Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@02:24:11 GMT

ذخیره سد زاینده رود در وضع هشدار

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۹۲۹۷۴

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیرعامل آب منطقه ای امروز درجمع مدیران صداوسیمای مرکزاصفهان با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی بارش ها در بلندمدت در کوهرنگ افزود: در سال آبی جاری ۵۱۶ میلیمتر بارش در کوهرنگ داشته ایم که این میزان در سال آبی قبل هزار و 234 میلیمتر بارش بوده است.
مسعود میرمحمدصادقی با اشاره به اینکه هرسال آبی از اول مهر تا آخر شهریور سال بعد است گفت: هم اکنون ۶ماه ازسال آبی ۹۶ گذشته و سال قبل هزار و 200میلیون مترمکعب آب واردسدزاینده رودشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با احتساب میزان بارشهای اخیر و مصرف آشامیدنی و تبخیر و اگر هیچ آب کشاورزی در استانهای چهارمحال و بختیاری و اصفهان برداشت نشود، پایان شهریور ذخیره سد به کمتر از 150میلیون مترمکعب آب می رسد که این رقم برای تامین آب آشامیدنی پنج میلیون نفر جمعیت استان اصفهان هشداری جدی است.
سد قوسی شکل زاینده رود سال 1349بهره برداری شد؛ سدی که در 110کیلومتری غرب اصفهان بر روی رودخانه زاینده رود قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۲۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۹۵ روستای مازندران از آب آشامیدنی سالم

گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه این طرح‌ها در در روستا‌های شهرستان بهشهر، نکا، ساری، قائمشهر، جویبار، سوادکوه شمالی، سوادکوه، بابل، محمودآباد، نور، نوشهر، کلاردشت، تنکابن و رامسر به اجرا درآمد، افزود: ۲۱۲هزار و ۱۲۱ نفر با صرف یکهزار و ۹۹۵ میلیارد ریال اعتبار از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند شدند.

بهزاد برارزاده افزود: این طرح‌ها شامل حفر ۱۶ حلقه چاه، تجهیز ۱۲ حلقه چاه، بهسازی ۲ حلقه چاه و نیز اجرای ۶۳.۲ کیلومتر خط انتقال و ۲۴ کیلومتر شبکه توزیع می‌باشد.

او گفت: در این مدت ۶۱۳۰ متر مکعب مخزن ذخیره و ۱۳ باب ایستگاه پمپاژ نیز احداث شد.

دیگر خبرها

  • (تصویر) تقویم کامل سال ۱۴۰۳ + مناسبت‌ها و تعطیلی‌ها
  • بهره مندی ۹۵ روستای مازندران از آب آشامیدنی سالم
  • منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب۲ تلاش کنند
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۰۱ میلیون مترمکعب رسید
  • بارش برف و باران از دوشنبه در غرب اصفهان/از تردد در حاشیه زاینده رود بپرهیزید
  • نیاز شدید انتقال خون اصفهان به همه گروه‌های خونی
  • نیاز شدید انتقال خون اصفهان به تمام گروه‌های خونی / یاری‌گر بیماران باشید
  • شستشوی ۹۲ هزار مترمکعب مخازن ذخیره آب شرب در خراسان شمالی 
  • فعالیت دوباره سامانه بارشی از دوشنبه در استان
  • ذخیره گروه خونی AB منفی در اصفهان به حدود صفر رسید