Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از جمع‌آوری، آزادسازی و رفع تجاوز از حریم ۴۷۶ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های استان خبر داد. ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حمید پرورشی خرم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته از مجموع 531 مورد تجاوز به حریم راه‌ها شامل آغاز ساخت و ساز در حریم راه‌ها، نصب اتاقک‌های موقت فروش محصولات کشاورزی در حاشیه راه‌ها، حفاری‌های غیرمجاز عبور تأسیسات در حریم راه‌ها و غیره نسبت به جمع‌آوری، آزادسازی و رفع تجاوز 476 مورد اقدام شده و دستور توقف کار بقیه موارد نیز انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اداره کل در بحث حفظ و نگهداری حریم راه بسیار جدی عمل کرده و نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز و متجاوز به حریم راه‌ها که موجب بروز حوادث و سوانح جاده‌ای شده‌اند، برخورد شده است.

پرورشی خرم با تأکید بر اینکه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها از عوامل ترافیک و ناامنی در جاده‌ها است، بیان کرد: ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها پیامدهای ناگوار ترافیکی و ناامنی شدید را در سطح محورها به دنبال دارد.

وی افزود: همچنین در سال گذشته نسبت به صدور مجوز تعداد 1223 مورد شامل ساخت و سازهای حاشیه راه‌ها، عبور تأسیسات از نوار کاربری و اعلام نظر لازمه در خصوص ساخت و سازهای حاشیه راه‌ها اقدام شده است.

معاون راهداری این اداره کل اظهار کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز هم عبور عابران پیاده را در جاده‌ها افزایش می‌دهد و هم موجب کم شدن عرض جاده می‌شود.

پرورشی خرم با بیان اینکه بر اساس قانون راه و ایمنی اگر کسی بخواهد بعد از محدوده یکصد متری از حریم راه‌ها مجتمعی احداث کند باید اداره راهداری مجوز این کار را صادر کند، یادآور شد: در سال 96 مجوز ساخت 1223 مورد نیز در استان همدان صادر شده است.

وی ابراز کرد: بر اساس اختیارات قانونی که در زمینه ساخت‌وساز حاشیه راه‌ها به سازمان راهداری محول شده، امکان برخورد و جلوگیری از ساخت‌وساز غیرضروری و غیرقانونی در فاصله یکصد متری از حریم راه‌ها فراهم شده است.

پرورشی خرم با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری حریم راه‌ها در استان گفت: توسعه و تعریض و بهسازی راه، امکان انجام عملیات راهداری، وجود فضای لازم برای نصب تجهیزات ایمنی راه‌ها و تأمین ایمنی عبور و مرور از مهمترین دلایل تصویب قانون حریم راه‌ها است.

وی حفاظت و بازدید مستمر از حریم راه‌ها را از مهمترین برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد و افزود: در همین خصوص اکیپ گشت و نظارت در سطح استان فعالیت مستمر داشته و با هرگونه دخل و تصرف در حریم راه‌ها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/م

R41405/P1486/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۱۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع نقص ۸ نقطه پرتصادف در راه‌های خراسان شمالی

مدیرکل راهداری خراسان شمالی گفت: هشت نقطه پرتصادف در شبکه راه‌های خراسان شمالی با هدف ارتقای ایمنی تردد وسایل نقلیه و کاهش سوانح جاده‌ای، رفع نقص شد.

محمد مشتری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: هشت نقطه پرتصادف با بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در شبکه راه‌های خراسان شمالی به منظور ارتقای ایمنی تردد وسایل نقلیه و کاهش سوانح جاده‌ای رفع می‌شود.

وی افزود: رفع سه نقطه پرتصادف در محدوده بابا امان (دوربرگردان و تقاطع روستای حمید و پمپ بنزین باباامان) و رفع چهار نقطه پر تصادف در ورودی شهر فاروج در دست اجرا است.

مدیرکل راهداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برطرف کردن یک نقطه پر تصادف در ورودی محور بدرانلو (بجنورد - آشخانه) نیز به منظور ارتقای ایمنی تردد اجرا می‌شود.

مشتری با بیان اینکه این پروژه‌ها شهریور امسال به پایان می‌رسد، تصریح کرد: در طرح ملی شناسایی نقاط پرتصادف جاده‌های کشور مصوب سال ۱۴۰۱، ۱۶ نقطه در راه‌های برون‌شهری این استان شناسایی شد.

وی اضافه کرد: در برنامه ابلاغی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سال گذشته، رفع هفت نقطه از این تعداد در نظر گرفته شده بود، اما با تلاش راهداران هشت نقطه پر تصادف رفع شد.

کد خبر 751750

دیگر خبرها

  • شورای شهر جلوی ساخت و ساز در پارک لاله را گرفت؟
  • رفع نقص ۸ نقطه پرتصادف در راه‌های خراسان شمالی
  • ساخت‌وساز در پارک لاله متوقف شد
  • ساخت باند دوم محور ‌قیدار_ زواجر شهرستان خدابنده در دست اقدام است
  • استقبال خاورمیانه از صنعت ساخت‌وساز جدید
  • استقبال خاورمیانه از ساخت‌وساز ماژولار
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان