Web Analytics Made Easy - Statcounter



به گزارش ایسکانیوز، باقر کرد در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت : این حادثه بر اثر گردباد شدید و متفاوت با طوفان های معمول منطقه سیستان در ساعت 7 بعد از ظهر روز 25 فروردین رخ داد و موجب شکسته شدن 30 عدد تیر برق و قطع سیستم برق ایستگاه پمپاژ شماره 2 انتقال آب زابل به زاهدان شد.
وی ادامه داد : علی رغم پیش بینی طوفانهای معمول منطقه سیستان در اجرای این خط ، گرد باد پیش بینی نشده بر روی تیرهای برق تمرکز تنش به وجود آورد و موجب انحناء و شکسته شدن تیرهای برق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون عمرانی استاندار افزود: شرکت آب و فاضلاب استان بلافاصله با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان با بکار گماردن 40 نفر کارگر در نیمه های شب و علی رغم وزش طوفان شدید وارد عمل شد و عملیات جمع آوری تیرهای شکسته آغاز شد.
وی با بی نظیر خواندن این عملیات از نظر فنی افزود: با یک اقدام جهادی نصب تیرهای جدید در مسافت 5/1 کیلومتر در مدت زمان کوتاهی انجام و خط 220 کیلو ولتی برق متصل گردید و در ساعت 9 شب روز یکشنبه با اتمام عملیات ، پمپاژ آب مجددا آغاز شد.
باقر کرد اظهار داشت : به منظور پایداری آب در این خط انتقال به زودی در هرچهار ایستگاه پمپاژ آب از زابل به زاهدان موتورهای جنرال دیزل نصب می شود تا در زمان حوادث احتمالی بخشی از ظرفیت انتقال آب را انجام دهند.
وی گفت: با وجود چاههای موجود در شهر زاهدان میزان ذخیره سازی منابع آبی این شهر 30 هزار متر مکعب است که با این حجم آب در صورت بروز این گونه حوادث بخش قابل توجهی از مصرف مردم قابل ترمیم و تامین می باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار از اخذ مجوز حفر 6 حلقه چاه جدید در سطح شهر زاهدان خبر داد و افزود : با اجرای برنامه دیزل ژنراتورها و حفر چاههای جدید بخشی از اهداف پدافند غیر عامل نیز در مسأله تامین آب شهر زاهدان محقق خواهد شد.
وی مدیریت مصرف آب را اصل مهم در مدیریت بحران دانست و یادآورشد: در بحران روز گذشته با اطلاع رسانی مطلوب رسانه ها و صداو سیما و همکاری خوب مردم ، مصرف آب شهروندان مدیریت شد.
معاون عمرانی استاندار در پایان از مردم عزیز و شریف زاهدان که با صرفه جویی آب همکاری بی نظیری داشتند و از فعالیتها و همکاری سایر دستگاههای متولی با ستاد مدیریت بحران به ویژه شرکت آب و فاضلاب استان صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

900

زاهدان باقر کرد

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۷۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: تلاش‌های هواشناسی در پیش‌بینی دقیق و اطلاع‌رسانی به موقع در زمینه رگبارها و بارندگی‌های پیش رو قابل تقدیر است و خواستار اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی مرتبط به کشاورزان و عشایر هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهار کرد: با توجه به بارش‌های فصلی، فصل بهار و مخاطرات طبیعی ناشی از آن، اطلاع‌رسانی به‌موقع می‌تواند از بروز خطرات بیشتر جلوگیری کند.

وی با قدردانی از تلاش‌های هواشناسی در پیش‌بینی دقیق و اطلاع‌رسانی به‌موقع در زمینه رگبارها و بارندگی‌های پیش رو، افزود: اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی مرتبط به کشاورزان و عشایر برای مراقبت از باغات و مزارع ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با تأکید بر افزایش ضریب تمهیدات و اقدامات از سوی دستگاه‌ها و متولیان مربوطه، ادامه داد: این بارش‌ها با توجه به خطرات احتمالی که می‌تواند برای دام و احشام ایجاد کند، لازم است هشدارها به‌موقع اعلام و رعایت شود.

میرجعفریان با اشاره به آغاز کوچ عشایر، بیان کرد: امور عشایر و جهاد کشاورزی باید عشایر و دامداران روستایی را نسبت به رعایت نکات ایمنی و پرهیز از عبورهای طولی در مسیل‌ها آگاه‌سازی کنند.

وی با بیان لزوم تخلیه ابنیه‌ها و جلوگیری از تجمع آب در کانال‌ها و ورود جدی حوزه راهداری به این موضوع، تصریح کرد: مدیریت روان‌آب‌ها و جلوگیری از هدررفت آب بارندگی‌ها ضروری است که باید از سوی امور آب پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به اجرای ۲۶ بند خاکی و طرح آب‌خوان توسط منابع طبیعی در سال جاری، ذخیره‌سازی سه میلیون مترمکعب آب در این طرح‌های خاکی را یادآور شد و گفت: این طرح‌ها علاوه بر کمک به ذخیره‌سازی میان‌مدت آب، از بروز خطراتی چون سیل نیز جلوگیری می‌کند.

میرجعفریان با تأکید بر ورود شهرداری‌ها و آب و فاضلاب برای جلوگیری از انسداد کانال‌ها، اظهار کرد: پاک‌سازی جوی‌ها برای پیشگیری از آب‌گرفتگی ضروری است.

کد خبر 751122

دیگر خبرها

  • سامانه جدید بارشی فردا به مازندران می‌رسد
  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • بررسی از پروژه تأمین‌کننده آب آشامیدنی منطقه جنوب استان در سمیرم
  • تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
  • اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • جلسه هماهنگی مسابقات تور بین المللی دوچرخه سواری خزر
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • خیابان صنایع اهواز آسفالت می‌شود
  • پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود