Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-19@03:29:14 GMT

کوهن: دغدغه اعراب مناصب خودشان است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۹۵۸۸۲

کوهن: دغدغه اعراب مناصب خودشان است

به گزارش ایسکانیوز، ایدی کوهین نویسنده اسرائیلی طی توییتی نوشت:" اسرائیل همه حقوق و کرامت اعراب را حفظ خواهد کرد، برخلاف رهبران عرب (سعودی و مصر) که تنها دغدغه شان حفظ مناصبشان بوده و برای کسب حمایت اسرائیل، به سوی ما می شتابند."

وی با نیتی مغرضانه و با انتخاب عکسی زیرکانه، عکس خبری که الیوم السابع مصر در سال 2014 منتشر کرده و بخش هایی از خاک عربستان و مصر را جزو اسرائیل بزرگ می داند، برای توییت خود برگزیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که روزنامه اسرائیل‌ هایوم در گزارشی تحلیلی به قلم ایدی کوهین، نوشته بود: «رسانه‌های عربی دائما تبلیغ می‌کنند که اسرائیل با همکاری آمریکا در راستای سیطره بر خاورمیانه صحبت‌هایی درباره تجزیه کشورهای عربی را مطرح می‌کند و این موضوع را می‌توان با خواندن مقاله‌های منتشر شده در روزنامه‌های عربی متوجه شد. ولی نکته جالب اینجاست که کشورهای عربی در سال‌های اخیر خودشان عملیات تجزیه را کلید زده‌اند، موضوعی که در نهایت منجر به تجزیه خودشان به چند کشور دیگر می‌شود و رژیم‌های دیگری در منطقه پدید خواهد آمد.»

صهیونیست ها از زمان تشکیل رژیم صهیونیستى ادعاهاى دینى و تاریخى را در مورد وعده تورات در مورد مالکیت سرزمین های واقع در بین دو رود نیل تا فرات مطرح می‌کنند. اهمیت این دو رود به عنوان دو نماد در توهمات صهیونیستی را می‌توان ناشی از اهمیت منابع آبی برای این قوم دانست.

اسرائیل رژیم صهیونیستی مصر عرب

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۵۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبعیض جنسیتی و نژادی در مناصب ارشد دانشگاه‌های استرالیا

به گزارش گروه پژوهش و دانش خبرگزاری علم و فناوری آنا، به نقل از مجلۀ علمی فیزیک، پیتر رابینسون (Peter Robinson) و چارلز کر (Charles Kerr) در مطالعۀ خود که در مجلۀ دسترسی باز پلوس وان (PLOS ONE) منتشر شد، از یک ابزار آماری برای تخمین درصد احتمال تصاحب معاونت دانشگاه استفاده کردند و درصد احتمالی را با اعداد واقعی مقایسه نمودند.

اخیراً نیز مقاله‌ای در روزنامه‌ای استرالیایی منتشر شد که ادعا می‌کرد از 40 سمت معاونت در دانشگاه‌های برتر استرالیا، تنها 13 مورد آن زن بوده و تنها یکی از آنها اصل و نسب اروپایی نداشته است. این امر باعث شد تا محققان به بررسی این ادعا بپردازند تا تعیین کنند که آیا چنین ادعای دقیق است یا نه؛ به‌علاوه، دانشمندان می‌خواستند بدانند که آیا این نسبت می‌تواند به دلیل شایستگی یا بر حسب تصادف باشد یا همانطور که در مقاله ادعا شده، دلیل آن تبعیض است.

محققان در آغاز متوجه شدند که گزارش خبرنگار فاقد تحلیل عینی است که نشان می‌داد یافته‌ها صرفاً حدس و گمان هستند. بنابراین، نمی‌شد گفت که نتایج مصادیقی از تبعیض و سوگیری را نشان می‌دهند.

سپس دانشمندان خاطرنشان کردند که تبعیض و سوگیری در فرآیند انتصاب دانشگاهی گونه‌ای فعالیت‌ است که می‌توان آن را با استفاده از روش‌های توزیع دوجمله‌ای به‌صورت آماری کمی‌سازی کرد. چنین رویه‌هایی خودکارسازی شده‌اند و در دسترس کاربران معمولی نیز قرار دارند؛ مثلاً، برنامۀ تحت وب باینومال‌بایاس (BinomialBias) چنین کاری را انجام می‌دهد. پژوهشگران در کار خود از باینومال‌بایاس برای محاسبۀ شانس رسیدن به سمت معاونت و مقایسۀ آن با اعداد واقعی استفاده کردند.

پژوهشگران دریافتند که اگر نیمی از متقاضیان واجد شرایط برای پست معاونت زن باشند و اگر جنسیت عامل تعیین‌کننده‌ای در انتخاب نباشد، در نهایت باید به طور متوسط 20 زن به این سمت‌ها منصوب شده باشند.

آنها سپس دریافتند که در صورت عدم وجود تعصب یا تبعیض، تنها 2 درصد احتمال دارد که تنها 13 منصب به زنان برسد، یعنی اینکه تنها 2 درصد احتمال دارد که بدون وجود عاملی چون تعصب و تبعیض جنسیتی تعداد زنان در مناصب معاونت اینچنین کمتر از میزان مورد انتظار (20 نفر) باشد.

به‌علاوه، پژوهشگران دریافتند که اگر این روند بدون تبعیض باشد، شانس وجود تنها یک معاون غیر اروپایی فقط 1 در 27 میلیارد است، بدین معنا که اگر عاملی چون تعصب و تبعیض نژادی در رسیدن به سمت معاونت دخیل نباشد، شانس اینکه تنها یک نفر به این منصب برسد بسیار اندک و در حدود 1 در 27 میلیارد است.

بدین ترتیب دانشمندان با داده‌های کمی نشان دادند که حتماً عاملی وجود دارد که بر توزیع تصادفی گروه‌های جنسیتی و نژادی در مناصب معاونت دانشگاهی تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبعیض جنسیتی و نژادی در مناصب ارشد دانشگاه‌های استرالیا
  • اسرائیل به پایان راه نزدیک است
  • اهداف تل‌آویو از راه‌اندازی جنگ آب علیه لبنان و کشورهای عربی چیست؟
  • اهداف تل‌آویو ازراه‌اندازی جنگ آب علیه لبنان و کشورهای عربی چیست؟
  • جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و کنار رفتن نقاب از افراط‌گرایی دینی غرب
  • هراس دولت‌های عربی از انقلاب‌های مردمی
  • دلایل آغاز طوفان‌الاقصی از زبان مقام سابق عربی
  • کنعانی: رژیم صهیونیستی آرزوی تجزیه ایران را به گور خواهد برد
  • کنعانی: آرزوی تجزیه ایران نیز به مانند سایر آرزوهای باطل چهل و چند سال گذشته به گور خواهد رفت
  • حمایت قاطع مراکشی‌ها از غزه/ برگزاری ۱۲۵ راهپیمایی در ۶۰ شهر