Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر تحول اداری و فناوری اطلاعات گفت: امکانات لازم در فضای سایبری تدارک دیده شده تا ماموریت‌ها در حوزه برنامه‌ریزی درسی و گسترش آموزش عالی با حداقل مشکلات انجام شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی معینی مدیر کل دفتر تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت علوم در نشست روسای گروه‌های تخصصی برنامه‌ریزی درسی و گسترش آموزش عالی با محوریت هم اندیشی و آشنایی با سامانه آموزش عالی (HES) با اشاره به تکلیفی که سال ۱۳۹۴ از سوی دولت مبنی بر استقرار دولت الکترونیک بر عهده ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی گذاشته شد، گفت: بحث استقرار دولت الکترونیک دارای دو ستون اصلی یکپارچگی داده‌ها و یکپارچگی حوزه فرآیند‌ها است و علاوه بر این دو بخش، یکی از ویژگی‌های فضای مجازی، ایجاد کانال‌های متعدد ارتباطی است که در این مسیر ما باید اطلاعات کاملی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی داشته باشیم تا داوری‌های درستی انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به نتیجه استقرار دولت الکترونیک در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: باید در هر لحظه بتوانیم وضعیت فعلی‌مان را شرح دهیم که این امر با کمک اتصال به اطلاعات دانشگاه‌ها در فضای سایبری امکان‌پذیر است و ارائه کار نسخه‌ای نیز با کمک کاوش اطلاعات و یکپارچه‌سازی آن‌ها صورت می‌گیرد و در این فرآیند از سال ۱۳۹۴ در حوزه داده‌ها یک درگاه تبادل اطلاعات ایجاد کرده‌ایم و کار ارتباط با سامانه‌های آموزشی، پرسنلی و پژوهشی در دانشگاه‌های دولتی را از این طریق به انجام می‌رسانیم و در حوزه داده‌ها نیز یک تیم حکمرانی داده‌ها ایجاد شده است.

مدیر کل دفتر تحول اداری و فناوری اطلاعات افزود: در سامانه آموزش عالی (HES)، اتوماسیون دفتر برنامه‌ریزی و فرآیند دفتر گسترش آموزش عالی قابل دسترسی است.

به گفته معینی دسترسی به اطلاعات اعضای هیات علمی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، دسترسی به اطلاعات ساختاری دانشگاه‌ها و تشکیلات آن‌ها انجام گرفته و در حوزه فرآیند سامانه‌های دانشجویی و پژوهشی هم فعال هستند و اکنون به دنبال بحث هماهنگ‌سازی و متناسب‌سازی ساختار‌های قدیمی با ساختار جدید هستیم تا با دسترسی به فضای سایبری و ارتباط با همه اعضای هیات علمی بتوانیم در حوزه فرآیند انتخاب اعضا نیز ساختار‌های جدید را جایگزین ساختار‌های قدیمی کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در این خصوص به خوبی پیش رفته و امکانات لازم در فضای سایبری تدارک دیده شده تا ماموریت‌ها در حوزه برنامه‌ریزی درسی و گسترش آموزش عالی با حداقل مشکلات انجام شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۷۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

قاسم عمو عابدینی بعدازظهر چهارشنبه در کارگروه پیاده سازی آمایش آموزش عالی در استانداری مازندران هدف اصلی طرح تحول آموزش عالی را ایجاد دانشگاه دانایی محور بیان کرد و گفت: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری طراحی شده است.

وی با تاکید بر اینکه رشته‌های دانشگاهی باید پیوست اشتغال داشته باشند ادامه داد: فارغ التحصیلی دانشجویان بیکار از جمله مسائل به شمار می‌رود.

عمو عابدینی با اظهار اینکه بر اساس طرح تحول آموزش عالی بورسیه شغلی استفاده صنایع و شرکت‌ها از کارورزان مورد توجه قرار گرفته است ادامه داد: تجمیع واحد‌ها دانشگاهی در کشور و کاهش تعدد مراکز دانشگاهی از دیگر اهداف طرح تحول به شمار می‌رود.

معاون وزیر علوم گفت: طبق برآورد‌های مجامع جهانی شمار دانشگاه‌های کشور باید به ۵۰۰ واحد کاهش شود در حالی که اکنون ۲۱۶۰ واحد آموزش عالی در کشور فعالیت می‌کند.

وی توسعه نیافتگی نظام فرهنگی، ضعف همکاری‌های علمی بین‌المللی و ناکارآمدی را از عمده مشکلات فراروی آموزش عالی در طرح تحول بیان کرد.

نرخ ۶۰ درصدی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی

استاندار مازندران نیز با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت میزان بیکاری این قشر در استان ۶۰ درصد است.

سید محمود حسینی‌پور با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی آن را راهی برای خروج از مشکلات کنونی دانشگاه بیان کرد و گفت: در این طرح باید از خواسته‌های صنفی و بخشی پرهیز و به خواسته‌های ملی توجه شود.

وی تاکید کرد شته‌های دانشگاهی و مراکز دانشگاهی استان متناسب با نیاز‌های جامعه نبوده و آمار بالای بیکاران نشانگر آن است در حالی که باید رشته‌های توسعه محور و متناسب با اقتصاد دریا دامپروری کشاورزی و غیر در استان ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است
  • آزاد راه قزوین به رشت گذرگاهی پرتردد، اما بدون امکانات + فیلم
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم