Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:38:23 GMT

30 درصد جمعیت استان قزوین را روستاییان تشکیل داده اند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۹۳۱۳۵

30 درصد جمعیت استان قزوین را روستاییان تشکیل داده اند

قزوین-ایرنا-مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین گفت: براساس سرشماری سال 95 بالغ بر 30 درصد جمعیت این استان را روستاییان تشکیل داده و 48 درصد واحدهای مسکونی آنها نیز از سال 84 مقام سازی شده است.

به گزارش ایرنا، محمد همتیان روز سه شنبه به مناسبت دهه سالگرد تاسیس بنیاد مسکن در جمع خبرنگاران افزود: بر این اساس، استان قزوین دارای 827 روستای دارای سکنه، 102 هزار خانوار و 93 هزار و 249 واحد مسکن روستایی بوده که 44 هزار و 674 واحد آن، یعنی معادل 48 درصد مقاوم سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، در شهرهای زیر 25 هزار جمعیت این استان نیز 9 هزار و 773 واحد مسکونی از سوی بنیاد مسکن مورد مقاوم سازی، بهسازی و مرمت قرار گرفته است.
وی، صدور اسناد مالکیت واحدهای مسکونی روستایی و نیز شهرهای زیر 25 هزار جمعیت را یکی از وظایف مهم بنیاد مسکن دانست و گفت: طی سال گذشته 2 هزار و 100 جلد سند روستایی با همکاری اداره کل ثبت و اسناد و املاک استان صادر و در مجموع نیز تاکنون 46 هزار فقره سند روستایی و 15 هزار جلد سند شهری صادر و به متقاضیان واگذار شده است.
همتیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در حوزه مسکن این نهاد، افزود: بنا داریم تا در اردیبهشت ماه سال جاری عملیات احداث 225 واحد مسکن ارزان قیمت برای اقشار متوسط و کم درآمد را با 450 میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات بانکی، آورده متقاضیان و حساب 100 امام (ره) در اقبالیه و قزوین آغاز کنیم.
به گفته وی، 100 واحد از مسکن ارزان قیمت یاد شده در شهر اقبالیه و با همکاری اداره اوقاف و شهرداری این شهر در 70 قطعه زمین 200 متری احداث خواهد شد.
همتیان، قزوین را جزو 10 استان برتر در حوزه مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی و شهری دانست و گفت: خوشبختانه در اواخر سال گذشته دولت سقف تسهیلات این بخش را به 250 میلیون ریال و به صورت سفته زنجیره ای افزایش داد که سهم استان از این تعداد پنج هزار واحد مسکونی است که در صورت ابلاغ عملیات ساخت سه هزار واحد را آغاز خواهیم کرد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین اضافه کرد: در حوزه اجرای آسفالت معابر روستایی نیز امسال 700 هزار متر مربع با 260 میلیارد ریال اعتبار در 179 روستا را در برنامه های خود قرار داده ایم.
وی در ادامه به زلزله سال گذشته استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: قزوین به عنوان یکی از استان های معین در امر ساخت و ساز این استان تعیین و عملیات آواربرداری و احداث سه هزار واحد در شهرستان گیلانغرب آغاز شد.
همتیان افزود: در فاز نخست مقاوم سازی یک هزار و 800 واحد این شهرستان را به مراحل پایانی رسانده و تا پایان سال نیز ساخت یک هزار و 200 واحد باقیمانده را به پایان خواهیم رساند.
استان قزوین با 15 هزار و 567 کیلومتر مربع وسعت دارای 25 شهر، 6 شهرستان، 19 بخش و 827 روستای دارای سکنه است.
8054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بنياد مسكن دهه بنياد قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۳۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدرضا فلاحتی در نشست سه جانبه گرایی دولت، کارفرمایان و تشکلات کارگری گفت: یکی از خواسته‌های بحق جامعه کارگری تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی است.
وی با اشاره به اینکه ۳۲۸ سازمان کارگری و کارفرمایی در استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: تا سال ۱۴۰۰ قریب به ۲۴۸ تشکل در استان تشکیل شده بود. 
فلاحتی تأکید کرد: در دولت سیزدهم ۲۳ شورای اسلامی کار در واحد‌های تولیدی استان تاسیس شده و این در حالی است که در ۳۱ سال گذشته در استان ۵۰ شورای اسلامی کار فعالیت داشته اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای اولین بار در کشور سامانه الکترونیکی برگزاری انتخابات تشکل‌ها راه اندازی شد که برای ۱۰ تشکل انتخابات به صورت مجازی برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه در برخی از موارد ضعف قانون و خلا قانونی وجود دارد، اظهار داشت: اینکه شخصی نماینده کارگر می‌شود ولی در برخی از مواقع با ترس و لرز از اخراج باید خواسته‌های کارگران را دنبال کند یک ضعف قانونی است. نمایندگان مجلس باید این قانون را اصلاح کنند تا در صورتی که کارگری به عنوان نماینده کارگران انتخاب شد تا پایان تاریخ اعتبارنامه کارفرمایی حق اخراج او را نداشته باشد.

فلاحتی همچنین اشاره‌ای نیز به مباحث مشاغل سخت و زیان آور کرد و افزود: قریب به چهار هزار و ۹۹۱ درخواست در کمیته‌های تجدید نظر و یک هزار و ۸۶ درخواست در کمیته‌های تجدید نظر استان مورد رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد ۳ هزار و ۹۸۶ درخواست مورد تایید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته پنج هزار و ۹۴۸ پرونده شکایت در هیات‌های تشخیص استان مورد رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد ۹۷۶ پرونده به هیات حل اختلاف رفته است. همچنین تعداد دادنامه‌های ارجاعی به دیوان ۲۹۴ پرونده بوده که ۲۱۵ دادنده رای هیات‌های تشخیص مورد تایید قرار گرفته است و ۷۹ پرونده برای رفع نقص بازگشت داده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: این آمار نشان می‌دهد که خطای همکاران بنده در هیأت‌های تشخیص کمتر از یک درصد است ولی باز برای اینکه حق شخصی ضایع نشود سه کمیته با ابتکار اداره کل استان تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: کمیته نظارت، کمیته الزام و کمیته رصد متشکل از زبده‌ترین همکاران بنده بر تمامی امور نظارت عالیه دارند تا حقی از کسی ضایع نگردد.

فلاحتی با اشاره به وظایف کمیته رصد گفت: هفته‌ای دو بار به واحد‌های تولیدی مراجعه و مسائل و مشکلات جامعه کارگری آن واحد را رصد می‌کنیم. بازرسان به مسائل ایمنی واحد تولیدی نظارت می‌کنند. 

وی همچنین تصریح کرد: در کمیته نظارت، به صورت تصادفی و یا اعتراضاتی که توسط مراجعین صورت می‌گیرد پرونده‌های شکایت‌ها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و اگر خطایی صورت گرفته باشد در صدد رفع آن و تذکر به افراد دخیل بر می‌آیم.

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد