Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،ابراهیم کوهکن مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: ذخیره خون بند ناف نوزاد در بانک خون رویان هرمزگان، امسال ۲۰ درصد بیشتر از پارسال است.

وی افزود:درمان فلج مغزی با استفاده از تزریق سلول‌های بنیادی و استفاده از مایع آمنیون از مهم‌ترین برنامه‌های امسال این مرکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: پارسال هزار و ۷۰۰ خون بند ناف نوزاد در مرکز بانک خون رویان استان ذخیره شد.

بانک خون بند ناف رویان هرمزگان سال ۸۸ در استان راه اندازی شد.

ابراهیم کوهکن افزود: این مرکز علاوه بر ارائه خدمات به هرمزگانی‌ها به مراجعه کنندگان استان‌های بوشهر و فارس هم خدمات ارائه کرده است.

زمان نگهداری خون بند ناف نوزاد ۲۰ سال است.

وی گفت: هزینه نگهداری خون بند ناف نوزادان در هنگام قرارداد دو میلیون ۶۰۰ هزار تومان در دو قسط با فاصله زمانی ۳ ماه است.

کوهکن افزود: از خون بند ناف برای درمان بیماری‌های مانند تالاسمی، سرطان، دیابت و آلزایمر استفاده می‌شود.

خون باقیمانده در بندناف و جفت نوزاد سرشار از سلول‌های بنیادی بسیار پرتوان، زنده است که در اثر تکثیر‌های پی در پی دچار پیری نمی‌شوند.

با تزریق و یا جایگزینی این سلول‌ها می‌توان به بهبودی سلول‌های آسیب دیده کمک کرد.

انتهای پیام/ف

ذخیره هزار و ۷۰۰ خون بند ناف نوزاد در  بانک خون رویان هرمزگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: یونس ژائله در نشست استاندار با فعالان اقتصادی تصریح کرد: دو و نیم میلیارد تومان از نظر ظرفیت منابع داخلی شامل منابع بانکی و خرید ارز و باقی اعتبار را نیز باید از طریق افزایش صادرات به کشورهای همسایه از جمله روسیه تامین کرد. 

وی به جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی در آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: استان در انتهای خط گاز قرار دارد، در تامین آب و برق دارای مشکل است و این امر باعث شده تا در توسعه عقب بماند و در این راستا باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری خودمان در انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنیم و همچنین از استاندار خواهشمندیم که پروژه انتقال آب ارس را با جدیت دنبال کنند.

وی از عدم همکاری و هم‌افزایی بانک ها با بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، سرمایه گذاری تعداد ۲۱ واحدصنعتی بزرگ با ۲۵۶ همت در استان امضا شد و اغلب آن‌ها نیز برای تامین منابع مالی به بانک‌ها معرفی شده‌اند ولی متاسفانه علی رغم تامین سهم آورده شخصی به میزان بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد ولی بانک‌ها از اعطای تسهیلات خودداری می‌کنند و در این راستا نیز آذربایجان‌شرقی در سهم اعتبارات صندوق توسعه ملی ضعیف‌ترین استان است در حالی که باید از نظر جمعیتی، پنج درصد منابع این صندوق به این استان تخصیص یابد.

 در این مراسم سید باقر شریف زاده نایب‌رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران، مهدی امینی رئیس خانه صنعت آذربایجان شرقی، نوید امجد رییس کمیسیون دانش بنیان و بهبود کسب و کار اتاق بازرگانی تبریز، سیدیوسف حسینی رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز به بیان مشکلات و راهکار های اقتصادی تحقق شعار سال پرداختند.

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر