Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه تاریخ دفاع مقدس به عنوان تاریخ گویا و زنده در مراکز نظامی باید تدریس شود، گفت: قدرت موشکی نظام جمهوری اسلامی لرزه بر اندام استکبار انداخته است. ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، آیت‌الله سید‌احمد میرعمادی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز ارتش با بیان اینکه روز ارتش روز ایستادگی و مردانگی و روز ملت است، اظهار داشت: ارتش برای ملت تلاش می‌کند، روز ارتش روز حماسه آفرینی، دلاورمردی، ایثار و فداکاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تجلیل از ارتش تجلیل از فداکاری، جانبازی، ایثار و گذشت است، افزود: روز ارتش از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است چرا که بعد از پیروزی انقلاب همه چیز دگرگون شد اما حضرت امام(ره) با قاطعیت از ارتش دفاع و حمایت کرد چون آن درایت و دوراندیشی و تیزبینی امام راحل را کسی نداشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه وقتی انقلاب پیروز شد منافقان کوردل اولین حمله را به ارتش کردند، عنوان کرد: منافقان اعتقاد داشتند که باید ارتش توحیدی ایجاد شود و هجمه‌ای علیه ارتش برای ایجاد ارتش خلق ایجاد شد، بعضی از عناصر ضد انقلاب هم آمدند و گفتند باید ارتش بی‌طبقه ایجاد شود و بنابراین این‌ها هرکدام نیش خود را به ارتش زدند اما تنها کسی که با قاطعیت از ارتش حمایت کرد امام راحل بود.

وی با بیان اینکه امام راحل نه تنها از ارتش حمایت کرد بلکه به آن قوت و اقتدار بخشید، بیان کرد: یکی از تحلیل‌گران نظامی آمریکایی مقاله‌ای نوشته بود که در روزنامه‌های ایران هم چاپ شد که در آن نوشته بود این پیام ایران و ارتش مفهومش حفظ استقلال ایران اسلامی است و امام راحل در آن زمان با درایت توانست ایران را از خطرات حفظ کند.

آیت‌الله میرعمادی با تاکید بر اینکه امام راحل با دم مسیحایی خود اقتدار و هویت به ارتش بخشید، گفت: پیام 29 فروردین امام راحل احیای هویت ارتش برای حفظ نظام اسلامی بود.

وی تصریح کرد: امروز می‌بینیند که چهل سال از عمر انقلاب گذشت و کشورهای بزرگی ‌علیه ایران عرض اندام کردند و عناصر ضد انقلاب و گروهک تروریستی داعش هم عرض اندام کردند و بالاتر از همه تمام کشورها به جز ‌لیبی و سوریه در هشت سال دفاع مقدس از صدام دفاع کردند اما نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه چه کسی و با چه دست پری در برابر این هجمه ها و تجاوزها ایستاد، خاطرنشان کرد: نقش ارتش در بازدارندگی دشمن و حفظ نظام اسلامی و در دوران دفاع مقدس چه توسط خودش و چه توسط عملیات های مشترکی که صورت دادند انکارناپذیر است.

وی با تاکید بر اینکه تاریخ دفاع مقدس به عنوان تاریخ گویا و زنده در مراکز نظامی باید تدریس شود، تصریح کرد: متون درسی دانشکده‌های نظامی باید از دفاع مقدس گرفته شود.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به حضور پررنگ ارتش در حادثه زلزله کرمانشاه و رضایتمندی مردم کرمانشاه از خدمت‌رسانی ارتش به زلزله زدگان، اظهار داشت: پنج عامل قدرت معنوی، قدرت دفاعی و رزمی، قدرت اعتماد به نفس، ولایت پذیری و بصریتی که نشات‌گرفته از مردم است، سبب شد که ارتش به عنوان یک نیروی قدرتمند در دوران دفاع مقدس و تا به امروز باقی بماند. 

وی با اشاره به حمله اخیر آمریکا و متحدانش به سوریه، افزود: کسی تردید ندارد که این رجز‌خوانی آمریکا برای جبهه مقاومت ‌و ایران ‌است، اگر شما قوی نبودید آمریکا مجال نمی‌داد، رئیس جمهور آمریکا بعد از حمله به سوریه و شلیک موشک گفت ما منتظر عکس‌العمل ایران بودیم و معلوم شد که حمله موشکی آمریکا و متحدانش به سوریه تاثیری بر مقاومت اسلامی نداشته است. 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه نفوذناپذیری جمهوری اسلامی و نفوذ آن در منطقه به خاطر اقتدار نیروهای مسلح است، عنوان کرد: قدرت معنوی‌ و انگیزه‌های دینی و ایمانی که ارتش دارد هیچ نیروی نظامی در دنیا ندارد، معنویت بر ارتش ما حاکم است و فرماندهان نظامی ما مراقبت از معنویت را بر زیرمجموعه‌های خود دارند بنابراین قدرت معنوی آن‌‌ها آمیخته با قدرت نظامی‌شان است.

وی با اشاره به قدرت دفاعی و رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: این پیشرفت‌های نظامی به دست خود نظامیان ما شکل گرفته‌، بخش عمده‌ای از سلاح‌ها و تجهیزات ‌توسط خود نظامیان ما ساخته می‌شود و این یکی از افتخارات ماست.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه قدرت موشکی نظام جمهوری اسلامی لرزه بر اندام استکبار انداخته است، عنوان کرد: در حالی که همه دنیا سعی می‌کنند سلاح‌های خود را مخفی می‌کنند اما جمهوری اسلامی آن‌ها را نشان می‌دهد، اگر می‌گوییم چنانچه اسرائیل حماقت کند با خاک یکسان می‌شود می‌داند که عمل می‌کنیم و این قدرت نظامی ما سبب بازدارندگی شده است.

‌نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به قدرت ولایت و ولایتمداری ارتش، تصریح کرد: ولایتمداری انسان را بر اساس تکلیف بار می‌آورد بنابراین پیروزی و شکست تاثیری در روحیه آن ندارد قدرت ولایت، پشیمانی و شکست‌پذیری ندارد و امروز می‌بینیم که ارتش جمهوری اسلامی ایران به برکت این عوامل، از ارتش‌های قدرتمند جهان است.

انتهای پیام/ ز

R41450/P41362/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۵۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

وزارت دفاع روسیه دیروز دوشنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092918

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • برگزاری نشست رویداد خلیج فارس در خرمشهر
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد