Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@18:16:11 GMT

آبگرفتگی معابر و احتمال وقوع سیل در ارتفاعات

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۹۱۵۰۷

آبگرفتگی معابر و احتمال وقوع سیل در ارتفاعات

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛   مسعود حقیقت  در مورد وضعیت آب و هوا در کشور طی 24 ساعت آینده توضیح داد: این سامانه که از اوایل هفته جاری وارد کشور شده است، امروز نیز در غرب، جنوب غرب، دامنه های جنوبی استان البرز همچنین استان های تهران، قزوین و نواحی دریای خزر، شرق و شمال شرق کشور فعال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: فعالیت این سامانه بارشی در ارتفاعات به شکل بارش برف و در مناطق شهری به صورت بارش باران و رگبار همراه با رعد و برق است.
حقیقت با اشاره به بارش برف شامگاه یکشنبه (26 فروردین ماه) در ارتفاعات فیروزکوه، هراز و ارتفاعات شمالی استان البرز و همچنین بارش باران در مناطق شهری، افزود: در اثر بارش های روز گذشته، با آبگرفتگی شدید معابر شهری و وقوع سیل در ارتفاعات مانند ارتفاعات البرز مواجه خواهیم بود.
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی، استان های کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، اصفهان و نیمه شرقی استان گلستان، خراسان های شمالی و رضوی را ازجمله مناطقی برشمرد که بیشترین فعالیت سامانه یادشده را خواهند داشت.
وی با اشاره به شمالی شدن جریانات دریای خزر گفت: با وقوع این پدیده، انتظار داریم دمای هوای مناطق شمالی 6 تا 8 درجه کاهش یابد و این کاهش دما برای ساکنان شمال شرق استان گلستان، قسمت هایی از استان مازندران و خراسان شمالی محسوس است.
کارشناسی هواشناسی همچنین پیش بینی کرد عمده فعالیت این سامانه بارشی فردا سه شنبه در غرب، جنوب و شمال شرق کشور خواهد بود؛ همچنین برای فردا انتظار بارش برف را در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و زاگرس داریم.
به گفته حقیقت، این سامانه تا روز چهارشنبه هفته جاری، در نیمه شرقی و بخش هایی از مرکز ماندگار است و به تدریج از سمت غرب از ناپایداری ها کاسته می شود.
وی با بیان اینکه روند افزایش دما در مناطق مختلف ازجمله سواحل دریای خزر و تهران از روز چهارشنبه آغاز می شود، افزود: ساکنان پایتخت امروز تا عصر شاهد ریزش باران خواهند بود، از عصر امروز از ناپایداری ها کاسته می شود، فردا و روز چهارشنبه بارش باران در برخی ساعات همراه با رگبار روی می دهد.

** سردترین و گرم ترین نقاط کشور
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی در مورد سردترین و گرم ترین نقاط کشور گفت: سرعین در استان اردبیل و فیروزکوه در استان تهران با پنج درجه بالای صفر در صبح امروز سردترین و شهرستان راسک در استان هرمزگان با 35 درجه بالای صفر در روز گذشته گرمترین مناطق کشور بودند.

** کمینه دمای هوای تهران، چهار درجه بالای صفر
حقیقت در مورد وضعیت هوای تهران نیز گفت: کمینه دمای هوای امروز تهران به چهار درجه بالای صفر رسید و ساکنان پایتخت روز خنکی را آغاز کردند، بیشینه دمای هوای روز گذشته در تهران نیز 10 درجه بالای صفر بود.
وی همچنین به باغداران به ویژه باغدارانی که در گلخانه ها محصولات خود را پرورش می دهند، توصیه کرد به دلیل کاهش دما تمهیدات لازم را به کار گرفته و سیستم های گرمایشی را مجدد فعال کنند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۱۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران سیل آسا در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، با ورود سامانه بارشی از شب دوشنبه به استان یزد، برخی مناطق شاهد بارش باران بود. 

بارانی که دیشب شدت یافت و در پی آن بسیار از معابر شهری دچار آبگرفتگی شد.

آبگرفتگی در برخی خیابان‌ها و معابر شهری یزد به حدی بود که برخی خودرو‌ها دچار نقص فنی شدند و حتی رفت و آمد در خیابان‌ها با مشکل مواجه شد و شاهد ایجاد ترافیک شدید بودیم.

باران سیل آسایی که حتی به منازل در برخی محله‌های یزد آسیب وارد کرد و مردم را نگران کرد.

در پی بارش باران مسئولان استان یزد در قالب تیم‌های عملیاتی، میدان دار بودند و با بازدید از معابر و منازل آسیب دیده و تشکیل جلسه برای مدیریت بحران تمهیداتی اندیشیدند.

استاندار یزد امروز به منطقه حسن آباد و خیابان خرمشهر یزد رفت و از نزدیک در جریان مشکلات مردم در پی بارش باران قرار گرفت. 

مهران فاطمی در این بازدید‌ها برای حل مشکل مردم دستور لازم را داد و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از آمادگی کامل استان برای مدیریت بحران با توجه به شرایط آب و هوایی خبر داد.

وی افزود: ۴۹۰ تیم عملیاتی با حضور هزار و ۵۰۰ نیروی جهادی آماده باش هستند و مردم می‌توانند مشکلات مربوط به آبگرفتگی معابر و منازل خود را با شماره تلفن ۱۳۷ در میان بگذارند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خوزستان
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!
  • تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • کوهنوردی ممنوع/ تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها/ پنجشنبه کوهنوردی خطرناک است
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • (تصاویر) بارش باران و آبگرفتگی معابر در شیراز
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در رفسنجان