Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@12:22:33 GMT

نبود نظارت کافی مانع تحقق اهداف اوقاف می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۹۵۶۵۰

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، عبدالرضا عابد، قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز، 27فروردین در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف استان که در این اداره‌کل برگزار شد، گفت: زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا در هر جلسه و همایشی وظیفه مسئولان است، باید بدانیم در طول تاریخ برما چه گذشته و چه افرادی برای احیای اسلام ناب با طاغوت مبارزه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه مقام و منصب یکی از ابزار امتحان الهی است افزود: خدمت در سازمان اوقاف و امور خیریه وظیفه‌ای سنگین تر از دستگاه‌های دیگر است. هر یک از واژگان اوقاف و امور خیریه دارای پیامی بسیار گسترده است که باید به آن توجه کرد.
عابد اظهار کرد: توجه به معانی و پیام وقف از اهم فعالیت‌های ما است، اگر اهداف را مطابق با وجدان کاری پیش ببریم آن زمان است که می‌توان گفت نام امام(ره) و شهدا را زنده نگه داشته‌ایم.
این مقام مسئول با بیان اینکه دشمن به دنبال ضربه زدن به نظام است و برای رسیدن به اهداف از هر روزنه‌ای استفاده می‌کند، تصریح کرد: امروز دست دشمن رو شده و تقریبا همه مردم جهان نسبت به ظلم آمریکا و اسرائیل اشراف دارند. رهبری نیز در سخنرانی شنبه، 25 فروردین در مورد استکبار جهانی، جنایات آمریکا و دیگر هم دستانش مطالب ارزنده‌ای فرمودند.
عابد اضافه کرد: رئیس سازمان از همه افرادی که در اوقاف مشغول فعالیت هستند انتظار خدمت خالصانه دارد. باید تلاش و فداکاری کرد و وفاداری خود را به مردم و مسئولین اثبات کنیم. اشتباه است اگر گمان کنیم فقط مدیرکل مسئول است، شرط موفقیت در سازمان اوقاف این است که همه مطیع مدیر باشیم و او را در اجرای برنامه‌ها همراهی کنیم.
وی تصریح کرد: در استان مرکزی برای جبران فرصت‌هایی که از دست رفته باید تلاش کرد. گاهی در یک دستگاه، تعداد معدودی خلاف قانون اتفاق می‌افتد اما در نگاه عموم همین تعداد محدود، بزرگ جلوه می‌کند. همه اعضای اوقاف مسئولیت نظارت دارند یکی از خلأهای بزرگ و حلقه مفقوده عدم تحقق اهداف، نبود نظارت کافی است.
عابد ادامه داد: از رئیس سازمان گرفته تا کارشناسان شهرستان‌ها موظف هستیم تا از بروز اتفاقات ناهنجار جلوگیری کنیمو نگذاریم نظارت‌ها حالت بی خاصیت و بی فایده داشته باشد.

یادآور می‌شود، در پایان جلسه از زحمات حجت‌الاسلام اصغر سلطانی، سرپرست سابق اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان تقدیر و حجت‌الاسلام حسین دلاوری، به عنوان مدیرکل اوقاف استان منصوب شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۵۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ دکتر سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان عصر دوشنبه در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوند‌ها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرز‌های مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل بیت علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تاکید بر علاقمندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تاکید کرد.

رئیس جمهور پاکستان همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • تحقق اهداف عالمانه و مدبرانه اسلام ناب توسط سازمان بین‌المللی سینوو
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • حماس، جریان حاکم بر نوار غزه است/ شکست در تحقق اهداف جنگ
  • ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاورد‌های وقف اعلام آمادگی کردند