Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردک تاجدار ایران نخستین بار در تالاب بین المللی گندمان چهارمحال وبختیاری مشاهده شد.

ایران آنلاین / «شهرام احمدی»، مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری افزود: این پرنده زمستان گذران از راسته مرغابی سانان وخانواده اردک های غواص و از پرندگان حمایت شده در ایران است. وجود این پرنده در این زمان از سال در این تالاب نشان دهنده وضعیت مطلوب زیستگاهی از نظر منابع تغذیه و نیز شرایط خوب امنیتی برای این پرنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای حفاظت مطلوب از این پرنده ضمن جلوگیری از تخریب زیستگاه و شکار آن، باید با جدیت مناطق لانه گزینی و تولیدمثل آن تحت حفاظت کامل قرار گیرد.

احمدی با اشاره به افزایش 40 درصدی لانه گزینی پرندگان در تالاب های استان افزود: هم اکنون 30 هزار پرنده از خانواده «کشیم» های کوچک و بزرگ، چنگر، حواصیل، اگرت، لک لک، مرغابی سانان و اردک سرسبز از نوع آبزی و کنار آبزی در تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان بسر می برند./ روابط عمومی محیط زیست چهارمحال وبختیاری

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های اخیر به تالاب کجی نمکزار نهبندان جانی دوباره داد و با ۸۰ درصد آبگیری زنده شد.  

تالاب کجی نمکزار نهبندان با وسعت ۵۷۷ هکتار محدوده آبگیر که در داخل پناهگاه حیات وحش کجی نمکزار نهبندان واقع شده، از سوی حفاظت محیط زیست مدیریت می‌شود.

این تالاب در فصل زمستان و پاییز همه ساله پذیرای صد‌ها قطعه پرنده مهاجر از نوع آبزی، کنار آبزی و همچنین میزبان برخی پرندگان خشکزی که قسمتی از سال حیاتشان وابسته به شرایط زیستی تالاب است، می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تقویت بارش‌ها در چهارمحال‌ و بختیاری
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • معلمان چهارمحال‌وبختیاری در جمع معلمان نمونه کشور
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • شهرکرد به عنوان بام ایران معرفی شود
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است