Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛بازدارصبح امروز در جلسه کمیته مشورتی ارتقاء امنیت غذایی ایران ( ایکاردا) با بیان اینکه تغییر شرایط اقلیمی درروند تولید اثرات منفی داشته ،اظهارکرد: دراستان شرایط اقلیمی تغییر کرده وبا نوسانات بارش باران مواجه هستیم، که این امر درتولیدات کشاورزی اثرات منفی گذاشته است.

ویافزود:دراستان لرستان 780 هزارهکتار زمین اراضی وجود دارد که ازاین مقدار 185 هزارهکتار آبی است و بااین شرایط تخصیص آب برای کشاورزی برای استان بسیار ضعیف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازداردرخصوص قابلیت وکیفیت  خاک کشاورزی دراستان ،تصریح کرد:بخش کشاورزی لرستان دارای خاک مطلوب ومناسبی است که این یک مزیت است لذا ما باید هوشمندانه ازاین ظرفیت موجود استفاده کنیم.

وی با اشاره  به توسعه باغات دراراضی شیبدار و کم بازده ،خاطر نشان کرد:دراستان حدود 1500هکتاراراضی شیبدار و کم بازده به باغات اختصاص دادیم که این یک فرصت مناسب برای تحول اقتصادی دربخش کشاورزی وباعث جلوگیری ازفرسایش خاک ومدیریت آب می شود.

 بازداریادآورشد:سطح مبارزه شیمیایی با آفت سن تا کنون با مشارکت کشاورزان حدود 79هزارهکتاروسطح مبازره شیمیایی با علف های هرز مزارع تا کنون حدود 158هکتار می باشد.

وی گفت:برای گرفتن سطح تخصیص منابع آب استان  تاکنون درمبحث سامانه نوین آبیاری حدود 47هزارهکتار بصورت آبیاری بارانی وقطره ای درسطح استان راه اندازی شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بارش باران بخش کشاورزی جهاد کشاورزی خاک زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۶۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست شورای قضائی و شورای حفظ حقوق بیت المال سه فقره از اسناد تک برگ اراضی کشاورزی با حضور «رضا افلاطونی»، معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور و هیأت همراه تحویل کشاورزان استان شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر ظهر شنبه در این مراسم گفت: یکی از اولویت‌های مهم اداره ثبت اسناد و املاک صدور اسناد تک برگ اراضی کشاورزی است که تاکنون برای ۱۱ هزار و ۴۷۴ قطعه به مساحت ۱۳۰ هزار و ۵۴ هکتار سند تک برگ صادر شده است.

محمدرضا بزرگمهر افزود: ۳۱ فقره سند تک برگ اراضی کشاورزی به مساحت پنج هزار و ۸۰۰ هکتار نیز در طی ۲ روز گذشته صادر شده است که به صورت نمادین سه فقره سند تک برگ توسط رئیس سازمان امور اراضی کشور به کشاورزان تحویل داده شد.

کد خبر 6089879

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت