Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد-ايرنا- مدير کل راه آهن خراسان گفت: مبادلات کالا با کشورهاي آسياي مرکزي از طريق مرز ريلي سرخس در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن 14 درصد افزايش داشت.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي راه آهن خراسان، محمد هادي ضيايي مهر افزود: پارسال يک ميليون و 970 هزار تن کالا با 33 هزار و 85 دستگاه واگن از طريق مرز ريلي سرخس با ترکمنستان وکشورهاي آسياي مرکزي در سه بخش کالاهاي صادراتي، وارداتي و ترانزيتي مبادله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: 20 درصد اين مبادلات به ميزان 390 هزار تن کالاهاي صادراتي غير نفتي شامل سيمان، مواد صنعتي، مواد پلاستيکي، مصالح ساختماني، رنگ، مواد غذايي، انواع خاک صنعتي و معدني بود که به وسيله 6 هزار و 669 دستگاه واگن از طريق مرز ريلي سرخس به کشورهاي ترکمنستان، تاجيکستان، ازبکستان و قزاقستان حمل شد.
وي گفت: 14 درصد به ميزان 280 هزار تن نيز مربوط به کالاهاي وارداتي شامل پنبه، خوراک دام، غلات و مواد صنعتي بود که با 4 هزار و 747 دستگاه واگن از کشورهاي قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان وارد کشور گرديد و اغلب در استان خراسان رضوي تخليه شد.
ضيايي مهر افزود: 66 درصد کالاهاي مبادله شده به ميزان يک ميليون و 300 هزار تن کالاهاي ترانزيتي شامل پنبه، گوگرد، کود شيميايي بود که با 21 هزار و 669 دستگاه واگن از کشورهاي ترکمنستان، ازبکستان و تاجيکستان بارگيري و به مبادي مرزي ريلي به ويژه بندرعباس حمل شد.
12 درصد از مجموع 12 هزار و 500 کيلومتر خطوط شبکه ريلي کشور معادل هزار و 500 کيلومتر در خراسان رضوي قرار دارد.
در نيمه نخست پارسال يک ميليون و 716 هزار تن بار داخلي و خارجي از طريق راه آهن خراسان جا به جا شد که 780 هزار تن از اين مقدار مربوط به صادرات، واردات و ترانزيت ريلي از پايانه سرخس بوده است.
مبادلات تجاري ايران و ترکمنستان از طريق راه آهن از 2 مرز ريلي سرخس و اينچه برون انجام مي شود اما مرز سرخس به دليل سابقه، زير ساختهاي بهتر و نزديک بودن به کشورهاي آسياي مرکزي و مسير ريلي بندرعباس بخش عمده ترانزيت و تجارت ريلي کالا بين ايران و اين کشورها را به خود اختصاص داده است.
3221 / 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۳۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است

زهرا آهنگرزاده گفت: در این مدت دمای هوای مشهد به بالای ۳۰ درجه سلسیوس و در مناطق کویری خراسان رضوی تا ۳۳ درجه افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد ۲۸ درجه سلسیوس است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل های هواشناسی امروز بین ۱۸ تا ۳۱ درجه در نوسان خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی دامه داد: از عصر چهارشنبه هفته جاری با نفود سامانه بارشی جدید از گرمای هوا در استان کاسته می‌شود که اطلاعات تکمیلی در موعد مقرر اعلام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ابرناکی، افزایش رطوبت هوا و سرعت گرفتن لحظه‌ای وزش باد از دیگر پدیده های جوی است که تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان غالب خواهد بود.

آهنگرزاده عنوان کرد: در شبانه روز گذشته، ریوش با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس و تایباد با بیشینه دمای ۳۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان خراسان رضوی بوده اند.

به گفته وی، در این مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۵ تا ۲۸ درجه سلسیوس را به ثبت رسانده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • درخشش بانوی خراسانی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی _ ازبکستان۲۰۲۴
  • درخشش بانوی کاراته کای خوشابی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی
  • درخشش کاراته کای خوشابی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی
  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • رقابت تجاری روسیه با چین در آسیای مرکزی داغ شد