Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا زوار در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره نتایج تکواندوکاران نوجوان در رقابت‌های جهانی و کسب سهمیه المپیک گفت: رقابت‌های انتخابی المپیک سخت‌تر از مسابقات جهانی بود، چون فضای ورود به المپیک خاص است و ورزشکاران مورد توجه قرار دارند. سه سهمیه و سه وزن در این مسابقات وجود داشت و اگر ایرادی در کارمان داشتیم و کم کاری می‌کردیم، ممکن بود با حذف روبرو شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به برگزاری مسابقات انتخابی در اوزان المپیکی، اختلاف وزنی به هشت کیلوگرم رسید. در مسابقات عادی نوجوانان که در ۱۰ وزن برگزار می‌شود، اختلاف دو وزن با هم ۲ تا سه کیلوگرم است، اما در المپیک هر ۲ وزن با هم ترکیب می‌شوند، بنابراین اختلاف وزن فشردگی و سختی مسابقه را بیشتر کرد. مثلا اوزان ۴۸- و ۵۵- کیلوگرم با هم ترکیب شد تا یک وزن واحد به عنوان وزن المپیکی معرفی شود.
مدیر فنی تیم تکواندو نوجوانان گفت: حامد اصغری و علی اشکوریان را هم در مسابقات انتخابی المپیک و هم در پیکار‌های جهانی داشتیم که علاوه بر کسب سهمیه المپیک به ۲ مدال طلای جهان رسیدند.
وی در مورد نحوه داوری مسابقات افزود: داوران در مسابقات انتخابی المپیک سلیقه‌ای عمل کردند در حالی که اگر ایرادی وجود نداشت مدال نقره علی اشکوریان تبدیل به طلا می‌شد. پس از مسابقات انتخابی المپیک، ایرادات داوری برطرف شد. در مجموع نوجوانان ایران به نتیجه تاریخی در هر ۲ رقابت رسیدند.
زوار یکی از مهمترین عوامل موفقیت تکواندوکاران نوجوان را در مسابقات جهانی و انتخابی المپیک تجربه و هماهنگی کادر فنی این تیم دانست و گفت: با توجه به اینکه بیش از ۱۶ سال در این رده سنی کار کرده ام و از سال ۸۰ در کنار نوجوانان بوده ام، می‌دانم که تجربه در برخی مواقع به کمک تیم و ورزشکاران می‌آید. تلفیق ۲ تیم جهانی و المپیکی و مربیانشان در نتیجه گیری تیم موثر بود.
وی ادامه داد: اگر ۲ کادر فنی جداگانه برای این ۲ رویداد داشتیم، به طور حتم تکواندوکاران المپیکی نمی‌توانستند به فاصله یک روز در میدان جهانی حاضر شوند، چرا که کادر فنی تیم جهانی حاضر نمی‌شد ریسک کند و بازیکنانی که با او تمرین نکرده اند را در ترکیب تیمش قرار دهد. ما با ترکیب اردو‌ها و با هماهنگی مربیان هر ۲ تیم را آماده کردیم. این هماهنگی از لحاظ اقتصادی هم برای فدراسیون مفید بود.
مدیر فنی تیم تکواندو نوجوانان گفت: تکواندوکاران مشترک در ۲ تیم، نتیجه بسیار خوبی نصیبمان کرد. هماهنگی کادر فنی خوب بود و توانستیم از تجربیات ۲ ساله مشترک، ایرادات را برطرف کنیم، چون پنجاه درصد موفقیت تیم خارج از زمین مسابقه روی می‌دهد.
وی با اشاره به کسب نخستین قهرمانی تیم نوجوانان در مسابقات جهانی ۲۰۰۸ افزود: در مجموع نوجوانان ایران به نتیجه تاریخی در هر ۲ رقابت رسیدند. تکواندوکاران ایران رکورد دوره قبل را در مسابقات جهانی تونس شکستند و با رنگ مدال بهتر سکوی قهرمانی را کسب کردند. حریفان خوبی در مسابقات شرکت داشتند، اما اختلاف امتیازات ایران، قهرمانی مقتدرانه‌ای نصیبمان کرد.
زوار در مورد برنامه تکواندوکاران برای المپیک جوانان گفت: وی در خصوص ناکامی تیم نوجوانان دختر در مسابقات جهانی تونس افزود: فشار روانی روی این تیم که قهرمان دوره قبل رقابت‌های جهانی بود روی تیم دختران بی تاثیر نبود. تکواندوکاران خوبی به لحاظ فیزیکی با توانمندی بالا در این تیم حضور داشتند، اما بدشانس و بی تجربه بودند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۵۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دختران مازندرانی در مسابقات تیراندازی کشور

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی رجبی شامگاه پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ماهک مسلمی و سیده مهنّا سیدپور تیراندازان مازندرانی با ثبت رکوردهای خوب در مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بانوان به مرحله فینال راه یافتند.

وی افزود: در فینال این مسابقات که عصر پنجشنبه در مجموعه تیراندازی آزادی تهران برگزار شد، ماهک مسلمی رتبه سوم کشور را به‌دست آورد و سیده مهنّا سیدپور در جایگاه پنجم قرار گرفت.

دبیر هیأت تیراندازی مازندران که به همراه تیم تیراندازی استان در این رقابت‌ها حضور و مربیگری ورزشکاران را برعهده دارد، اضافه کرد: مراسم اهدای مدال با حضور کبری غیاثی نایب‌رئیس فدراسیون، یاسر خلیل‌نژاد مسئول کمیته آموزش و حسین باقری سرمربی تیم‌ملی نوجوانان و جوانان برگزار شد.

گفتنی است: مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بانوان در سال ۱۴۰۳ در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مجموعه تیراندازی آزادی تهران برگزار شد.

کد خبر 6095329

دیگر خبرها

  • درخشش دختران مازندرانی در مسابقات تیراندازی کشور
  • دو فرصت جهانی برای تیراندازان و امیدواری به افزایش سهمیه المپیک
  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • جوجیتسوکاران چهارمحالی عازم مسابقات آسیایی شدند
  • اعزام ۳ جوجیتسوکار چهارمحال و بختیاری به مسابقات آسیایی
  • تحول خوبی در بوکس کشور ایجاد شده است/ همدان استعدادهای خوبی دارد
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • بوکسور بیرجندی قهرمان مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور