Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-09@02:12:17 GMT

گلستاني ها 254هزار تن ماهي صيد کردند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۹۴۹۰۰

گلستاني ها 254هزار تن ماهي صيد کردند

خبرگزاري آريا - گرگان – ايرنا – معاون صيد و بنادر ماهيگيري اداره کل شيلات گلستان گفت: فصل صيد ماهيان استخواني در آبهاي استان با برداشت افزون بر 254 هزار تن انواع ماهي به پايان رسيد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از شيلات گلستان، محسن يحيايي اظهار کرد: در فصل صيد جاري که از 20 مهر 96 آغاز و 25 فروردين امسال به پايان رسيد، صيادان استان انواع گونه هاي ماهيان استخواني از جمله سفيد، کفال و کپور صيد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وي؛ در فصل صيد امسال يکهزار و 420 ماهيگير در قالب 21 تعاوني پره اقدام به صيد ماهيان استخواني از آبهاي درياي خزر کردند.
وي بيان کرد: در اين فصل 25 هزار و 862 تن ماهي سفيد، 215 هزار و 354 تن ماهي کفال ، 4هزار و 342 تن ماهي کپور و 10 تن ديگر ماهيان استخواني به دام ماهيگيران گلستاني افتادند.
معاون شيلات گلستان افزود: امسال ميزان صيد ماهي کپور به عنوان يکي از گونه هاي بومي در مقايسه با سال قبل رشد 28درصدي داشت.
به گفته يحيايي؛ صيد امسال گلستان توسط يکهزار و 556 پره صيادي انجام شد.
ماهيگيري در سواحل خزر به روش پره انجام مي شود به اين صورت که تورهايي با ارتفاع هفت تا 10 متر و به طول يکهزار و 200 متر به کمک يک قايق به صورت نيم دايره در فاصله مشخصي از ساحل دريا ( 14 متري عمق دريا ) گسترده و پس از انباشته شدن از ماهيان استخواني شامل گونه هاي کفال، سفيد و کپور به وسيله تراکتور به ساحل کشيده مي‎شود.
سر صياد، فوکا پوش ( صيادان باچکمه هاي بلند)، تور ريز، چينت چي (مرمت کار تور)، قايقران و راننده تراکتور از نيروهاي اصلي در انجام صيد پره هستند.
3091/1648
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۴۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح زنجیره ارزش راهبردی ماهیان گرمابی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ مدیر کل شیلات خوزستان با اشاره به آغاز اجرای طرح زنجیره ارزش راهبردی ماهیان گرمابی و خاویاری خوزستان با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال از شهریورماه پارسال، گفت: هدف از اجرای زنجیره ارزش ماهیان گرمابی و خاویاری در خوزستان، ارتقای بهره‌وری در رسته ماهیان گرمابی و خاویاری، افزایش تولید با بهره‌گیری از روش‌های نوین آبزی‌پروری، کشف و توسعه بازار‌های داخلی و خارجی با رویکرد تنوع گونه‌ای است.
مرتضی سوری با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای این طرح، افزود: تدوین طرح مطالعاتی زنجیره ارزش راهبردی ماهیان گرمابی و خاویاری و صدور ۹۴ پروانه بهره‌برداری واحد‌های شیلاتی به ظرفیت ۷۷۰ تن در سال از جمله اقدامات انجام شده در راستای زنجیره ارزش ماهیان گرمابی و خاویاری است.
سوری ادامه داد: هدایت منابع مالی و تسهیلاتی به ۱۲ طرح زنجیره ارزش ماهیان گرمابی و خاویاری به مبلغ ۳۰۷ میلیارد ریال و تدوین ۶ فرصت سرمایه‌گذاری با مطالعات کامل امکان‌سنجی به زبان انگلیسی و فارسی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد ریال از دیگر اقدامات در راستای این طرح بوده است.
مدیر کل شیلات خوزستان اضافه کرد: همچنین ۲ واحد راکد مرتبط با زنجیره ارزش ماهیان گرمابی و خاویاری با اختصاص ۱۲۵ میلیارد ریال سرمایه احیا شد.

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح زنجیره ارزش راهبردی ماهیان گرمابی خوزستان
  • اجرای طرح زنجیره ماهیان گرمابی و خاویاری در خوزستان
  • وضعیت فعلی ذخایر ماهیان خاویاری دریای خزر مطلوب نیست
  • گلستان پایلوت بسیاری از طرح های آموزش و پرورش است
  • امسال ۲۰۰ تن سیست و بیومست آرتمیا در آذربایجان غربی تولید می شود
  • پیام تسلیت آیت الله نورمفیدی در پی شهادت مامور گلستانی فراجا
  • توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری
  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • آماده‌سازی مصلای وحدت گرگان برای برگزاری یادواره شهدای گلستانی مدافع حرم و امنیت + فیلم
  • کسب رتبه سوم گلستانی ها در مشارکت/ وجود۷۰۰ ناظر در انتخابات گنبد