Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ قاسم میرزایی نیکو ، با اشاره به برگزاری نشست بعدازظهر روز گذشته شورای ۵۱ نفره امید، از اظهارات برخی نمایندگان تهران در این نشست درخصوص عدم لزوم پایبندی به میثاق‌نامه ازسوی برخی اعضای شورای شهر اشاره کرد و گفت: متاسفانه روز گذشته در جریان نشست شورای ۵۱ نفره امید، برخی از نمایندگان تهران طوری صحبت کردند که آقای محسن هاشمی بهترین گزینه برای شهرداری تهران است و لزومی نیست همچنان به میثاق‌نامه پایبند باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم تعهد یک عضو خاص به میثاق‌نامه راه برای عهدشکنی همه اعضا را باز می‌کند

وی افزود: این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که اگر قرار به عدم پایبندی فلان عضو شورای شهر به میثاق‌نامه باشد، طبیعتاً باقی اعضاء نیز لازم نیست به این میثاق‌نامه متعهد بمانند. عدم تعهد یک عضو خاص به میثاق‌نامه راه برای عهدشکنی همه اعضا را باز می‌کند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معتقدم نه‌تنها تمامی اعضای شورای شهر، بلکه همه اصلاح‌طلبان در هر جایگاهی که هستند، باید به میثاق‌نامه شورای شهر پایتخت متعهد باشند و تمام تلاش خود را برای حفظ این میثاق میان جریان اصلاحات و مردم به کار ببندند.

اگر هاشمی به میثاق‌نامه پایبند نباشد، چه دلیلی برای تعهد الویری و دیگر اعضا وجود دارد

نماینده اصلاح‌طلب مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که متاسفانه هنوز فرهنگ و ساختار حزبی در اخلاق سیاسی ما جای خود را پیدا نکرده است، تاکید کرد: اگر قرار باشد، محسن هاشمی نسبت به میثاق‌نامه پاینبد نباشد، طبیعتاً آقای الویری، حق‌شناس، فراهانی و دیگر اعضا هم می‌توانند به همین رویه رفتار کنند.

گذر زمان بر اهمیت پایبندی به میثاق‌نامه می‌افزاید

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تصریح کرد: میثاقی که اعضای لیست امید شورای شهر در جریان انتخابات شوراهای شهر و روستا با همدیگر بستند، به دلائل متعدد ازجمله عدم شکستن نصاب اصلاح‌طلبان در شورای شهر تهیه و ازسوی تمامی اعضا، امضا شده است و اکنون هم شرایط تفاوتی با آن زمان ندارد و اتفاقاً هرچه زمان می‌گذرد، لزوم پایبندی به این میثاق‌نامه بیشتر می‌شود.

آسیب‌های عدم پایبندی به میثاق‌نامه در آینده

وی خاطرنشان کرد: این تصور درستی نیست که یک روز فکر کنیم باید به میثاق‌نامه پایند باشیم و فردا زیر آن بزنیم. با این تفکر، احتمالاً بخشی از کسانی که سال گذشته برای خدمت در شورا وارد کارزار انتخابات شدند، سال دیگر به فکر خدمت در مجلس می‌افتند و سال بعد هم لابد برخی از آن‌ها به سراغ انتخابات مختلف می‌روند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با اشاره به جایگاه مهم و موثر شورای اسلامی شهر و روستا، تاکید کرد: شورای شهر تهران و به‌طور کلی شوراهای اسلامی شهر و روستا جایگاه بسیار مهم و موثری هستند و فارغ از انتخاب شهردار، در بسیاری از امور مدیریت شهری از بودجه‌ریزی تا بحث تقنین و نظارت در شهر تاثیرگذار هستند و از این حیث، جایگاه شورای شهر کمتر از مجلس نیست.

نباید با بی‌توجهی به میثاق‌نامه اعتماد مردم به جریان اصلاحات را تضعیف کنیم

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس یادآور شد: درست است که حزب نداریم اما به هر حال مردم رای داده‌اند و فقدان ساز و کار حزبی و تشکیلاتی در فضای سیاسی کشور نمی‌تواند دلیل این باشد که تعهد تشکیلاتی و پایبندی به شعارهای انتخاباتی‌مان نداشته باشیم. مردم با دانش نسبت به ضعف در ساختار حزبی به ما اعتماد کرده‌اند و ما باید قدر این اعتماد را بدانیم و مانع از تضعیف آن شویم.

لزوم پایبندی اعضای شورای‌عالی سیاست‌گذاری و همه اصلاح‌طلبان به میثاق‌نامه

نماینده اصلاح‌طلب مردم دماوند با بیان این‌که تعهد به میثاق‌نامه برعهده همه اصلاح‌طلبان است، خاطرنشان کرد: همان‌طور که اعضای لیست‌های انتخاباتی موسوم به «لیست امید» در انتخابات شوراها و مجلس دهم موظف به تعهد به میثاق خود با مردم و جریان اصلاحات هستند، اعضای شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و دیگر فعالان سیاسی جریان اصلاحات نیز موظف به تعهد به میثاق‌شان با مردم هستند؛ چرا که مردم کسانی را که نسبت به این میثاق‌نامه پایبند نمی‌مانند، فراموش نمی‌کنند، همان‌طور که افراد متعهد به میثاق‌نامه را از یاد نبردند.

میرزایی نیکو در پایان با اشاره به اظهارات برخی فعالان سیاسی که خواستار بی‌توجهی بعضی اعضای شورای شهر به میثاق‌نامه شده‌اند، گفت: متاسفانه بعضاً می‌شنویم که برخی اصلاح‌طلبان می‌گویند که میثاق‌نامه وحی منزل نیست. حال آن‌که شخصاً معتقدم پایبندی به میثاق با مردم حتی از تعهد به وحی منزل بالاتر است؛ چرا که خداوند ممکن است که از حق خود بگذرد اما قطعاً از حق‌الناس نخواهد گذشت و این میثاق با مردم، در حکم حق‌الناس است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال اصلاح طلبان شورای شهر تهران شهرداری تهران محسن هاشمی قاسم میرزایی نیکو شهردار جدید تهران موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۹۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای صبح امروز بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جدوال را به پایان رساندند.

بیشتر بخوانید: هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو / اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران

سپس مجلس وارد بررسی ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم توسعه شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر ایرادات باقی مانده از برنامه هفتم توسعه را مورد رسیدگی قرار می دهند.

توضیحات قالیباف درباره حذف حکم مربوط به پرداخت بدهی‌های تامین اجتماعی از برنامه هفتم

حسن لطفی نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری با اشاره به جز ۱ بند الحاقی ۲ ماده ۲۲ لایحه برنامه هفتم پیشرفت یا تاکید بر اینکه در حق سازمان تامین اجتماعی جفا شده‌ است، گفت: در این حکم آمده بود که دولت مکلف است در طول اجرای قانون برنامه در قالب بودجه سنواتی نسبت به تادیه بدهی حسابرسی شده خود به سازمان تامین اجتماعی اقدام کند اما کمیسیون این حکم را بررسی نکرده و آن را به صورت کلی حذف کرده است.

وی افزود: با حذف این حکم، کاری کردیم که از این به بعد دولت نمی‌تواند حتی یک ریال از بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند. نیاز است که در این زمینه مجددا رای‌گیری شود تا بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شود.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده رزن با با تاکید بر اینکه بعد از رای گیری، دیگر امکان بازگشت به آن وجود ندارد، گفت: سیاست برنامه هفتم این بود که هر سال ۹۰ همت، ۱۲۰ همت و حتی از اموال بابت طلب‌های سازمان تامین اجتماعی داده می‌شود و هر کدام از این‌ها که پرداخت می‌شود اما به دلیل به روز شدن بدهی‌های سازمان از بدهی‌های دولت کم نمی‌شود.

وی افزود: تصمیم گرفتیم که دولت از ابتدای اجرای برنامه هفتم، نباید بدهی قطعی‌اش را به تامین اجتماعی تعویق بیندازد. امسال پیش بینی ما این بود که دولت باید ۱۷۰ همت بگذارد یا حداقل ۱۴۰ همت بگذارد تا بدهی برای سال ۱۴۰۳ ایجاد نشود اما دولت پیشنهاد حدود ۱۱۰ همت را ارئه داد اما ما در بودجه ۱۳۰ همت را تصویب کردیم.

قالیباف گفت: از طرف دیگر متقابلاً گفتیم که کاری نداریم که طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت چقدر است، هر چقدر که حسابرسی اعلام کرد، آن مبناست و دولت باید در طول ۵ سال باید پرداخت دیون عقل مانده‌اش مشروط بر اینکه دیون جدید ایجاد نکند، اقدام کند اما به هر حال شورای عالی نظارت با بند الحاقی ۲ ماده ۲۲ مخالفت کرده و پیشنهاد حذف آن در صحن رای آورده است.

لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه (اعاده شده از شورای نگهبان)، این لایحه را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

نمایندگان مجلس در برخی از مواد، بر مصوبه قبلی خود اصرار ورزیدند. همچنین به پیشنهاد احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس، در ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم، عبارت «دولت مکلف است» به عبارت «دولت مجاز است» تغییر کرد.

کد خبر: 1229019 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها