Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی‌فقیه با اشاره به حضور نمایندگان از ۸۴ کشور جهان در سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: این رقابت‌ها فرصتی است تا ظرفیت های نظام در حوزه قرآن شناسانده شود و به پرسش‌هایی حمایت از مردم مظلوم سوریه و یمن پاسخ دهیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست خبری سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم صبح دوشنبه 27 فروردین با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه و نماینده ولی فقیه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنا بر این گزارش، محمدی در این نشست با اشاره به آیات قرآن درباره مبارزه با ظلم و ظالم گفت: کسی مومن است که با ظالم مبارزه کرده و طرفدار مظلوم و عدالت باشد. شاید برخی سوال کنند چرا از سوریه، یمن و افغانستان و غیره حمایت می کنیم و این اقدام را سیاسی بدانند در پاسخ به آنها باید گفت این اقدام سیاسی یک تکلیف شرعی است.

 

وی ادامه داد: آیه «اشدا الاکفار و رحما بینهم» مطابق با این آیه نمی توان خود را مومن دانست اما در مقابل ظلمی که به دیگران می شود، بی تفاوت بود چرا که بنا بر تصریح آیات متعدد قرآن انسان مومن نسبت به زندگی و سرنوشت دیگران دغدغه مندند.

 

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: اگر اینچنین نبود باید پیامبران همگی گوشه نشین بوده و نسبت به احوال مردم بی تفاوت بودند در حالی که می دانیم پیامبر و ائمه (ع) به ویژه حضرت سیدالشهدا هرگز چنین رویکردی نداشتند در حالی که می توانستند صرفا عبادت کرده، به حج بروند و در امان زندگی کنند اما قیام علیه ظالم را به این ترجیح دادند.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با ابراز تاسف از داشتن چنین رویکردی توسط برخی از افراد بیان کرد: اصل و اساس دشمنی های استکبار جهانی دست برداشتن مسلمانان از اسلام ناب است، اسلامی که با ظلم و ظالم مخالفت می کند برای همین هم با اسلام آمریکایی و اسلام امثال آل سعود که هیچ مبارزه و مخالفتی با استکبار ندارند دست دوستی می دهند.

 

وی با اشاره به سخن امام خمینی که فرمودند تمام اسلام در دو کلمه خلاصه می شود ظلم نکنید و زیر بار ظلم نروید، ابراز کرد: اگرچه یک بعد دین ما عبادی است اما اگر همین بعد هم واقعی باشد نباید مقابل ظلم کوتاه بیاییم چرا که حقیقت اسلام مبارزه با ظلم و ظالم است.

 

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: تمام دشمنی ها با اسلام و جریان مقاومت در سوریه، لبنان و ایران برای آن است که مانع عمل امت به دین شوند در حالی که اسلام در کنار عبودیت و انجام واجبات در پرهیز از محرمات به مبارزه با ظلم تاکید دارد. اساسا قرآن هم به عنوان نسخه عمل انسان ها نازل شده که از جمله برترین این اعمال مبارزه با ظلم و ظالم است.

 

وی با اشاره به حضور پیامبر در بیش از 80 غزوه و جنگ بیان کرد: ایشان هرگز مقابل ظالمان تسلیم نشدند و همواره تاکید داشتند کسی که به امور دیگران بی اعتناست، مسلمان نیست.

 

محمدی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از برترین مسایل سیاسی و اجتماعی دین ماست، تاکید کرد: بزرگترین معروف در امروز جامعه مبارزه با استکبار جهانی است. اگر حفظ و تلاوت قرآن ثواب دارد عمل به آن برتر است. باید توجه داشت قرآن دارای ابعاد اقتصادی، سیاسی، عبودی و اخلاقی در کنار هم است و اگر می خواهیم به قرآن عمل کنیم باید به همه این ابعاد توجه داشته باشیم.

 

وی با اشاره به آیه شریفه « نؤمن ببعض و نکفر ببعض» گفت: آل سعود و امثال آن مصداق همین آیه اند، قرآن چاپ می کنند اما دست در دست استکبار دارند. چنانچه ذلت و خواری را مقابل آمریکا پذیرفته اند و به لقب گاو شیرده ملقب گشته اند.  

 

نماینده ولی فقیه قرآن را کامل ترین کتاب و مصون از هر شبهه و تعریف معرفی کرد و افزود: اگر به جامعیت این کتاب عمل کنیم سعادت دنیا و آخرت را به دست می آوریم اما اگر مصداق آیه نؤمن ببعض و نکفر ببعض باشیم به مشکلاتی دچار می شویم که امروز جهان اسلام با آنها دست و پنجه نرم می کند.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با حضور نمایندگانی از 84 کشور جهان گفت: این رقابت ها با شعار یک کتاب یک امت برگزار می شود چرا که تنها راه از بین بردن استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی همین کتاب واحد و رژیم فاسد صهیونیستی است.

 

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: در کنار این رقابت ها پنج مسابقه بین المللی دیگر نیز برگزار می شود شامل رقابت روشندلان، بانوان، دانشجویان و طلاب علوم دینی.

 

وی تاکید کرد: برگزاری همزمان این رقابت ها اقدامی منحصر به فرد و مبارک است چنانکه یکی از داوران بین المللی سال گذشته به من گفت با اینکه در 61 میدان بین‌المللی داوری کرده ام اما این مسابقات را منحصر به فرد می دانم و به نظرم باید آن را ام المسابقات دانست که این رهاورد انقلاب اسلامی و خون شهداست که قرآن را بار دیگر با زندگی ما مانوس کرد.

 

محمدی از برگزاری همایش پژوهش های قرآنی همزمان با سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن خبر داد و گفت: این همایش با رویکرد پرداخت به مفاهیم قرآن و تدبر در آن برگزار می شود که بالغ بر هزار مقاله به دبیرخانه آن رسیده که 130 مورد آن خارجی و باقی مربوط به پژوهشگران ایرانی است.

 

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه قم، تهران و مشهد به طور همزمان میزبان این رقابت ها هستند، ابراز کرد: حوزه علمیه قم، جامعه المصطفی العالمیه، سازمان بهزیستی، جهاد دانشگاهی و برخی دیگر از نهادها به صورت مستقیم و سازمان هایی مثل صدا و سیما، شهرداری، استانداری تهران، سپاه پاسداران و بسیج به طور غیرمستقیم در برگزاری این مسابقات با ما همکاری می کنند.

 

محمدی با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی و تبلیغ این گسترده از این اقدام فرخنده قرآنی تاکید کرد: در دیداری که با یکی از مراجع داشتیم وی بر اطلاع رسانی و تبلیغ کار تاکید بسیار داشت تا رویدادی با این سطح و به قداست قرآن انعکاس گسترده رسانه ای داشته باشد.

 

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه روز قیامت درباره نعمت ها از انسان سوال می شود، اظهار کرد: یکی از مهمترین این نعمت ها قرآن است و مقام معظم رهبری بارها به مسئولان امر نسبت به تکریم و ادای حق این نعمت تاکید کرده اند و مسابقات می تواند در این راستا اثرگذار باشد.

 

محمدی با بیان اینکه فضای مستعد مسابقات فرصتی مغتنم برای پاسخ به تهمت های دشمنان علیه جمهوری اسلامی است، گفت: حضور 258 نخبه قرآنی ائمه از قاری و حافظ در این رقابت ها که در کنار همراهانش مجموعا 370 نفر می شوند فرصتی را فراهم می آورد تا ما به این شبهات پاسخ بگوییم.

 

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: مجموعا 10 نماینده از جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف و گروه های دانشجویی، روشندلان، طلاب، بزرگسالان و بانوان در این مسابقات شرکت می کنند که این نشان می دهد نظام ما ظرفیت تربیت چهره های قرآنی در گروه های مختلف را دارد و نسل جوان ما نیز به انس و فعالیت قرآنی اهتمام نشان می دهد.

 

گفتنی است، نشست خبری سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن صبح امروز 27 فروردین با حضور نماینده ولی فقیه و اصحاخب رسانه های جمعی در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: آمریکا دولت مجلس ارز بیرجند مسجد خبرگزاری شبستان بستری حمایت از کالای ایرانی واکنش ایران به حمله آمریکا به سوریه مسابقات بین المللی قرآن شرکت کنندگان محمدی کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۳۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه

وزارت دفاع سوریه امروز اعلام کرد که نیرو‌های ارتش این کشور تجهیزات تروریست‌ها در حومه ادلب و حلب را هدف قرار داده و با همکاری روسیه چند پهپاد را در حومه لاذقیه منهدم کردند.

وزارت دفاع سوریه با انتشار ویدیویی از هدف قرار دادن خودرو‌های زرهی تروریست‌ها و سرنگون شدن تعدادی پهپاد با همکاری نیرو‌های روسی خبر داد.

هفته گذشته نیز یگان‌های توپخانه و موشکی ارتش سوریه، مواضع گروه تروریستی جبهه النصره و دیگر تروریست‌های هم پیمان آن را در حومه شهر ادلب و غرب شهر حلب هدف قرار دادند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حضور خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث