Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان در این اطلاعیه آمده است: دامداران در ورودی دامداری‌های حوضچه‌های ضدعفونی احداث کرده و از ورود افراد متفرقه جلوگیری کنند.
همچنین از تردد غیر ضروری در میادین دام ومرکز جمع آوری شیر خودداری کنند و در هنگام ورود به دامداری نسبت به تعویض لباس و چکمه اقدام کنند وبا ماموران دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند
روابط عمومی اداره دامپزشکی همچنین از دامداران خواسته دامهایس خریداری شده با مجوز بهداشتی را حداقل به مدت دوهفته در محل جداگانه‌ای نگهداری کرده و در صورت بروز علایم مشکوک بیماری در در این گونه دام‌ها از وارد کردن دام به دامداری‌ها خودداری کنند
دامپزشکی استان همچنین از دامداران خواسته از رها کردن فضولات دامی در اطراف دامداری و روستا‌ها خودداری کنند و در صورت دیدن هرگونه علایم بیماری تب برفکی نظیر آبریزش از دهان لنگش، زخم، و تاول در دهان و لثه زبان و سم و تلفات دام‌های جوان مراتب را به ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بره، بزغاله و گوساله‌های تازه متولد شده و شیرخوار از طریق شیر مادر آلوده به بیماری تب برفکی به شدت بیمار و تلف می‌شوند، بنابراین به دامداران توصیه شده از شیر‌های جانشین و یا شیر دام‌های سالم برای تغذیه آن‌ها استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۱۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار

مصرف سیگار موجب بروز سرطان‌های ریه، معده، روده، کبد، لوزالمعده، حنجره، مثانه و…، بیماری قلبی، سکته مغزی، بیماری‌های ریوی، دیابت و کبد چرب می‌شود.

سیگار همچنین خطر ابتلا به سل، بیماری‌های چشمی و مشکلات سیستم ایمنی از جمله آرتریت روماتوئید را افزایش می‌دهد.

به طور متوسط مصرف کنندگان سیگار ۱۴ سال زندگی خود را کوتاه‌تر می‌کنند.

سالانه بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر سیگار جان خود را از دست می‌دهند.

بیش از یک میلیون نفر از افراد غیرسیگاری بر اثر قرار گرفتن در معرض دود جان خود را از دست می‌دهند.

دود تنباکو و سیگار حاوی بیش از ۷۰۰۰ هزار ماده شیمیایی است که سمّیت بیش از ۴۰۰ نوع آن و سرطان‌زایی بیش از ۷۰ نوع این مواد شیمیایی به اثبات رسیده است.

این محصولات حاوی مقادیر زیادی نیکوتین هستند.

مواد معطر این دستگاه‌ها سرطان زا و به شدت خطرناک است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • هشدار سطح نارنجی در گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی
  • هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی