Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@15:03:59 GMT

بهره وری پایین از معضلات پیش روی بخش کشاورزی است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۹۴۴۰۳

بهره وری پایین از معضلات پیش روی بخش کشاورزی است

ایلام- معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی یکی از مهمترین معضلات پیش روی حوزه کشاورزی در کشور را بهره وری پایین عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر،  علی مراد اکبری روز دوشنبه در جریان بازدید از طرح های کشاورزی شهرستان دهلران اظهار داشت: کشورمان در مناطق خشک و نیمه خشک جهان قرار گرفته و بحران آب در بسیاری از نقاط ایران هممواره وجود داشته و در پی خشکسالی های سالیان اخیر تشدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: بروز این مساله لزوم استفاده بهینه از منابع آب موجود را دوچندان کرده و همین امر باعث شده کشت برخی از محصولات به دلیل مصرف بالای آب صرفه اقتصادی لازم را نداشته باشد.

معاون وزیر جهاد اضافه کرد: این موضوع بویژه در استان هایی که با بارندگی کمتری روبرو هستند، باید بیشتر رعایت شود و این وزارتخانه نیز در این راستا از کشت محصولاتی که آب فراوانی مصرف می کنند همچون برنج بجز در استان های شمالی کشور حمایت نمی کند.

اکبری طرح پایلون ارتقای بهره وری آب را از برنامه های در دست اجرای این وزارتخانه عنوان کرد که در استان ایلام نیز اجرایی خواهد شد.

وی شهرستان دهلران را مستعد اجرای این طرح برشمرد و گفت: دشت های عباس، عین خوش و فکه با توجه به ارزیابی های صورت گرفته می توانند در اجرای این پروژه مشارکت داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد در صورت موفقیت اجرای این طرح بتوان آنرا به عنوان الگو در خارج از کشور همچون خاور نزدیک و شمال آفریقا انجام داد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۴۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یزد پیشرو در اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در کشور/ اتمام طرح در سال جاری

ایسنا/یزد مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به رتبه برتر یزد در مستندسازی و حدنگاری(کاداستر) اراضی کشاورزی در کشور، گفت: تاکنون ۷۶ درصد کاداستر اراضی زراعی و کشاورزی استان یزد انجام شد و امسال شاهد اتمام آن خواهیم بود.

«مهدی اقبال» در این باره تصریح کرد: امسال اتمام ۲۴ درصد باقیمانده کاداستر این بخش، به کارگیری تمامی ظرفیت‌های استانی جهت اجرای حدنگاری اراضی کشاورزی و صدور اسناد مالکیت آنها در بخش تولید محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی آن برای کشاورزان به عنوان خط مقدم تولید در کشور بویژه با بهره‌گیری از مزایای سند رسمی برای دریافت تسهیلات و توسعه فعالیتهای تولیدی کشاورزی را با توجه به قول مساعد رئیس کل دادگستری در بسیج تمامی بخش‌ها دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: استان یزد با مستندسازی و کاداستر بیش از ۷۶ درصد از اراضی زراعی، رتبه اول کشور را دارد و این در حالی است که میانگین کشور بالای ۵۰ درصد می باشد.

مدیر کل ثبت اسناد استان خاطرنشان کرد: عملکرد بیشتر واحدهای ثبتی استان بالای میانگین کشوری است که نشان از اعتماد مردم به اجرای قانون جامع حدنگاری، دریافت اسناد کاداستری و تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای خود به تک‌برگی و کاداستری است.

به گفته اقبال، واحدهای ثبتی اردکان، اشکذر و مناطق یک و ۲ شهرستان یزد بالاترین عملکردها در هویت‌سازی، مستندسازی و صدور اسناد کاداستری اراضی کشاورزی استان را دارند و واحدهای مهریز، تفت و نیر در پایین جدول کاداستر اراضی زراعی در پایان سال ۱۴۰۲ قرار گرفته‌اند.

وی تأکید کرد: با توجه به الزامات قانونی اسناد بالادستی و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر هویت سازی و مستندسازی متر به متر زمین‌های کشور و قانون جامع حدنگار، روند مستندسازی در بخش‌های مختلف استان یزد با جدیت و بصورت جهادی در حال انجام است.

عضو شورای قضایی و حفظ حقوق بیت المال استان اظهار امیدواری کرد تا اتمام کاداستر زراعی، علاوه بر تأمین امنیت قضایی و بهداشت حقوقی جامعه، زمینه تقویت امنیت غذایی مردم با هویت بخشی به داشته‌های ملکی کشاورزان و بهره مندی آنها از مزایای سند رسمی را نیز فراهم آورد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی ثبت اسناد و املاک استان یزد، اقبال در پایان یادآور شد: استان یزد با تلاش‌های صورت گرفته در تمامی بخش های بویژه هماهنگی میان دستگاههای قضایی با استانداری و مجموعه های مرتبط با زمین، توانسته در بخش اتمام کاداستر اراضی ملی در میان ۱۰ استان با اتمام کاداستر این بخش، در کاداستر اراضی و املاک روستایی و در کاداستر کشاورزی در رتبه نخست قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کسب رتبه اول دادگستری استان ایلام در اجرای احکام کیفری در کشور
  • دانش‌ بنیان شدن کشاورزی در گرو باور به نقش محوری روستاها است
  • هوشمند سازی 13 گله شتر استان یزد
  • ۲۴۳۰ لرستانی مشمول امهال تسهیلات کشاورزی
  • یزد، پیشرو در اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در کشور
  • رهاسازی آب سد نهب با هدف بهره برداری کشاورزان پایین دست سد
  • شورای ایده‌پردازی کشاورزان در زنجان تشکیل می‌شود
  • یزد پیشرو در اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در کشور
  • رهاسازی آب سد نهب به سمت اراضی پایین‌دست
  • یزد پیشرو در اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در کشور/ اتمام طرح در سال جاری