Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@20:29:19 GMT

آمار 30.2 درصدی اختلالات روانی در تهران

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۹۱۲۶۸

آمار 30.2 درصدی اختلالات روانی در تهران

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت صبح امروز در نشست خبری که در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: موضوع سلامت روان مهم است و اختلالات می تواند زمینه محیطی فردی ژنتیکی اجتماعی و شیوه زندگی باشد.

وی افزود: اگر معیارهای سلامت روان را شناخته و با محیط اطراف تعامل برقرار کنیم تا حدودی عوامل را شناسایی و با اصلاح سلامت روان به شخصیت سالم می‌رسیم، جامعه ناسالم بدگمانی و بی اعتمادی ایجاد می کند و مانع از رشد افراد می شود؛ توانایی تغییر با پیامدهای زندگی همگی درک همبستگی کفایت و توانایی شناسایی هوشی افراد است و اگر شخصی این موارد را بشناسد می تواند از سلامت روانی خوبی برخوردار شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حریرچی تصریح کرد: حوادث و بلایای طبیعی و حتی خود بیماری ها و مصرف انواع مواد مخدر و هیجانات خود محوری و پرخاشگری بر سلامت روانی تاثیر منفی می گذارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در تهران اختلالات روان پزشکی ۳۰.۲ درصد بوده است و تنش‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایجاد شده تاثیر زیادی در بروز اختلالات دارد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۱۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ماماها در حفظ و ارتقای سلامت خانواده / فعالیت بیش از ۲۰ هزار ماما در کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به نقش بی‌بدیل ماماها در مشاوره فرزندآوری، سلامت دختران، ارتقا سلامت مادران و ترویج زایمان طبیعی، گفت: نقش ماما در موضوع سلامت خانواده نیز تعریف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، حسین فرشیدی اظهار کرد: حمایت از خانواده و اجرای قوانین جوانی جمعیت، برگزاری دوره‌های آموزشی منشور کرامت بارداری، برگزاری دوره‌های آموزشی هادیان زندگی و تربیت مربی در راستای حفظ حیات جنین، ازدواج به هنگام و تشویق به فرزندآوری از اقدامات انجام شده در حوزه مامایی است.

وی افزود: ماماها در زمینه مشاوره فرزندآوری، سلامت دختران، ارتقای سلامت مادران و ترویج زایمان طبیعی، نقش بی‌بدیل دارند و در این زمینه ارائه مراقبت‌های حضوری و غیرحضوری به مادران و برگزاری جلسات مجازی برای مادران باردار نیز انجام می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مراقبت و بررسی تکامل و رشد کودکان از دیگر اقدامات ماماها در کشور است، تصریح کرد: آموزش پیشگیری از رفتارهای مخاطره‌آمیز، غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان سینه و بررسی تاریخچه باروری از جمله دیگر اقدامات وزارت بهداشت با محوریت ماماها است.

فرشیدی بیان کرد: آموزش حین ازدواج، مشاوره‌های فرزندآوری و آموزش‌های غربالگری تشخیص زودرس ناباروری از جمله اقدامات ماماها در سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه ماماها در حفظ و ارتقای سلامت خانواده نقش دارند، اظهار کرد: خدمات بارداری و غیربارداری تحت پوشش بیمه قرار گرفته است، زیرا این قشر نقش بی بدیلی در ارتقای سلامت دختران، زنان و مادران خواهند داشت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: در سراسر کشور بیش از ۲۰ هزار ماما مشغول به فعالیت هستند و نقش آنها در موضوع سلامت خانواده نیز تعریف شده است، باید به فرهنگ جوانی جمعیت و خانواده توجه ویژه‌تری شود و در این راستا، ماماها نقش مهم و کلیدی در حوزه جوانی جمعیت دارند.

کد خبر 751701

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد ایرانی‌ها از بیماری‌های دهان و دندان رنج می‌برند
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با بروز بیماری‌های قلبی
  • آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۸۴۴ نفر رسید
  • نقش ماماها در حفظ و ارتقای سلامت خانواده / فعالیت بیش از ۲۰ هزار ماما در کشور
  • انتقاد شدید فاطمه هاشمی از وزارت بهداشت
  • این بیماری شایع‌ترین بیماری بشر است
  • تاثیر ذرات آلاینده بر کنترل هیجانات / تجربه بیشتر افسردگی و اضطراب در روزهای آلوده
  • چگونگی نشان‌دار شدن بیماران صعب‌العلاج
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان دهان