Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - استاندار کردستان هنرمندان را به ارائه راهکارهاي مناسب براي حل مشکلات حوزه فرهنگ در استان فراخواند و اقدامات صورت گرفته دربخش فرهنگ و توسعه زيرساخت‌هاي مربوط به آن را قابل توجه ارزيابي کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا ؛ بهمن مرادنيا در نشست هم انديشي اصحاب فرهنگ و هنر به مناسبت هفته هنر انقلاب با بيان اينکه انتظار از چنين جلساتي خروجي مناسب براي استفاده در سياسگذاري‌هاي فرهنگي است به تصريح گفت: من جلسات متعدد و بدون خروجي را نمي‌پسندم و توقع دارم در جلساتي از اين دست که هنرمندان و روشنفکران جامعه در آن حضور دارند مسايل اساسي با ارائه راهکار مناسب مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اذعان به اينکه در استان کردستان در همه بخش ها داراي مشکل هستيم اضافه کرد: من به عنوان مقام عالي دولت در استان موظف به دنبال کردن توسعه متوازن در همه‌ي بخش ها هستم و نبايد همه اقدامات متمرکز بر يک حوزه باشد.
مرادنيا هنرمندان را به پرهيز از بيان چندباره مشکلات فراخواند و گفت: من معتقدم تا مردم استان ثروتمند وافزايش درآمد نداشته باشند مشکلات استان در همه بخش ها به قوت خود باقي خواهند ماند و تلاش ما بيشتر متمرکز بر توسعه زيرساخت ها و افزايش درآمد مردم از راههاي مختلف است.
استاندار کردستان مجموعه کارهاي پيگيري شده در تهران و از طريق مقامات کشوري را زياد و نتيجه بخش اعلام کرد و گفت: کارها و پيگيري هاي مناسبي در شش ماه گذشته انجام شده که آثار و نتايج مثبت آن کم کم پديدار خواهد شد.
وي افزود: در همين زمان شش ماهه با 13 وزير و بيش از 26 معاون وزير ديدار صورت گرفته و در جريان نيازهاي اساسي استان قرار گرفته اند.
مرادنيا با بيان اينکه همه بايد تلاش کنيم که درهاي فرهنگي کشور به به روي کردستان و ظرفيت هاي هنري آن گشوده شود اظهار داشت: يکي از راه‌هاي عملي اين کار ساخت سريال هاي گوناگون از مفاخر بزرگ کرد و پخش در رسانه ملي است و اين کار نقش بسزايي در زدودن ذهنيت هاي گذشته و باز کردن پاي گردشگران به استان دارد.
استاندار کردستان اضافه کرد: براي ساخت سريال سنجرخان از منابع ملي اعتبار دريافت کرديم اما متاسفانه گاهي سخناني گفته مي شود که دور از واقعيت و انصاف است.
مرادنيا افزود: در شش ماه گذشته 46 ميليارد تومان اعتبار براي توسعه زيرساخت هاي فرهنگي کردستان اخذ شده است که از اين رقم 20 ميليارد آن مختص به ساخت تالار فرهنگ سنندج است.
وي با بيان اينکه معرفي مفاخر کرد براي استان و کشور اهميت دارد گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي کردستان امسال کنگره بزرگ مشاهير کرد را برگزار خواهد کرد و اين مسئله تنها مختص به استان کردستان نخواهد داشت و همه مفاخر کرد را در بر خواهد گرفت.
مقام عالي دولت در کردستان در ادامه سخنان خود هرگونه کوتاهي در گرفتن حق استان در همه بخش ها را شايسته ندانست و افزود: با هر مسئولي در رابطه با نياز ها و حق استان صحبت مي شود آن را قبول و از آن نيازها اظهار بي اطلاعي مي کنند که تقصير اين موارد نيز به عهده کساني بوده که نتوانسته يا نخواسته اند آن نيازها را به سمع مقامات تصميم گير برسانند.
مرادنيا يکي از موارد جدي در دست پيگيري استان را در بخش آب و تخصيص مناسب آب به استان اعلام کرد و گفت: سال گذشته در همين زمان تخصيص آب به استان دو هزار و 600 هکتار بود که در شهريور اين رقم 16 هزار هکتار و اکنون اين ميزان به 51 هزار هکتار رسيده است.
استاندار کردستان در پايان سخنان خود هنرمندان را به تشکيل يک اتاق فکر و در برگيرنده همه سلايق فراخواند و گفت: اين اتاق فکر مي تواند در شناسايي آسيب ها ومشکلات و ارائه راهکارهاي عملياتي در بخش فرهنگ کمک رسان مسئولان باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۲۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود

قناعت استاندار خراسان جنوبی در اولین شورای فرهنگ عمومی استان گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان که براساس اسناد بالادستی تهیه شده، آماده رونمایی است.

او افزود: سیاست دولت در مباحث فرهنگی پیاده سازی گفتمان انقلاب در جهت هویت اسلامی - ایرانی است که در همین زمینه دولت در کنار اقدامات زیر ساختی به موضوع فرهنگ هم توجه کرده است.

قناعت با بیان اینکه فعال سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها یکی از این موارد در دولت سیزدهم است، اظهار کرد: این شورا قرارگاه سیاست گذاری در سطح استان است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ ما فعال شدن شورای پاسداشت زبان فارسی را داشتیم، این مهم قانون است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی را دارد.

بیشتر بخوانید

 سفارتخانه‌های آمریکا، محل برنامه ریزی فروپاشی استقلال ملت ها/ ۱۵ مهر، روز حماسه جوانان فلسطینی شد

او خواستار جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی از سوی دستگاه‌ها شد و افزود: شورای فرهنگ عمومی قرارگاه سیاست گذاری است لذا اولویت‌ها باید مشخص و دستگاه‌ها در این جلسات حضور منظمی داشته باشند.

قناعت تصریح کرد: برخی موضوعات و تصمیم‌ها همانند پاسداشت زبان فارسی گرچه شاید برای داخل موضوع کوچکی باشد، اما رسانه‌های دنیا برای آن واکنش نشان می‌دهند لذا در شورای فرهنگ عمومی باید با مطالعه وارد شد.

استاندار گفت: بزرگداشت مفاخر و نقشه مهندسی استان، پیوست گردشگری و پیوست فرهنگی از موضوعات مطرح شده در این شورا بود، بخش عمده سند جنبه ایجابی و بخشی سلبی است و اگر افراد در قالب گردشگری بخواهند فضای استان را خدشه دار کنند باید ورود کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد
  • استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • ۵۰ میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت
  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است