Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،مرکز خراسان رضوی،مدیرکل راه آهن خراسان گفت: حدود 2 میلیون تن کالا در سال گذشته با 33 هزار و 85 دستگاه واگن از طریق مرز ریلی سرخس با کشورهای آسیای میانه مبادله شده است.

هادی ضیایی مهر افزود: 390 هزار تن  از این کالاها ،کالاهای صادراتی غیر نفتی شامل سیمان، مواد صنعتی، مواد پلاستیکی، مصالح ساختمانی و رنگ و مواد غذایی، انواع خاک صنعتی و معدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: 14 درصد ازحجم کالاهای مبادله شده به میزان 280 هزارتن کالاهای وارداتی شامل پنبه، خوراک دام، غلات و مواد صنعتی است که با 4 هزار و 747 دستگاه واگن که از کشورهای قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان وارد کشور شده است.

مدیرکل راه آهن خراسان افزود: 66 درصد حجم کالاهای مبادله شده به میزان یک میلیون و 300 هزار تن  نیزکالاهای ترانزیتی شامل پنبه، گوگرد، کود شیمیایی است که از کشورهای ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان بارگیری و به مبادی مرزی ریلی به ویژه بندرعباس حمل شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۲۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیمای استان گفت: سال گذشته یک‌میلیون و ۳۵۹ هزار تن سیمان در خراسان جنوبی تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش داشته است.


آریافر افزود: سال ۱۴۰۲ نیز یک میلیون ۲۷۱ هزار تن سیمان در دو کارخانه سیمان قاین و باقران تولید شد.

وی گفت: در کارخانه‌های سیمان استان تاکنون برای حدود ۷۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان افزود: سیمان استان علاوه بر تأمین نیاز داخل، به کشور افغانستان نیز صادر می‌شود.

آریافر افزود: سال گذشته ۵۰۲ هزار تن سیمان به ارزش ۱۵ میلیون دلار صادر شده است.

همچنین در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کاری و واحد‌های نمونه خراسان جنوبی، واحد کارگری سیمان قاین به عنوان واحد نمونه استان معرفی شد.

در این جشنواره از شرکت سیمان قاین به عنوان واحد نمونه استان تقدیر شد.تولید سیمان در خراسان جنوبی ۷ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی