Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی در نخستین نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۹۷ گفت: طرح‌های اشتغال‌زا و دانش بنیان در استان، برای دریافت تسهیلات و کمک‌های فنی و اعتباری در اولویت قرار دارند.   وی افزود: از این پس، پرداخت تسهیلات و کمک‌های فنی و اعتباری به طرح‌های مرتبط با توسعه روستا‌ها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان و دارای ظرفیت ایجاد اشتغال هزار نفری با ارزان‌ترین سرمایه، جایگزین ارائه تسهیلات به کارخانه‌هایی می‌شود که اشتغال آنان با سرمایه بالا، به یکصد نفر نیز محدود نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار چهارمحال و بختیاری، حمایت از قالیبافان روستایی و تأمین بخشی از نیاز‌های نقدی و غیر نقدی آنان برای راه اندازی دار قالی را از جمله طرح‌های اشتغال‌زا بیان کرد.

عباسی اضافه کرد: حمایت از بهره برداران و تولیدکنندگان برای تبدیل دامداری سنتی به صنعتی و یا راه اندازی واحد‌های فرآوری محصولات کشاورزی بخصوص بادام، در ردیف طرح‌های اولویت دار و مشمول کمک‌های فنی و اعتباری قرار می‌گیرد.
وی گفت: حمایت از کالا‌های ایرانی و تولیدات داخلی چهارمحال و بختیاری، از اولویت‌های این استان برای ارائه اعتبارات تملک دارایی و کمک‌های فنی و اعتباری به متقاضیان است.
عباسی ادامه داد: این کمک‌ها تنها به اعتبارات نقدی محدود نمی‌شود و دیگر موارد نظیر تأمین زمین و مکان مناسب، آب، برق، گاز و یا تجیهزات مورد نیاز سرمایه گذار را نیز شامل می‌گردد.   انتهای پیام/م اولویت پرداخت تسهیلات برای طرح‌های اشتغال‎زا و دانش بنیان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کالای ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری در کارگروه تبصره ۱۸ قانون بودجه استان با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نظارت مستمر بر روند پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ داشته باشند گفت: کارگروه رصد و پایش علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان به ریاست مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تشکیل می‌شود.

جعفری افزود: حفظ و ارتقای واحد‌های تولیدی موجود، احیا و بازگردان واحد‌های راکد و غیرفعال به چرخه تولید و جذب و سرمایه‌گذاری جدید از اولویت‌های کاری حوزه اقتصادی استان است.


وی گفت: در خصوص پرداخت اعتبارات تبصره ۱۸ نیز اولویت نخست ما مبنی بر انتفاع اقتصادی و اشتغال بیشتر مردم در اجرای طرح‌های بالادستی در استان است.


سرپرست معاونت اقتصادی استانداری افزود: اجرای طرح‌های ملی با هدف سهم اشتغال در خراسان جنوبی در اولویت دوم برنامه‌های اقتصادی استان است.


جعفری از جذب ۴۹ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ در استان خبر داد و گفت: براساس هدف‌گذاری‌های صورت گرفته برای جلسه آینده کارگروه، جهشی را در جذب اعتبارات تبصره ۱۸ خواهیم داشت که برای هر بانک میزان پرداخت و تعداد طرح‌ها مشخص شده است.


وی با اشاره به تخصیص هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ به استان گفت: احتمالاً اعتبارات ملی تبصره ۱۸ در اردیبهشت ماه شناور خواهد شد لذا باید استان حداکثر بهره‌برداری و جذب را از اعتبارات ملی داشته باشد و کم‌کاری در این زمینه قابل قبول نیست.


جعفری با تأکید بر اینکه اعتبارات تبصره ۱۸ باید در سرفصل مربوطه جذب و بکارگیری شود افزود: امروز در کارگروه تبصره ۱۸ قانون بودجه استان ۶۶ طرح اقتصادی با مبلغ ۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بررسی شد.

دیگر خبرها

  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • وام خرید خودرو؛ شرایط جدید و مبلغ وام خودرو بانک‌ها اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟