Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین طرح اشتغالزایی روستایی در روستای پریسقا از توابع شهرستان ابهر کلنگ‌زنی شد. ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ استانها زنجان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، نخستین طرح اشتغال‌زایی روستایی در روستای پیرسقا از توابع شهرستان ابهر با حضور مدیرعامل انجمن خیران مسکن‌ساز کشور کلنگ‌زنی شد.

در این طرح که مختص استان زنجان است و نمونه مشابهی در کشور ندارد، کارگاه‌های رده یک به مساحت 300 متر مربع استقرار می‌یابد که کاربری‌های پیش‌بینی شده برای مجموعه شامل کارگاه‌های فرآوری محصولات کشاورزی از جمله سیب و انگور( سرکه سیب، کشمش و شیره انگور)، بسته‌بندی حبوبات و تهیه چیپس میوه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح اشتغالزایی، طرحی است که با توجه به ضرورت آمایشی به موضوع توسعه و عمران روستایی و ایجاد زمینه لازم برای استفاده از ظرفیت‌های این مناطق در راستای اهداف کلان توسعه ملی و نیز ایجاد، تقویت پیوندهای متقابل میان نقاط شهری و روستایی و همچنین گسترش هماهنگی‌های بین بخشی و توزیع متناسب امکانات در روستاها تهیه می‌شود.

شناسایی کاستی‌های زیر ساختی و ظرفیت‌های اقتصادی و معیشت در روستاهای مورد مطالعه و ارائه راهکارها و تعریف پروژه اقتصادی خرد روستایی مطابق با ظرفیت موجود در روستاها به منظور توانمند کردن جمعیت فعال از نظر اقتصادی و اقتصادی کردن فعالیت‌ها در روستاها مورد مطالعه، از اهداف این طرح است.

لازم به ذکر است که روستای پیرسقا در استان زنجان، شهرستان ابهر، بخش صائین‌قلعه و دهستان صائین‌قلعه واقع شده و این روستا در پهنه‌ای جلگه‌ای -کوهستانی واقع شده و دسترسی به این روستا از محور ترانزیت ابهر-زنجان میسر بوده و فاصله آن با شهرستان ابهر 28 کیلومتر است.

امروز همچنین طرح توسعه بافت با ارزش روستای درسجین در راستای افزایش گردشگری و رونق اقتصادی کلنگ‌زنی شد.

انتهای پیام/ ع

R41375/P1494/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۷۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گفت: فراهم بودن امکانات زیر ساختی و زمین‌های حاصلخیز موجب رغبت اهالی به زندگی در این روستا شده است.
مرادی همچنین از اجرای طرح هادی در ۳۷۱ روستا با اعتبار ۴ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد.
به گفته وی، از ۸۰۱ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان ۵۶ درصد مقاوم سازی شده است.

دیگر خبرها

  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • اعتبارات مولدسازی باید به صورت بهینه استفاده شود
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام