Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سرتیپ نامی از همرزمان شهید صیاد شیرازی در گفتگوی تفصیلی با تسنیم، به ماجرای اختلافات شهید صیاد شیرازی و بنی‌صدر پرداخت. ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ سیاسی امنیتی - دفاعی نظرات

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ محمد حسن نامی، 65 ساله از جمله فرماندهان با سابقه ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در کارنامه خود مسئولیت‌هایی نظیر، فرماندهی یگان‌های مختلف عملیاتی در 8 سال دفاع مقدس، معاونت ستاد مشترک ارتش، وابستگی نظامی جمهوری اسلامی ایران در کره شمالی، معاونت وزیر دفاع، ریاست سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را برعهده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

 

اینفوگرافی|سپهبد صیاد شیرازی از ولادت تا شهادتگزارش فرماندهی از تیره عشایر؛ "صیادِ منافقین" در مرصادامیر پوردستان: صیاد نبود، کرمانشاه سقوط می‌کرد/ تلاش افسران ارتش برای ترور شاه

به مناسبت سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، در گفت‌وگو با این فرمانده با سابقه و از دوستان نزدیک این شهید بزرگوار، به بررس برخی ابعاد شخصیتی شهید صیاد شیرازی پرداختیم.

 

متن کامل این گفت‌وگو را در ذیل بخوانید:

 

** تسنیم: آشنایی شما با شهید صیاد شیرازی از کجا شکل گرفت، با توجه به اینکه ایشان چند سال زودتر از شما وارد ارتش شدند.

- امیر نامی: آشنایی ما با شهید صیاد شیرازی مربوط به حضور در کردستان است. البته ایشان سال‌ها پیش از انقلاب وارد ارتش شده بود. شهید صیاد از زمان دانشجویی یک انسان بسیار مذهبی و متدین بود و هم دوره‌ای‌هایش او را به عنوان یک فرد امین می‌شناختند.

** تسنیم: برای شما کدام بُعد از ابعاد شخصیتی ایشان بیشتر ملموس بود؟

- امیر نامی: برای اینکه ما بتوانیم به مبانی فکری شهید صیاد شیرازی که منجر به حضورش در مسیر انقلاب و قرار گرفتن در جریان سربازی امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای ختم می‌شد، باید به گذشته ایشان بپردازیم.

از لحاظ علمی، ایشان عموما در همه دوره‌های آموزشی خود رتبه اول را می‌آورد. هم زمانی که دردانشگاهافسری بود، هم زمانی که دوره مقدماتی را در شیراز گذراند و هم وقتی دوره عالی را در اصفهان پشت سر گذاشت.

** رتبه برتر در میان دانشجویان 16 کشور جهان

در سال 1352 نیز که به آمریکا رفت، در حوزه هواشناسی به ویژه بحث تاثیرات هوا بر روی پرتابه‌ها بخصوص بالستیک‌ها، در میان نفرات 16 کشور، رتبه اول را بدست آورد و هیچ‌گاه -حتی وقتی که در آمریکا بود- از فرائض دینی‌اش غافل نشد.

خود آمریکایی‌ها -حالا به شوخی یا جدی- می‌گفتند این علی دیوانه است برای اینکه شام خود را صبح می‌خورد و نهار خود را شب. ایشان در آمریکا و در ماه رمضان روزه‌شان را کنار نمی‌گذاشتند.

** تسنیم: شما از فعالیت‌های مخفی ایشان در ارتش پیش از انقلاب هم خبر دارید؟

- امیر نامی:بله، شهید صیاد قبل از پیروزی انقلاب، به همراه برخی دوستانشان یک سری فعالیت‌های مخفی در ارتش داشتند و نشست‌های مذهبی و هیات‌هایی را در خانه یکی از افسران که مورد اعتماد بود، برقرار می‌کردند و فعالیت‌های خوبی هم در این زمینه انجام شد. تا اینکه نهایتا اندکی قبل از پیروزی انقلاب توسط ساواک دستگیر و بعد از پیروزی انقلاب آزاد شد.

ایشان از یک شناخت خوبی نسب به علمای اصفهان و قم برخوردار بود و این شناخت به یک رابطه مرید و مرادی میان او و مرحوم آیت‌الله بهاءالدینی انجامید.

چند مرتبه که بنده این افتخار را داشتم تا در معیت این شهید بزرگوار به منطقه بروم، طوری حرکت می‌کردیم که نماز صبح را در قم و در محضر ایشان (آیت الله بهاءالدینی) می‌خواندیم و بعد حرکت می‌کردیم.

یادم هست یکبار  بعد از انقلاب، صبح در لویزان بودم که ایشان با یک ماشین پیکان که خودش هم رانندگی می‌کرد آمد تا به نماز جمعه برویم. موقع برگشت با یک ماشین پیکان دیگر تصادف جزئی کرد. من به ایشان پیشنهاد دادم تا برود و من می‌ایستم و وقتی صاحب ماشین آمد مطلب را به او می‌گویم و خسارت را به او پرداخت می‌کنم اما ایشان قبول نکرد و گفت حتما خودش باید بماند. برای همین یک ساعت و نیم ایستادیم تا صاحب ماشین که خودش هم از مسئولان برگزارینمازجمعهبود آمد.

** تسنیم: به نظر می‌رسد حضور شهید صیاد در کردستان، سرآغاز فصل جدیدی از کارنامه ایشان باشد که بعدها به فرماندهی ایشان در نیروی زمینی انجامید. صیاد شیرازی در کردستان چه کرد؟

- امیر نامی: پس از انقلاب اسلامی، غائله کردستان پیش آمد و ایشان در این منطقه حاضر شد و در همان ابتدای پیروزی انقلاب بود که با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آشنا شدند و این آشنایی موجب شد روند زندگی او در مسیرویژهخودش بیفتد.

وقتی شهید صیاد وقتی به کردستان آمد، سرگرد بود اما علاقه‌، ایمان، ‌اعتقاد، ‌قدرت مدیریت و فرماندهی و نظم او در کار موجب شد خیلی زود با دو درجه ارتقاء به درجه سرهنگی نائل شده و فرماندهی قرارگاه غرب کشور یعنی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) به ایشان واگذار شود.

یک جمله‌ای از آیت‌الله خامنه‌ای در شورای عالی دفاع نقل شده بود که ایشان فرموده بودند دشمن می‌خواهد ایران را به وضعیت زمان رضاخان برگرداند،‌ یعنی پس از ایجاد ناامنی‌های گسترده در کشور هر کس را که آنها روی کار بیاورند همه قبول خواهند کرد و دشمن این تصمیم را برای کشور داشت. صیاد شیرازی خیلی روی این جمله تاکید می‌کرد و همین حضور افرادی مانند او اجازه این کار را نداد.

** اختلاف با بنی‌صدر و عزل

البته لیبرال‌ها در آن مقطع در کشور فعال و با دشمن هماهنگ بودند مثلا من معتقدم خود بنی‌صدر کاملا با دشمن هماهنگ بود و یا وزیر دفاع وقت نیز به همین شکل و چند اقدام نیز صورت گرفت و احتمالا برخی از کارهای آنها نیز پنهان است. مثلا بنی‌صدر علی‌رغم اینکه از دو ماه قبل از شروع جنگ، اطلاعات مستندی از نیروی زمینی و نیروهای دیگر می‌آمد که نشان می‌داد رژیم بعث به دنبال یک حمله بزرگ به ایران است ولی هیچ وقت اجازه نداد در جهت مقابله با آن اقدامی شود و یا جلسه شورای عالی دفاع را تا 27 مهر 59 تشکیل نداد. در صورتی که این کار باید از چند ماه قبل انجام می‌شود.

** تسنیم: اختلاف شهید صیاد با بنی صدر از کجا نشأت می‌گرفت؟

- امیر نامی: بنی‌صدر با افسران انقلابی خوب نبود از جمله آنها شهید صیاد شیرازی بود که بنی‌صدر آوازه او را شنیده بود که می‌تواند اتحادی میان نیروهای انقلابی خصوصا ارتش و سپاه ایجاد کند. از همان جا صیاد را برکنار کرد.

پس از عزل بنی‌صدر وقتی سرلشکر ظهیرنژاد به ریاست ستاد ارتش رسید با پیشنهاد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که نمایندهامام در شورای عالی دفاع بودند، شهید صیاد به عنوان فرمانده نیروی زمینی خدمت ایشان معرفی و منصوب شد.

** تسنیم: چطور توانست از عهده این مسئولیت خطیر با توجه به اینکه تجربه آن را در زمان جنگ نداشت، بربیاید؟

- امیر نامی: با قرار گرفتن صیاد در فرماندهی نیروی زمینی، مسائل به کلی تفاوت کرد و ایشان توانست یک اتحاد خوبی بین ارتش و سپاه بوجود بیاورد و این تغییرات کاملا مشهود بود و کاری بود که از هر شخصی برنمی‌آمد وفقط افرادی می‌توانستند این کار را بکنند که قلب‌شان سرشار از ایمانی والا باشد.

با انتصاب صیاد به فرماندهی نیروی زمینی و اتحاد خوبی که بین نیروها شکل گرفت، عملیات‌های بزرگی شروع شد مانند طریق‌القدس، فتح‌المبینو بخصوص بیت‌المقدس که اوج قدرت جمهوری اسلامی ایران را به لحاظ توان دفاعی در دنیا نشان داد.

** تسنیم: در کنار ابعاد مختلف شخصیتی مثل ایمان، تعهد و پایبندی به اصول انقلاب، همانطور که در صحبت‌های شما هم بود، شهید صیاد شیرازی یک افسر متخصص هم بودند. این تخصص چقدر در فرماندهی و مدیریت ایشان موثر بود؟

- امیر نامی: همانطور که گفتم ایشان عموما در تمامی دوره‌ها نفر اول بود و خصوصا در امور تخصصی مثل جغرافیا و علم نقشه‌خوانی تبحر داشت که کار مهمی بود.

یادم نمی‌رود در عملیات محرم، گردان ما در شهرک«زبیدات»قرار داشت. یک روز که ایشان آمده بود، گفتم هر چه ما با خمپاره شلیک می‌کنیم به هدف نمی‌خورد. خودم رفتم در دیدگاه و تجهیزات را هم چک کردم. خیلی عجیب بود. اما شهید صیاد تا نگاه کرد گفت نقشه عراقی‌ها براساس سیستم نهروان است که یک سیستم انگلیسی است و نقشه ما براساس سیستم اروپایی تدوین شده و اینها با هم تفاوت دارد.

اگر ذهن روشن ایشان نبود و اگر او در این زمینه‌ها تخصص نداشت شاید ما متوجه نمی‌شدیم.

یکی دیگر از نکاتی که توجه به آن اهمیت دارد، این است که ایشان از در همان اول یک تفکر راهبردی داشت و آینده دور را می‌دید یعنی مثلا اینکه برایآیندهچه نیازهایی در سطح راهبردی داریم تا بتوانیم موفق شویم.

این تفکر عالی ایشان باعث شد بلافاصله پس از پایان جنگ به ستاد کل برود و البته علی‌رغم کار زیاد به دلیل مشغله سنگینش هیچ گاه از تحقیق و پژوهش غافل نمی‌شد. افراد مختلفی را دور خودش جمع ‌کرد که نهایتا به تشکیل هیات معارف جنگ انجامید. او می‌گفت باید با نگاه به گذشته و وضع موجود، آینده را تشخیص بدهیم.

** تسنیم: به نظر می‌رسد منافقین در طول سال‌های پس از جنگ و فاصله گرفتن از انقلاب، نتوانستند کینه خود را نسبت به چند شخص فراموش کنند و یکی از آنها شهید صیاد شیرازی بود که عاقبت به دست همانها به شهادت رسید. این کینه عمیق نسبت به شخصیتی مثل صیاد شیرازی از کجا نشات می‌گرفت؟

- امیر نامی: علل اصلی ترور ایشان، ایمان، ‌اعتقاد،‌ توانمندی‌های نظامی و پیروی از امام و آقا بود و البته کاری که شهید صیاد در جهت مبارزه با منافقین خصوصا در عملیات مرصاد کرد.

صیاد شیرازی در این عملیات یکی از فرماندهان اصلی بود و نقشی بارز در قلع  قمع منافقین داشت که با تمام توان و با حمایت‌های گسترده پیش آمده بودند و همین باعث شد تا منافقین کینه او را به دل گرفته و نهایتا دست به ترور ایشان بزنند.

** تسنیم: شما چطور از شهادت ایشان مطلع شدید؟

- امیر نامی: من با شهید صیاد ارتباط خوبی داشتم و حتی زمانی که ایشان به ستاد کل رفتند، با هم در ارتباط بودیم و خودم شخصا خیلی از ایشان استفاده کردم و هر بار که نیاز به راهنماییداشتم او کمک می‌کرد. حتی وقتی که از سال 75 [تا 80] به عنوان وابسته نظامی در کره شمالی بودم، هر سری که می‌آمدم، با ایشان ملاقات می‌کردم.

** تسنیم: پس موقع شهادتشان شما در ایران نبودید.

- امیر نامی: خیر. کره شمالی بودم و خبر شهادت را از طریق سازمانی شنیدم. همانجا در سفارت چند مراسم گرفتیم که نمایندگان کشورها و سفرا در آن شرکت کردند. جالب است که حتی یمنی‌ها و پاکستانی‌ها خودشان مراسم جدایی گرفتند و ما را دعوت کردند.

انتهای پیام/

گفت وگو با امیر سرتیپ دوم محمدحسن نامیگفت وگو با امیر سرتیپ دوم محمدحسن نامیگفت وگو با امیر سرتیپ دوم محمدحسن نامیپرونده ویژه شهید صیادشیرازی‌-‌۳/ "اختلافات بنی‌صدر و شهید صیاد؛ از عزل تا ارتقا توسط آیت‌الله خامنه‌ای"گفت وگو با امیر سرتیپ دوم محمدحسن نامیگفت وگو با امیر سرتیپ دوم محمدحسن نامیگفت وگو با امیر سرتیپ دوم محمدحسن نامیگفت وگو با امیر سرتیپ دوم محمدحسن نامیگفت وگو با امیر سرتیپ دوم محمدحسن نامی R1011116/P1011116/S1,11/CT2 واژه های کاربردی مرتبط اخبار نظامی فرماندهان نظامی ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار نظامی فرماندهان نظامی ایران اخبار نظامی فرماندهان نظامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۹۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از قتل هولناک داریوش مهرجویی تا بازگشت امیر تتلو

 سال ۱۴۰۲ پر از حوادث تلخ و شیرین بود. از وقوع قتل‌های تلخ و دلخراش تا تلاش‌های قهرمانان برای نجات جان انسان‌ها. در این گزارش به ۱۰ مورد از مهم‌ترین خبر‌های حوادثی سال ۱۴۰۲ می‌پردازیم.

شهادت شهید غیرت

اوایل اردیبهشت ماه فیلم کوتاهی در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شد که در آن درگیری مرد جوانی با چند نفر از اوباش را نشان می‌داد. اوباش قصد مزاحمت برای دختر جوانی را داشتند که مرد جوان سررسید و در دفاع از دختر بی‌دفاع با آنها درگیر شد. در حالی که مرد جوان دست خالی بود دو شرور با ضربات چاقو او را به شدت مجروح کرده و در نهایت به قتل رساندند.

 با انتشار این فیلم معلوم شد که این حادثه ساعت ٢١ هشتم اردیبهشت در سبزوار اتفاق افتاده و جوان جانباخته حمیدرضا الداغی نام دارد. دفاع او از دختر بی‌دفاع سبب شد که به شهید غیرت مشهور شود و افراد مختلف به تجلیل از حرکت جوانمردانه او پرداختند. عامل اصلی این جنایت که جوانی سابقه دار بود مدتی بعد به قصاص محکوم و در نهایت با اجرای حکم پرونده شرارت هایش بسته شد.

پایان یک عمر فساد

شهروز سخنوری با نام مستعار الکس، مردی که با راه اندازی شبکه فساد دست کم ۸۰۰زن و دختر جوان را برای بهره کشی جنسی به خارج از کشور قاچاق کرده بود روز ۳۰ اردیبهشت امسال به اتهام افساد فی الارض به دار مجازات آویخته شد. او با همدستی مادرش شبکه‌ای گسترده‌ای در ایران و چند کشور خارجی ایجاد کرده و دختران جوان را به خارج از کشور منتقل می‌کرد و در قبال بهره کشی از آنها به درآمد سرشاری رسیده بود. سرانجام الکس به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام و همچنین ۵ نفر دیگر از اعضای این باند نیز به تحمل ۱۵سال حبس محکوم شدند. ۳۰نفر دیگر که افراد فریب‌خورده باند بودند نیز به حبس محکوم شدند و این رای در دیوان عالی کشور نیز مهر تایید خورد و در نهایت الکس به دار مجازات آویخته شد.

حمله تروریستی به حرم شاهچراغ

حمله تروریستی به حرم شاهچراغ یکی دیگر از حوادث تلخ سال ۱۴۰۲ بود. در جریان این حمله که شامگاه ۲۲ مرداد اتفاق افتاد مردی مسلح با تیراندازی به سوی یکی از خادمان و یکی از محافظان حرم آنها را به شهادت رساند و ۷ نفر دیگر را نیز مجروح کرد. تروریست مسلح قصد داشت با ورود به حرم شمار بیشتری از زائران و خادمان را به شهادت برساند، اما در صحن، ناگهان یکی از نیرو‌های خدماتی او را خلع سلاح کرد و به این ترتیب با حضور نیرو‌های امنیتی تروریست مسلح دستگیر شد. او تاجیک تبار و عضو گروهک تروریستی داعش بود و در ادامه اعلام شد که با انگیزه انتقام اعدام ۲ تروریستی که سال قبل به شاهچراغ حمله کرده بودند این حمله را رقم زده است.

قتل ۱۱ نفر توسط کلثوم

صبح شنبه ۱۱ شهریورماه امسال خبری در رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌داد زنی در مازندران دست به قتل‌های سریالی زده است. این زن ۵۶ ساله که کلثوم نام دارد اسرار جنایت‌هایش به دنبال مرگ مشکوک شوهر ۸۲ ساله اش فاش شد. نزدیکان این مرد تصور می‌کردند که او سکته کرده، اما در ادامه معلوم شد که او به قتل رسیده است. کلثوم که در این سال‌ها چندین مرتبه شوهر کرده بود در ادامه به قتل ۷ نفر از شوهرانش اعتراف کرد و گفت با انگیزه به دست آوردن پول آنها را مسموم کرده و جان شان را گرفته است، اما در ادامه معلوم شد که او قربانیان بیشتری داشته و در نهایت نام ۱۱ مقتول در پرونده این قاتل سریالی به ثبت رسید.

تراژدی قتل داریوش مهرجویی و همسرش

۲۲ مهرماه ۱۴۰۲ یکی از تکان دهنده‌ترین حوادث سال رقم خورد. داریوش مهرجویی کارگردان مشهور سینما و همسرش وحیده محمدی‌فر در خانه شان واقع در فردیس کرج به طرز فجیعی به قتل رسیدند. این خبر باورنکردنی ساعتی بعد از وقوع منتشر شد و جامعه را درشوکی عمیق فرو برد. از همان روز بود که تحقیقات پلیس در این باره آغاز شد. چند روز بعد از این جنایت بود که پلیس ۴ نفر ازجمله باغبان خانه مهرجویی را به اتهام دست داشتن در این جنایت دستگیر کرد. آنها در ادامه صحنه جنایت را بازسازی کرده و در نهایت محاکمه شدند. قضات دادگاه متهم ردیف اول را به اتهام قتل عمدی به قصاص محکوم کردند و ۳ متهم دیگر نیز به اتهام جرایمی مثل شروع به قتل و سرقت به حبس و شلاق محکوم شدند.

آتش سوزی در کمپ ترک اعتیاد

بامداد ۱۲آبان‌ماه امسال کمپ ترک اعتیادی در شهرستان لنگرود طعمه حریق شد و جان ۳۶مددجو را گرفت. این حادثه نیمه شب و زمانی که مددجویان خواب و در‌های کمپ قفل بود اتفاق افتاد. هرچند ابتدا به نظر می‌رسید این آتش سوزی یک حادثه است؛ اما در بررسی‌های کارشناسی نشان داد که آتش سوزی عمدی است. تحقیقات در این باره چند روزی طول کشید تا اینکه در نهایت جوان ۲۸ ساله‌ای که یکی از مددجویان سابق این کمپ بود دستگیر شد و اعتراف کرد به دلیل اختلاف با مدیر کمپ آنجا را به آتش کشیده است. همچنین بررسی‌ها نشان داد درحالی‌که ظرفیت پذیرش این کمپ۳۰نفر بوده، ۴۹نفر در آنجا پذیرش شده بودند. از سوی دیگر مدیر کمپ که در بازداشت بود نیز در زندان به دلیل سکته جانش را از دست داد، با این وجود رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد.

جنجال تتلو

یکی از پرونده‌های جنجالی امسال ماجرای بازگشت امیرحسین مقصودلو، معروف به تتلو است که حاشیه‌های زیادی به همراه داشت. او روز ۱۴ آذرماه امسال توسط پلیس ترکیه به اتهامی نامعلوم بازداشت شد و از طریق مرز بازرگان تحویل پلیس ایران شد. تا چند روز همه درباره او و اتهاماتش صحبت می‌کردند و عده‌ای هشتگ اعدام تتلو را ایجاد کردند. در ادامه سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که این خواننده جنجالی پرونده‌های متعددی دارد که برای بعضی از پرونده‌هایش کیفرخواست صادر شده و رسیدگی به پرونده‌های دیگرش ادامه دارد. در ادامه تصاویری از محاکمه او در دادگاه انقلاب با حضور مادر و خواهرش منتشر شد و آنطور که اعلام شده قرار است در سال جدید به پرونده‌های متعدد او که هنوز جزئیات دقیق از آنها منتشر نشده رسیدگی شود.

حمله تروریستی کرمان

یکی از تلخ‌ترین حوادث سال روز ۱۳ دی ماه امسال در کرمان اتفاق افتاد. در جریان برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در گلزار شهدای کرمان ۲ انفجار تروریستی رخ داد که در مجموع باعث شهادت ۹۶ نفر شد و شمار زیادی از شرکت‌کنندگان در مراسم نیز مجروح شدند. اولین انفجار در فاصله حدود ۸۰۰ متری از گلزار شهدا اتفاق افتاد و بمبی که در یک کیف دستی در یک خودرو جاسازی شده بود منفجر شد و دومین انفجار حدود ۱۰ دقیقه بعد نیز کمی دورتر اتفاق افتاد و شمار زیادی از هموطنان مان را به خاک و خون کشید. یک روز پس از این جنایت داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت.

شلیک به هانی کرده

درگیری خونین بین دو گروه از اشرار در بهشت زهرا حادثه دیگری بود که افکار عمومی را برای چند روز درگیر خود کرد. روز ۱۹ دی ماه هانی کرده، شرور سابقه داری که بار‌ها دستگیر و زندانی شده در حالی که برای شرکت در مراسم تدفین یکی از دوستانش به بهشت زهرا رفته بود از سوی شرور دیگری هدف گلوله قرار گرفت و به شدت مجروح شد. چند سال قبل هم او در حادثه مشابهی در جنوب تهران هدف ضربات چاقو قرار گرفته، اما جان سالم به در برده بود. به دنبال حادثه تیراندازی در بهشت زهرا ضارب و دو نفر دیگر دستگیر شدند و مدتی بعد وقتی هانی کرده تحت مداوا قرار گرفت او نیز به زندان منتقل شد.

عملیات تلفنی برای نجات نوزاد

در میان خبر‌های تلخ، خبر نجات نوزادی با راهنمای تلفنی کارشناس اورژانس یکی از خبر‌های خوب بود. ماجرا از این قرار بود که نهم اسفند ماه امسال زنی در یکی از روستا‌های بابل به دلیل بسته بودن راه مجبور شد نوزادش را در خانه به دنیا بیاورد؛ اما شرایط به گونه‌ای بود که برای نجات جان نوزاد نیاز به کمک اورژانس داشت. شوهر او با اورژانس تماس گرفت و همزمان با اعزام تکنسین‌ها، کارشناس اورژانس نیز به صورت تلفنی مرد را برای نجات فرزندش راهنمایی کرد. این کارشناس وظیفه شناس که معصومه مهرآور نام دارد در مدت حدود ۹ دقیقه توانست باراهنمایی اش جان نوزاد را نجات دهد. این اقدام بازتاب مثبت و گسترده‌ای داشت و کارشناس اورژانس بابل به یکی از قهرمانان سال تبدیل شد.

منبع: همشهری

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • از قتل هولناک داریوش مهرجویی تا بازگشت امیر تتلو
  • «قواعد تفسیری مقام معظم رهبری» با ویرایش جدید منتشر شد
  • روایت آیت الله خامنه‌ای از چگونگی آشنایی‌شان با حاج احمد آقا
  • تشییع جانباز۷۰ درصد امیر محمد رضوانی نیا در چابهار
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در تبریز
  • کتاب جدیدی درباره رهبر انقلاب در بازار کتاب
  • تشییع پدر شهید امیر جدیری در تبریز
  • انتشار ویرایش جدید کتاب «روش، گرایش و قواعد تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای»
  • «روش،‌ گرایش و قواعد تفسیری رهبر انقلاب در بازار کتاب
  • نظر شهید صیادشیرازی راجع به ارتش دوران شاهنشاهی + فیلم