Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-09@02:08:24 GMT

اشتباهاتي براي تهيه قهوه با کيفيت

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۹۲۰۳۵

اشتباهاتي براي تهيه قهوه با کيفيت

خبرگزاري آريا -
قهوه نوشيدني محبوب بين اکثر مردم جهان به ويژه ايراني هاست. اگر شما هم از طرفداران قهوه هستيد در اينجا مي توانيد بياموزيد که چگونه با جلوگيري از چند اشتباه ساده، از خريدن و درست کردن قهوه با کيفيت و عالي لذت ببريد.
طبق گفته سازمان بين المللي قهوه، مصرف اين نوشيدني پر کافئين هر ساله 10 درصد افزايش مي‌يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مي‌خواهيد با درست کردن قهوه با کيفيت آشنا شده و يک قهوه عالي بنوشيد به توصيه هاي ما در اين بخش توجه کنيد.
هنگام خريد دانه هاي قهوه آن را بو کنيد اگر بوي سوخته، کپک زده، بوي نم يا هر بوي نا آشناي ديگري داشت بدين معناست که کيفيت قهوه رضايت بخش نيست. بعد از آن در طي فرايند تهيه تا نوشيدن قهوه اشتباهاتي را که خيلي از افراد مرتکب مي‌شوند را مرتکب نشويد. در ادامه 11 اشتباه رايج در مورد خريد و استفاده از قهوه که ممکن است همه ما تا به حال مرتکب شده باشيم، آورده شده است. از اين اشتباهات بپرهيزيد.
1- خريدن قهوه ارزان
اگر مي خواهيد قهوه با کيفيت بنوشيد، در قيمت آن ولخرجي کنيد. خريد قهوه با کيفيت با هزينه پايين ممکن نيست و شايان ذکر است که قيمت نوشيدني قهوه به طور مستقيم با کيفيت قهوه در ارتباط است. بنابراين يک قهوه عالي نمي تواند فوق العاده ارزان باشد.
نکته: بهتر است قهوه متوسط را از فروشگاه هاي تخصصي خريد کنيد. به علاوه، يک فروشنده قهوه خوب مي تواند به شما در انتخاب يک محصول با کيفيت کمک کند.

بهتر است قهوه متوسط را از فروشگاه هاي تخصصي خريد کنيد
2- استفاده نکردن از قهوه ساب
بسياري از مردم ترجيح مي دهند وقت خود را براي خريدن دانه هاي قهوه و درست کردن آن هدر ندهند و از قهوه خرد شده آماده در فروشگاه ها استفاده مي کنند، اما اين کار اشتباه است. دانه هاي قهوه خرد شده ممکن است مدت زماني طولاني داخل فروشگاه يا کافي شاپ مانده باشد، بنابر اين طعم و مزه واقعي خود را از دست مي دهند. صرف نظر از اينکه شما چه نوع قهوه اي دوست داريد بهتر است دانه هاي قهوه را بخريد و با يک قهوه ساب در خانه آن را پودر کنيد.
به صورت کلي 5 درجه آسياب قهوه وجود دارد: درشت، متوسط، ريز، براي اسپرسو و پودر قهوه ترک. با توجه به نوع قهوه جوشي که داريد دانه هاي قهوه را درون قهوه ساب خرد کنيد و بسابيد و قهوه مناسب و با کيفيت را خودتان تهيه کنيد.

دانه هاي قهوه را بخريد و با يک قهوه ساب در خانه آن را پودر کنيد
3- شما به دانه هاي قهوه توجه کافي نداريد!
دو نوع قهوه اصلي عبارتند از: عربيا و روبوستا. عربيا داراي طعم ظريف تر است در حالي که روبوست تلخ تر و داراي کافئين بيشتري است.
تفاوت قيمت اين دو نوع قهوه بسيار قابل توجه است: قهوه عربيا 2 برابر گرانتر از روبوستا است.
به عنوان يک قاعده، دانه قهوه عربيا بزرگتر و داراي شکل بيضي هستند. دانه هاي روبوستا دايره اي شکل هستند. بنابراين، اگر لوبيا قهوه گرد و کوچک باشد، قهوه از نوع روبوستا است.
همچنين در نوع قهوه عربيا نبايد تراشه يا لکه‌هايي روي دانه‌هاي قهوه وجود داشته باشد.

دانه قهوه عربيا بزرگتر و داراي شکل بيضي هستند
4- روش نگهداري اشتباه دانه هاي قهوه
دانه هاي قهوه 3 دشمن نابود کننده دارند: هوا، نور و گرما. بسته بندي قهوه بايد به گونه اي باشد که اجازه ورود هوا را به داخل ندهد. مي توانيد دانه هاي قهوه را درون ظرف شيشه اي يا فلزي در بسته نگه داري کنيد.
در مورد ظروف فلزي بايد توجه کنيد که زنگ زده نباشند. توجه داشته باشيد که قهوه را درون پاکت پلاستيکي خريداري شده نگه نداريد. اگر قهوه را در بسته بندي کاغذي بخريد، بهتر است که دانه هاي قهوه را در يک ظرف مناسب نگه داريد، زيرا هوا و بو‌ها مي توانند قهوه را در کيسه کاغذي به راحتي خراب کنند.

قهوه را درون پاکت پلاستيکي خريداري شده نگه نداريد
5- استفاده بيش از حد از آب براي درست کردن قهوه
دقت کنيد موقع درست کردن قهوه بيش از حد آب نريزيد، زيرا کيفيت قهوه شما را خراب مي کند. توصيه مي شود به ازاي هر يک گرم قهوه ده گرم آب استفاده کنيد نه بيشتر.

دقت کنيد موقع درست کردن قهوه بيش از حد آب نريزيد
6- استفاده از فنجان هاي نا مناسب
براي لذت بردن از طعم قهوه بايد از نوع فنجان هاي مناسب استفاده کنيد. بهترين گزينه استفاده از فنجان هاي چيني يا سراميکي با بدنه ضخيم است، زيرا اين نوع فنجان‌ها طعم قهوه را براي مدت طولاني تري مرغوب نگه مي دارد.
نکته: قبل از ريختن قهوه در فنجان، فنجان را گرم کنيد. اين کار قهوه را خوشمزه تر مي کند!

براي لذت بردن از طعم قهوه بايد از نوع فنجان هاي مناسب استفاده کنيد
7- نگهداري دانه قهوه در يخچال
درون قفسه يخچال مواد غذايي با بو‌ها و طعم هاي مختلفي وجود دارد که مي تواند روي طعم قهوه تاثير نا مطبوعي بگذارد، زيرا دانه هاي قهوه به سرعت بو‌ها را جذب مي کنند. تصور کنيد چه اتفاقي مي افتد اگر سوسيس در کنار ظرف قهوه قرار بگيرد!

دانه هاي قهوه به سرعت بو‌ها را جذب مي کنند
8- سرد خوردن قهوه
بايد قهوه را بلافاصله بعد از درست کردن، بنوشيد تا از طعم و گرماي مطبوع آن لذت ببريد. اگر قهوه بماند و خنک شود بسيار تلخ شده و تمام عطر و طعم خود را از دست مي دهد.

بايد قهوه را بلافاصله بعد از درست کردن، بنوشيد
9- اضافه کردن بيش از حد مواد افزودني به قهوه
قهوه يک منبع عالي آنتي اکسيدان است. تحقيقات اخير نشان داده است که مقدار آنتي اکسيدان‌ در قهوه با شير يا بدون شير تفاوتي ندارد. از اين رو، هر دو گزينه براي سلامت ما مناسب است.
ايده ترکيب شير در قهوه ابتدا در فرانسه ظاهر شد. بدون شک، شير به نوشيدني قهوه طعم خاصي مي بخشد و کمي آن را سرد مي کند و خطر ابتلا به سرطان مري را کاهش مي دهد. اما افزودن مقدار بيش از حد شير يا شکر مي تواند طعم حتي تازه ترين قهوه را خراب کند.

افزودن مقدار بيش از حد شير يا شکر مي تواند طعم حتي تازه ترين قهوه را خراب کند
10- نگه داشتن طولاني مدت دانه‌هاي قهوه
قهوه خور‌هاي حرفه‌اي مي گويند قهوه تنها سه هفته بعد از بو دادن کيفيت مناسبي دارد و نبايد دانه هاي قهوه را به مدت طولاني بعد از بو داده شدن نگهداري نمود. آن ها مي گويند بهتر است در زمان کوتاهتري دانه قهوه را مصرف کنيد و از قهوه تازه با کيفيت بالا لذت ببريد.

نبايد دانه هاي قهوه را به مدت طولاني بعد از بو داده شدن نگهداري نمود
11- تميز نکردن مناسب دستگاه قهوه
دستگاه قهوه مانند هر نوع تجهيزات ديگر نياز به تميز کردن منظم دارد. تميز کردن دستگاه قهوه ساز کمک مي کند تا عطر قهوه حفظ شود و باعث جلوگيري از ورود باکتري ها به قهوه شما خواهد شد.

تميز کردن دستگاه قهوه ساز کمک مي کند تا عطر قهوه حفظ شود
منبع : setare.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۲۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

فال قهوه یکی از پرطرفدارترین فال‌ها بوده که با استفاده از ته مانده قهوه نوشیده شده در فنجان انجام می‌شود. معمولا برای گرفتن این نوع از فال، از قهوه ترک استفاده می‌شود.  

به گزارش «زی‌سان»، فال‌بینی با استفاده از ته مانده در استکان برای اولین بار در میان چینی‌ها رواج داشت. آنها از چند هزار سال قبل که نوشیدن چای در فنجان را آغاز کردند، سرنوشت افراد را با نگاه کردن به تفاله‌های چای باقی مانده در فنجان پیش‌گویی می‌کردند.  

مردمان عربستان و یمن اولین گروهی قومی هستند که در جهان برای فال‌بینی از قهوه استفاده کردند. برخلاف تصوری که ممکن است داشته باشید شناسایی و آغاز مصرف قهوه توسط ساکنان اروپای غربی و آمریکا در قرن ۱۸ صورت نگرفت! بلکه در وین ۱۶۸۳ هنگامی که ترکان مجبور به شکستن محاصره وین شدند ۵۰۰ گونی قهوه را برجا گذاشتند. یک تاجر لهستانی ازاین قهوه استفاده کرد و اولین خانه برلین را تاسیس کرد.

در ادامه آشنایی ملل مختلف دیگر با قهوه موجب شده که امروزه فال قهوه در بسیاری از نقاط جهان رواج داشته باشد. از این نوع فال‌بینی برخی‌ها به عنوان سرگرمی استفاده می‌کنند، اما برخی دیگر به صورت حرفه‌ای فال قهوه را با نشانه‌ها و نماد‌های خاص خود آموخته و از آن برای پیش‌بینی سرنوشت و آینده دیگران استفاده می‌کنند.  

فال‌بینی از طریق علایم چای و قهوه به نام تاسیوگرافی (Tasseography) که از لغت عربی «طاسه» به معنای فنجان گرفته شده است. همین امر نشان می‌دهد که کاشفان فال قهوه در ابتدا اعراب بوده‌اند. در این نوع فال، پس از نوشیدن قهوه ترک، ته مانده‌های به جا مانده در فنجان که کامل در آب‌جوش حل نمی‌شود، باید با استفاده از نعلبکی برگردانده شود.

بر اساس یک اسلوب خاص نعلبکی روی فنجان قرار می‌گیرد و سپس در جهت عقربه‌های ساعت و به سمت قلب فنجان برگردانده می‌شود. در نهایت اشکال به جا مانده در داخل فنجان برای پیش‌بینی اقبال و سرنوشت یک فرد مورد توجه فال‌گیر قرار می‌گیرد. فال قهوه در زمینه تفسیر بسیار گسترده و البته پیچیده است. در تفسیر فال قهوه از نماد‌هایی همانند اشکال، حروف و اعداد بهره گرفته می‌شود. هر کدام از این نماد‌ها برای خود معنای خاصی دارند.

با این مقدمات، آن‌چه در ادامه می‌خوانید فال قهوه دو نشان برای متولدین ماه‌های مختلف آمده است.

فال قهوه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین فروردین

فال قهوه شما بدین شرح است: 

فال قهوه پروانه: در خیال و اندیشه بر سر می‌برد و بر اثر ضعف و ناتوانی خود را به هلاکت می‌رساند.

فال قهوه آب فشان: موفقیت و شادی، در آینده نزدیک موفقیت و شادی نصیب شما خواهد شد.

فال قهوه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین اردیبهشت

فال قهوه شما بدین شرح است: 

فال قهوه پروانه: در خیال و اندیشه بر سر می‌برد و بر اثر ضعف و ناتوانی خود را به هلاکت می‌رساند.

فال قهوه ساعت: نشان قلب است، معنای احساسات و عواطف انسانی را می‌دهد.

فال قهوه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین خرداد

فال قهوه شما بدین شرح است:

فال قهوه کاسه: رزق و روزی، درماندگی، از راه فقر و مکنت روزی به‌دست آوردن.

فال قهوه گاو: فراوانی محصولات نعمت فراوان به‌دست آوردن.

فال قهوه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین تیر

فال قهوه شما بدین شرح است: 

فال قهوه کفتار: نشانگر پلیدی و ناپاکی، فریب و نیرنگ است، دزدی و چپاول مواظب اموالتان باشید.

فال قهوه نخود: نشانگر غم و اندوه است، در اثر مقاومت آن را پشت سر خواهید گذاشت.

فال قهوه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین مرداد

فال قهوه شما بدین شرح است: 

فال قهوه قارچ: مسافرت به دیار غربت یا به کشورهای دور‌دست.

فال قهوه انگشت: علامت یکی از عادات پنج گانه می‌باشد.

فال قهوه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین شهریور

فال قهوه شما بدین شرح است: 

فال قهوه حلقه شکسته: نا‌امیدی، شکست‌خوردن یا به‌هم‌خوردن نامزدی یا خاستگاری.

فال قهوه بشکه: دعوت به مهمانی و جشن و سرور، شب‌نشینی، با شکوه و عروسی.

فال قهوه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین مهر

فال قهوه شما بدین شرح است: 

فال قهوه قفل: موانع، سد، برای رسیدن به مقصود، با سعی و کوشش باید از آنها بگذرد.

فال قهوه سگ: دشمنی پست و فرومایه اما مهربان و وفادار.

فال قهوه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین آبان

فال قهوه شما بدین شرح است: 

فال قهوه بیل: بر اثر پشتکار موفقیت نصیب شما خواهد شد، کوشش کنید.

فال قهوه چتر: احتمالاً از طرف همسر یا نامزدتان مورد غضب قرار می‌گیرید ولی تصمیم آنی نگیرید.

فال قهوه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین آذر

فال قهوه شما بدین شرح است: 

فال قهوه استخوان: نشانی مالی است که معیشت و زندگی او را از طریق آن می‌گذرد.

فال قهوه مرغ: به مال و ثروتی دست پیدا می‌کند ولی مواظب باشید بیهوده آن‌ را از دست ندهید.

فال قهوه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین دی

فال قهوه شما بدین شرح است:

فال قهوه لامپ: به سوی روشنی و خوشبختی گام بر‌می‌دارید و در ازدواج خوشبخت خواهید شد.

فال قهوه اتومبیل: دلیل بر آن باشد که آرزو دارد به سفر دور و دراز برود.

فال قهوه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین بهمن

فال قهوه شما بدین شرح است: 

فال قهوه توپ: ورزشی و دو میدانی، با ورزش‌کردن می‌توانید از بیماری خلاصی یابید.

فال قهوه فشنگ: خطر مواظب اعمال و رفتار خود باشید، یکدندگی نکنید، در رانندگی صبور باشید.

فال قهوه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین اسفند

فال قهوه شما بدین شرح است: 

فال قهوه بیضی: بیضی نمادی از دستگاه تولید مثل زنانه است. یعنی شما به فکر تشکیل خانواده هستید و یا به فکر فرزند دار شدن می باشید.

فال قهوه جاده: سرنوشت زندگی به اهداف و مقاصدش می‌رسد و حاجتش برآورده خواهد شد.

tags # فال قهوه ، فال سایر اخبار اگر این گنج پیدا شود همه مردم جهان تا زانو در طلا فرو می‌روند؛ ۹۹ درصد طلای زمین اینجاست! (تصاویر) مارخور؛ «بز» پاکستانی معروف به «پیرمرد کوهستان» که تُف‌اش ارزش طلا دارد! داستان تکاملِ موجودی به نام «پدر»؛ حیوان‌ها پدر ندارند! (ویدئو) عجیب اما واقعی؛ صدای واقعی بیگ بنگ را بشنوید!

دیگر خبرها

  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چرا نباید قهوه ناشتا بخوریم؟
  • مشاهده خرس قهوه‌ای توله‌هایش در اقلید (فیلم)
  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله‌اش در اقلید +فیلم
  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله اش در اقلید
  • هر روز قهوه بخوریم یا نه؟
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ترنم دانه‌های باران بر شهر سنندج
  • (ویدیو) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه
  • آیا آجیل ها آفلاتوکسین دارند ؟