Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تربت حيدريه - ايرنا - به نظر مي رسد بررسي راهکارهاي تحقق و شناسايي موانع اجرايي شعار سال يعني حمايت از کالاي ايراني در قدم نخست وظيفه رسانه هاي جمعي و مسوولان است و دفتر خبرگزاري جمهوري اسلامي نمايندگي تربت حيدريه در دومين مجموعه گزارش هاي خود ميزبان رييس شوراي اسلامي شهر بود.

پيش گفتار:
2 مجموعه انتخابي شوراي اسلامي شهر و انتصابي شهرداري از جمله نهادهاي اجتماعي تصميم ساز و خدماتي هستند که چنانچه در برنامه ريزي و اجراي آن ها تعقل محض بدون احساسات و ملاحظات سياسي را بکار گيرند، مي توانند نقش تاثيرگذاري براي تحقق شعار سال در اين شهر ايفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين بدان خاطر است که بخش قابل توجهي از زندگي روزمره مردم اعم از خريد يا استفاده از خدمات ارتباط مستقيمي با شهرداري دارد که بررسي و تبيين آنها و اينکه شهرداري براي ارايه اين خدمات از چه ابزارها و راهکارهايي که به شکلي با شعار سال مرتبط باشند کمک مي گيرد، بسيار حايز اهميت است.
دفتر نمايندگي ايرناي تربت حيدريه در راستاي تحقق وظايف حرفه اي و تعهدات اخلاقي خود و در دومين مجموعه از گزارش هاي مرتبط با راهکارهاي تحقق شعار سال، ميزبان نادر سليماني رييس شوراي اسلامي شهر تربت حيدريه بود تا از زبان وي و در قالب چند گزارش کوتاه ويديويي و مکتوب شهروندان تربت حيدريه و مسوولان اجرايي شهر را با عمده ترين مشکلات و مسايل شهري آگاه و آشنا کند.
1- طرح پرسش: پيشتر اعلام کرديد يکي از اولويت هاي کاري شما در سال جاري رفع معضل پل چهارراه خواف مي باشد، در پيوند با اين موضوع جزييات کار را بيان کنيد.
سليماني در پاسخ با بيان اينکه براي رفع اين معضل شرکت مشاور سه طرح شامل: اصلاح طرح موجود، احداث ميدان و يا احداث پل زيرگذر را پيشنهاد کرد، گفت: در نهايت تصويب شد با مشارکت مردم پل جمع شود که بر اساس آخرين خبرها شوراي همتا در مرکز استان نيز اين موضوع را به تصويب رسانده است.
وي افزود: اهميت اين تصميم گيري زماني بيشتر روشن مي شود که همه بدانند در شرايط کنوني مسوولان شهرستان و نيز شهر تربت حيدريه نسبت به زيرگذر نظر مثبتي ندارند و حتي رضايتمندي شهروندان را هم به دنبال نداشته و هزينه هاي بسياري را نيز بر شهر تحميل کرده است.
سليماني هزينه جمع آوري پل را 25ميليارد ريال برآورد و اظهار کرد: با توجه به رضايت اعضاي شوراي شهر نسبت به احداث ميدان که رضايتمندي شهروندان را نيز به دنبال خواهد داشت، لذا تحقق آن را که يکي از برنامه هاي شوراي شهر وشهرداري تربت حيدريه خواهد بود.
2- طرح پرسش: اخبار موثق وضعيت مالي شهرداري تربت حيدريه را وخيم گزارش مي کنند، آيا صحت دارد؟
سليماني در پاسخ ميزان بدهي شهرداري را هزار و 200 ميليارد ريال عنوان و اظهار کرد: البته در کنار اين رقم، هزينه شهرداري بدون خدمات عمراني به بيش از 16ميليارد ريال در ماه مي رسد.
وي گفت: بدهي شهرداري در 2 قالب بدهي به بانک شهر به ميزان 800 ميليارد ريال و بدهي به پيمانکاران به ميزان 400 ميليارد ريال خلاصه مي شود که اقساط بانک شهر روزانه در حال افزايش است و شهرداري با اقداماتي چون کاهش هزينه ها، افزايش درآمد، جذب سرمايه گذار و ديگر اقداماتي که بزودي محقق خواهد شد، در حال کاهش ميزان بدهي ها است.
سليماني هزينه هاي شهرداري در ماه و بدون احتساب کارهاي عمراني و با لحاظ کردن حقوق و خدمات شهري را، بالغ بر 16ميليارد ريال عنوان و اظهار کرد: البته درآمدهاي شهرداري در ماه هاي مختلف، متفاوت است که با اقدامات انجام شده در سال گذشته 90 درصد بودجه شهرداري محقق شد و امسال اميدواريم با برنامه ريزي هاي صورت گرفته بتوانيم صدرصد بودجه مصوب را محقق کنيم.
3- طرح پرسش: انتظار داريد مردم ايران تربت حيدريه را با چه نامي بشناسند و اصلا برند تربت حيدريه چيست؟
در پاسخ سليماني ضمن تاييد کم کاري از سوي مسوولان محلي در اين خصوص، با اشاره به سابقه درخشان تربت حيدريه در پيشتازي حرکت هاي انقلابي (انقلاب اسلامي 43 روز زودتر از 22 بهمن در تربت حيدريه به پيروزي رسيد) و در به ثمر نشستن نظام اسلامي، اظهار کرد: در کنار امتيازهاي معنوي، تربت حيدريه داراي امتيازهاي مهم اقتصادي و فرهنگي زيادي است که از شاخصه هاي مهم اين شهرستان محسوب مي شوند.
وي افزود: در بخش توليدات روستايي و کشاورزي در زمينه توليد ابريشم، زعفران، گندم، جو و چغندرقند در رتبه بالايي قرار داريم اما متاسفانه در معرفي آن بسيار ضعيف هستيم و نتوانسته ايم آن جايگاهي را که در خورش هستيم را به مردم ايران معرفي کنيم و مي طلبد تا شهروندان و مسوولان در پيوند با اين مهم همت بيشتري به خرج دهند.
سليماني همچنين گفت: امسال بايد سال عمل به وعده ها باشد و کاري که نمي توانيم انجام دهيم و جز بدبيني مردم نتيجه ديگري در بر نخواهد داشت، به شهروندان وعده اش را ندهيم زيرا مردم آنقدر حرف شنيده اند و عمل نديده اند که تازه حرفي را هم که مي خواهيم عمل کنيم را باور ندارند.
شهرستان 225 هزار نفري تربت حيدريه در 150 کيلومتري جنوب غربي مشهد قرار دارد.
6121/1744
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۴۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان

سیدمسعود حسینی در آغاز عملیات ساخت پیاده‌راه باباطاهر همدان گفت: بر اساس بازخورد‌هایی که از انجام طرح هاب پیاده‌راه‌سازی قبلی داشتیم ارزیابی تاثیرات اجتماعی آن را در اجرای طرح پیاده‌راه باباطاهر آغاز کردیم.

او با اشاره به اینکه پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است، گفت: نظرات کسبه، ساکنان و بهره‌برداران این خیابان مورد توجه قرار می‌گیرد و سایر طرح‌ها نیز پس از انجام این طرح با این روند اجرا می‌شود.

شهردار همدان با بیان اینکه شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند، گفت: امسال با اقداماتی که شهرداری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و بودجه عمرانی که در این حوزه مصوب شده، شهر برای حضور گردشگران زیبا می‌شود.

حسینی با اشاره به آغاز جداره‌سازی در میدان امام خمینی (ره)، خیابان بوعلی و اکباتان گفت: هدف ما توسعه گردشگری در شهر همدان است و امیدواریم آنچه نیاز شهر همدان بوده در این زمینه اجرایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟