، تهمت و افترا بیشترین جرم روی داده در فضای مجازی استان است و امروزه جرایم برخلاف روال سنتی سابق، به واسطه تکنولوژی رویکرد پیچیده و تازه ای به خود گرفته است . 

رئیس پلیس فتا استان با بیان این‌که گیمرهای استان روزانه 15 ساعت در فضای مجازی هستند، تاکید کرد: بازی‌های رایانه‌ای میلیون‌ها دلار ارز از کشور خارج می‌کند و حضور بیش از استاندارد در فضای مجازی ناراحتی‌های روحی و روانی زیادی برای این گیمرها به دنبال دارد و والدین باید هوشیاری و حساسیت لازم را داشته باشند . 

وی افزود: تعامل دانشگاهیان با پلیس از ضروریات کاستن آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی بوده و نقش دانشگاهیان به‌عنوان قشر آگاه جامعه، درفرصت سازی و آگاهی رساندن مردم به استفاده سالم از فضای مجازی موثر است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۹۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی

به رغم برخی سیاه نمایی‌ها در رسانه‌های معاند و فضای مجازی در خصوص تصویر ایران در افکار مردم جهان ویدیویی به تازگی منتشر شده که نادرست بودن این ادعاها را ثابت می‌کند.

به گزارش ایسنا، در ویدیویی که در ادامه مشاهده می‌کنید شامل نظرات جالب یک شهروند خارجی درباره ایران و ایرانیان است:

منبع: چند ثانیه

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در خصوص فضای مجازی
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد
  • دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در چالوس
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد