Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل ونقل کشور گفت: در اجراي پروژهاي زيربنايي با وجود کمبود اعتبارات، پارسال 85 درصد منابع مالي اين شرکت تخصيص يافت که نزديک به 90 درصد آن با اسناد خزانه و اوراق مشارکت تامين شد.

به گزارش ايرنا، «خيرالله خادمي» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته از نظر تامين منابع مالي سال سختي داشتيم اما بسياري از پروژه هاي زيربنايي حمل ونقل به بهره برداري رسيد، زيرا همه تلاش ما و وزارت راه و شهرسازي اين بود که بتوانيم به همه تعهداتماندر اين بخش عمل کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزير راه و شهرسازي بيان کرد: اين در حالي است انجام برخي از پروژه ها از جمله خريد مصالح و تملک اراضي نيازمند نقدينگي است و پيمانکاران از اسناد خزانه اسلامي و يا اوراق مشارکت استقبال کمي مي کنند.
** ريل گذاري بيش از 500 کيلومتري در سال 96
وي در ادامه به اقدامات شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل ونقل کشور در اجراي پروژه هاي زيربنايي اشاره کرد و افزود: خوشبختانه پارسال 500 کيلومتر ريل گذاري براي اتصال پنج مرکز استان انجام شد.
مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل ونقل کشور با بيان اينکه اضافه کرد: سال 96 در خط آهن کرمانشاه 115 کيلومتر ريل گذاري شد؛ همچنين در اين سال از 132 کيلومتر مسير ريلي محور ميانه - تبريز بيش از 122 کيلومتر ريل گذاري و همدان نيز به شبکه ريلي متصل شد.
خادمي گفت: هدف گذاري ما اين بود که پارسال 516 کيلومتر خط آهن در کشور ريلگذاري شود اما در پايان سال گذشته 500 کيليومتر از خط آهن کشور را ريل گذاري شد.
معاون وزير راه وشهرسازي اظهارداشت: خوشبختانه سال گذشته 2 مرکز استان همدان و کرمانشاه به شبکه ريلي کشور متصل شد و امسال نيز تلاش خواهيم کرد تا 6 ماهه نخست امسال مراکز اروميه، رشت و تبريز نيز به شبکه ريلي کشور متصل شود.
وي خاطرنشان ساخت: تلاش داريم تا نيمه ارديبهشت ماه امسال، عمليات ريل گذاري خط آهن رشت - تبريز به پايان برسد تا راه آهن اين دو مرکز استان نيز بهره برداري شود.
مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل ونقل کشور بيان کرد: در اتمام برخي از پروژه هاي زيربنايي حمل ونقل کشور استفاده از توانمندي هاي داخلي و تحويل به موقع مصالح مورد نياز، براي ما اهميت زيادي دارد.
وي ادامه داد: ورق هاي فولادي که قرار بود ارديبهشت ماه 96 به شرکت ساخت تحويل شود در اسفندماه به پيمانکاران تحويل شد.
به گفته وي، در واقع ابتداي پارسال بين 40 تا 50 ميليارد تومان از اين ورقها خريداري شده بود.
خادمي به اهميت اتصال خط آهن ترانزيتي قزوين-رشت-آستارا به شبکه ريلي جمهوري آذربايجان اشاره و بيان کرد: در صورتي که اجراي اين خط آهن به پايان برسد، هزينه هاي ترانزيت کالا در مسير ايران به جمهوري آذربايجان و روسيه و کشورهاي آسياي ميانه در کريدور شمال - جنوب بين 35 تا 40 درصد کاهش و زمان جابجايي کالا از 45 به 17 روز کاهش مي يابد که مزيت بسيار بزرگي در ترانزيت کالا براي جمهوري اسلامي ايران در منطقه است.
ادامه دارد...
اخبار اقتصادي ايرنا در کانال تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**1108 ** 2023
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۴۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود

مدیر کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز گفت: به منظور افزایش ایمنی کاربران راه در آزاد راه تهران _کرج_قزوین پروژه لکه گیری و روکش  آسفالت حفاظتی و روکش آسفالت توپکا در این محور در دستور کار قرار گرفت.   وی افزود: این پروژه به طول ۵۰ کیلومتر در دو باند شمالی و جنوبی در آزادراه تهران-کرج-قزوین حوزه استان البرز در حال اجرا است.   مدیر کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به اینکه برای اجرای  این پروژه اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده بخش قابل توجهی از پروژه تا پایان سال جاری قابل بهره برداری خواهد بود.   زندی فر خاطرنشان کرد:بر این اساس در طی ایام هفته با هماهنگی پلیس راه محدودیت های تردد در برخی از نقاط آزادراه( باند شمالی و جنوبی ) جهت اجرای این عملیات اعمال خواهد شد.   مدیر کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز گفت: ممکن است در برخی از نقاط آزاد راه که عملیات عمرانی اجرا می شود شاهد ترافیک مقطعی باشیم، ضمن پوزش از هموطنان عزیز به منظور ترافیک ایجاد شده در خواست می شود، ضمن صبوری همکاری لازم را با عوامل راهداری و پلیس راه داشته باشند. باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است
  • سلاجقه در پاسخ به قدس آنلاین / پسروی آب خزر در محدوده طبیعی و عادی است
  • سلاجقه در پاسخ به قدس آنلاین/پسروی آب خزر در محدوده طبیعی و عادی است
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید