Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: تفاهم‌نامه همکاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام طی مراسمی امروز با حضور مسئولان این دو نهاد امضا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در این نشست، اظهار کرد: کانون‌های مساجد به‌عنوان پایگاه‌های مهم فرهنگی نقش مهم و تأثیرگذار در بین آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی، بابیان اینکه یکی از محوری‌ترین فعالیت‌های کانون‌های مساجد توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ این روحیه در بین آحاد مردم است، گفت: در این راستا تعامل و همکاری سازنده‌ای بین کانون‌های مساجد و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وجود دارد.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت همه‌جانبه در خصوص برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت نماز امربه‌معروف و نهی از منکر و توسعه و ترویج کتاب‌خوانی با موضوع دفاع مقدس در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

وی، اشاعه و ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت، آشنایی با سبک زندگی شهدا و ترویج شهادت‌طلبی در بین نسل جوان و باورپذیری و توجه به انتقال مفاهیم ایثار و شهادت و تقویت روحیه ایثار و شهادت در بین نسل جوان، همکاری در چاپ و نشر کتاب با موضوع دفاع مقدس و شهادت از محورهای این تفاهم‌نامه است.

 

چراغی پور، ابراز کرد: نام‌گذاری کانون‌های جدیدالتأسیس بانام شهدا، اهدا کتاب و بسته‌های آموزشی به کانون‌های مساجد شهری و روستایی، برگزاری برنامه‌ها در یادمان‌های شهدا، برگزاری اردوها و بازدید از مناطق عملیاتی، برگزاری نمایشگاه فرهنگی و هنری در یادمان‌های شهدا، دیدار با خانواده‌ای شهدا، همکاری و تعامل دوجانبه و استفاده از امکانات بنیاد حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و کانون‌های مساجد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه است.

 

محمدرضا شرف بیانی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان، نیز در این نشست، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نقش بسیار خوبی در راستای توسعه و بسط فرهنگ ایثار و شهادت داشته‌اند.

 

وی، خاطرنشان کرد: اخیراً سردار کارگر در استان ایلام حضور یافتند و گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در این حوزه به ایشان ارائه شد و تلاش می‌شود که برنامه‌های فرهنگی و هنری با مشارکت دو نهاد در سطح استان ایلام در راستای ترویج فرهنگ ناب ایثار و شهادت برگزار شود.

 

گفتنی است، در پایان این تفاهم‌نامه همکاری به امضای حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و محمدرضا شرف بیانی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان رسید.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس ارز خبرگزاری شبستان بهرام قاسمی اردبیل آمریکا بستری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور روز ارتش جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی حفظ آثار ایثار و شهادت کانون های مساجد کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۴۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، محسن رضایی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان افزود: نزدیک به ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی درآمده اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

او اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی مربوط به روستاهاست که نقش بسزایی در شکوفایی استعدادها و توان افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان غربی ویژه بانوان فعالیت می کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت های فرهنگی و هنری را نشان می دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت های این کانون ها در بستر مسجد شکل می گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین