آخرین اخبار از فیلم جدید پوران درخشنده/آهنگ جدید گروه پالت در راه است+عکس
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۹۹۳۶۰
خبرگزاری میزان- فرهنگ و هنر در بیست و هفتمین روز از فروردین ماه 96 با اخبار و حاشیه های فراوانی روبرو بود که از جمله مهم ترین آنها می توان به آخرین اخبار از جدیدترین فیلم "پوران درخشنده" با نام "هیس پسرها گریه نمی کنند" اشاره کرد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، فرهنگ و هنر در بیست و هفتمین روز از فروردین ماه 96 با اخبار و حاشیه های فراوانی روبرو بود که از جمله مهم ترین آنها می توان به آخرین اخبار از جدیدترین فیلم "پوران درخشنده" با نام "هیس پسرها گریه نمی کنند" اشاره کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
امید نعمتی خواننده جوان کشور از انتشار قطعه جدید خود خبر داد. وی به زودی دوره جدید کنسرت هایش را با گروه پالت آغاز خواهد کرد.همچنین برنامه محبوب رادیو هفت بعد از وقفه ای طولانی بار دیگر راهی تلویزیون می شود.
هیس پسرها گریه نمیکنند را به فجر امسال میرسانم/نسل جوان به حال خود رها شده است
"پوران درخشنده" نویسنده و کارگردان سینمای ایران در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص فعالیت های اخیر خود در عرصه سینما گفت: در حال حاضر پروژه سینمایی خاصی را در حال تولید ندارم و تمام تمرکز خود را در بخش آموزش قرار داده ام.
وی در همین راستا ادامه داد: از نظر من اهمیت دادن به نسل جوان و آموزش و معرفی آنها به عرصه سینما وظیفه ای است که هر کارگردانی باید آن را به درستی انجام دهد و به همین خاطر می خواهم از تابستان امسال در بخش آموزش سینما فعالیت داشته باشم.
کارگردان فیلم "زیر سقف دودی" با تاکید بر وجود پتانسیل بالا در نسل جوان بازیگری اضافه کرد: نسل جوان ما کمی به حال خود رها شده است. من سعی دارم تا با آموزش نسل جوان آنها را وارد سینمای حرفه ای نمایم. کاری می کنم تا با حمایت من بتوانند استعدادهای خود در سینما را بروز دهند.
برای مشاهده ادامه این گفتوگو اینجا کلیک کنید.
قطعه جدید گروه پالت شنبه منتشر میشود/ انتشار آلبوم متفاوت با سورپرایزهای متعدد
امید نعمتی خواننده موسیقی پاپ در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره فعالیت هایش گفت: در حال فعالیت روی ساخت قطعات آلبوم گروه پالت هستیم و روز شنبه نیز یک تک قطعه از ما منتشر خواهد شد. البته اسم این تک قطعه هنوز انتخاب نشده است. کاوه صالحی گیتاریست گروه پالت شعر این قطعه را سروده و ساخت آهنگ نیز بر عهده خودش بوده است.
وی در همین راستا افزود: این روزها در استودیو قطعات آلبوم جدید گروه پالت را ضبط می کنیم. با تامل و به صورت تمرکز قطعه به قطعه جلو می رویم. با وسواسی که روی این آلبوم داریم فکر می کنم ضبط این اثر به سرعت انجام نمی شود و 6 ماه زمان صرف اتمام آن خواهد شد.
این خواننده درباره جزئیات آلبوم جدید گروه پالت اظهار کرد: تعداد قطعات این آلبوم 10 عدد اما اسم آن ها هنوز مشخص نشده است. شعر برخی از این قطعات را من سروده ام و برخی دیگر اثر کاوه صالحی است. به طور قطع این آلبوم در تنظیم نسبت به آلبوم های قبلی پالت متفاوت است. تجربه هایی مثل کوارتت زهی آورده ایم و در آهنگ آخر از آن استفاده می کنیم. علاوه بر آن صداهای الکترونیک که تا حدی شبیه کارهای خودمان باشد استفاده کرده ایم. همچنین احتمالاً از چند موزیسین و خواننده برای همکاری در این آلبوم دعوت کنیم و سورپرایزهای این چنینی خواهیم داشت.
برای مشاهده ادامه این گفتوگو اینجا کلیک کنید.
بازیگر فیلم غلاف تمام فلزی به خاطر سینه پهلو درگذشت+عکس
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، "آر لی ارمی" بازیگر مطرح سینمای هالیوود صبح امروز بر اثر بیماری "پنومونی" و عوارض سینه پهلو در سن ۷۴ سالگی چشم از جهان فرو بست.ارمی بیشتر در ذهن ایرانیان به خاطر بازی بی نظیرش در فیلم "غلاف تمام فلزی" ساخته استنلی کوبریک شناخته میشود. وی در طول عمر حرفهای خود در ۱۲۴ فیلم به ایفای نقش پرداخت. وی برای بازی در فیلم غلاف تمام فلزی تا دریافت جایزه گلدن گلوب پیش رفت و برای این اثر نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سینمای هالیوود شد. برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.
فصل جدید رادیو هفت از اردیبهشت ماه روی آنتن میرود/دکور تغییر میکند اما فرم اصلی برنامه نه
منصور ضابطیان مجری تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره هنر امروز و حفظ آن گفت: ما همواره از بزرگان و هنرمندان پیشکسوت قدردانی و تجلیل کرده ایم و این که فکر کنیم که دینی به آنان ادا نشده است درست نیست.
وی در همین راستا افزود: حداقل درباره هنرمندانی چون علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، عزت الله انتظامی، داوود رشیدی و جمشید مشایخی دین جامعه هنری به آنان ادا شده است. گرچه جایگاه این عزیزان بسیار بزرگ است اما جامعه هم تا جایی که از دستش بر آمده قدردانی را از آنان انجام داده است.
مجری "رادیو هفت" درباره دلایل قدردانی از این پیشکسوتان اظهار کرد: بخش عمده ای از تجلیل ها نسبت به بزرگان هنر به دلیل رفتار این هنرمندان است. قدرشناسی فقط به معنای این نیست که برایشان مراسم بگیریم بلکه همین که هر کدام از این عزیزان اعم از کسانی که در قید حیات هستند و هم آنان که از دنیا رفته اند هر وقت وارد جامعه می شدند مردم آنچنان رفتار خوبی با آنان داشتند که قدر و منزلتشان را می دانستند بنابراین اگر یکسره بگوییم که قدر هنرمندانمان را نمی دانیم و احترام نگذاشته ایم بی انصافی است چراکه مردم همیشه آن ها را دوست داشته اند و به یادشان بوده اند.
برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.
گلایه بازیگر سریال امام علی(ع) از بیتوجهی به تولیدات فرهنگی داخلی/در سال حمایت از کالای ایرانی مسئولین بیشتر دقت کنند
کریم اکبری مبارکه بازیگر سینما و تلویزیون که با بازی در نقش "ابن مجلم" در سریال "امام علی (ع)" ماندگار شد در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درخصوص فعالیت های اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول بازی در سریال "خانه خورشید" به کارگردانی "علی غفاری" هستم. فیلمبرداری این اثر همچنان ادامه دارد و من یکی از نقش های اصلی را بر عهده دارم.
وی درباره کم کاری خود در عرصه سینما تاکید کرد: آخرین بار در فیلم سینمایی "عطر تلخ" به کارگردانی "علی ابراهیمی" به ایفای نقش پرداختم، به طور کلی در سینما کمتر بازی می کنم چون پیشنهادات بسیار کمی دارم. این روزها تمام پیشنهادات سینمایی برای جوانان است و برای ما که پیر شده ایم نقشی وجود ندارد.
بازیگر سریال "امام علی (ع)" درباره وضعیت فعلی تئاتر در ایران تاکید کرد: متاسفانه تعداد سالن تئاتر در ایران بسیار اندک است و وقتی ما تا این حد در رشته های مختلف تئاتر فارغ التحصیل داریم باید به همان میزان افزایش سالن داشته باشیم. وزارت ارشاد و مرکز هنرهای نمایشی در این زمینه بسیار عقب افتاده اند.
برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۹۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟
آفتابنیوز :
نیما جوان (تهیهکننده موسیقی و مدیر نشر و پخش جوان) درباره فعالیتهای کنونی خود میگوید: با آغاز شیوع کرونا اتفاقات عجیب و غریبی در صنعت نشر رخ داد؛ به گونهای که فعالیت بسیاری از همکاران رو به تعطیلی رفت و یا به کل تعطیل شد. پس از کرونا نیز شرایط سیاسی و اجتماعی سال ۱۴۰۱ تأثیر مستقیمی روی کار ما داشت. فعالیت خود من هم در حوزه نشر بود و هم پخش که بخش دوم در پی این اتفاقها کلا تعطیل شد، ولی نشر را حفظ و سعی کردیم از انتشار فیزیکی به سمت انتشار دیجیتال در پلتفرمهای بینالمللی و داخلی برویم تا جریان نشر پویایی خود را حفظ کند.
او ادامه میدهد: البته نشر که از سمت مولفها و هنرمندان صورت میگیرد، همچنان پویایی خود را حفظ کرده است، اما خب، هنرمندان بیشتر به سمت اجراهای صحنهای، فستیوالها یا انتشار آثار خود در پلتفرمهای دیجیتال روی آوردهاند.
درآمد هنرمندان از نشر موسیقی بیشتر نشده است!
در ادامه این مسئله را با او مطرح کردیم که برخی بر این عقیده هستند که وضعیت درآمد هنرمندان از طریق نشر اثر موسیقی به صورت دیجیتال در ایران بهتر شده است؛ آیا شما به این امر قائل هستید؟ که جوان پاسخ میدهد: باید دید منظور آنها بهتر نسبت به چه چیزی است؟ اگر منظور نسبت به قبل باشد، بله وضع بهتر است، ولی نسبت به ایده عالی که باید اتفاق بیفتد، خیر! درحقیقت هنرمند موسیقی باید نسبت به هزینههایی که برای ساخت یک اثر میکند یک آستانه امنیتی داشته باشد تا بدین صورت حداقل نسبت به اینکه هزینههای صرف شده برابر میشود یا با سود همراه باشد، دور نظری داشته باشد.
او ادامه میدهد: با این حال نشر موسیقی در ایران با حمایت مالی اسپانسرها (که البته در این زمینه کمکار شدهاند) یا با هزینه شخصی خود هنرمند صورت میگیرد که در هر دو مورد نه بازگشت مالی در کار است و نه سودی!
چرا پلتفرمی شبیه به اسپاتیفای نداریم؟
در همین راستا از او سوال میکنیم که چرا در ایران پلتفرمی مشابه اسپاتیفای برای پخش آنلاین موسیقی نداریم؟ چرا که تجربه پلتفرمهای پخش آنلاین فیلم نشان داده که اگر بستری فراهم شود، مردم هم استقبال میکنند!
جوان میگوید: در حال حاضر پخش آنلاین موسیقی در دنیا حرف اول را به لحاظ درآمد اقتصادی برای هنرمندان موسیقی میزند. پیشتر تجربه سایت بیپتونز را داشتیم که برای دانلود قانونی فایلهای موسیقی موهبت بزرگی بود، ولی هیچگاه به سمت پخش آنلاین موسیقی به صورت قانونی نرفتهایم. در صورتی که در پلتفرمهایی مانند اسپاتیفای مخاطبان به راحتی موسیقی گوش میکنند، بدون اینکه نیازی به دانلود آهنگ باشد.
او ادامه میدهد: دردسر دانلود موسیقی از سایتی مانند بیپتونز باعث شده که آن بخش خیلی ضعیفتر از جریانی که در دنیا وجود دارد پیش برود، درحالی که اگر بیپتونز به صورتی پیش میرفت که مخاطبان به صورت آنلاین آهنگ گوش کنند، وضع خیلی فرق داشت. ضمن اینکه بیپتونز در ایران میتوانست جای اسپاتیفای را بگیرد؛ زیرا اسپاتیفای به فیلترشکن نیاز دارد و خیلی وقتها همان فیلترشکن هم کار نمیکند. به هر حال، چون تغییر شکلی در سیستم دیجیتالی ایران رخ نداده، گردش اقتصادی هم در موسیقی به جریان نیفتاده است.
ناامیدی بیپتونز
از او سوال میکنیم که پس چرا پلتفرمی مانند بیپتونز به سمت پخش آنلان موسیقی نرفته است؟ که جوان میگوید: علتش میتواند هزینههای بالای سرمایهگذاری و ناامید شدن پلتفرمی مانند بیپتونز باشد. در حال حاضر کمتر کسی در ایران به سمت فروش دیجیتال میرود؛ چون فروشی ندارد. پلتفرمی مانند بیپتونز هم میداند برای اینکه بستر جدیدی را برای پخش موسیقی فراهم کند، باید میلیاردی تبلیغ کند، بدون اینکه از نتیجه مطمئن باشند. البته اگر میبینیم که در دنیا حقوق مادی و معنوی آثار هنری رعایت میشود، به خاطر این است که آنها از طریق رادیو و تلویزیون این مسئله را در بین مردم فرهنگسازی کرده و جا انداختهاند.
دو نظر مثبت و منفی درباره دو سانسی کنسرتها
در بخش دیگری از این گفتگو با جوان درباره برگزاری کنسرتها در دو سانس صحبت میکنیم و نظر او را جویا میشویم.
این ناشر موسیقی میگوید: اینکه اجرایی به سانس دوم کشیده میشود در نگاه اول مثبت است؛ چون نشان دهنده استقبال مردم است، ولی از طرف دیگر لطمه آن به خود اعضای گروه و خواننده وارد میشود. علت هم این است که خوانندهها در یک سانس خیلی بهتر و باکیفیتتر میتوانند اجرا کنند و تعدد سانس احتمالا کیفیت کار را پایین میآورد.
او درباره علت این امر میگوید: علت برگزاری کنسرتها در دو سانس حتما اقتصادی است؛ چون وقتی که برگزارکننده به برگزاری کنسرت در دو سانس علاقهمند باشد حتما برای درآمد بیشتر است. البته کنسرتهای پاپ میتوانند به یک سانس بسنده کنند، چون با یک سانس هم گردش مالی خوبی برای برگزارکننده اتفاق میافتد و شاید اگر فشار دو سانس کنسرت پشت هم از دوش گروهها برداشته شود، کیفیت کار آنها بالا برود.
دولت باید هزینه کمتری بابت سالنهای کنسرت بگیرد
همچنین نظر او را درباره این مسئله که «با وجود دولتی بودن عمده سالنهای کنسرت در ایران، ولی این سالنها اجارهبهای کلانی را از تهیهکنندگان کنسرت دریافت میکنند که این امر موجب افزایش ناگزیر قیمت بلیتهای کنسرت میشود» جویا میشویم که جوان میگوید: در مواقعی که هزینههای برگزاری کنسرت ناگزیر بالا میرود، دولت باید به برگزارکننده یا سالندار کمک مالی دهد که البته در این مورد معنایی ندارد؛ چون اکثر سالنها دولتی هستند و دولت باید حمایت کند که هزینه برگزارکننده پایین بیاید که بتواند بلیتها را با قیمت منطقیتری در اختیار مخاطب قرار دهد.
او ادامه میدهد: در جریان موسیقی پاپ که عمده مخاطب آنها نوجوانها هستند، خانواده و والدین خود را مجبور میکنند که به کنسرت خواننده محبوب خود بروند؛ حال یک خانواده چهار نفره با هر بلیتی که میانگین قیمت آن ۷۰۰ هزار تومان است، باید هزینه بالایی باید پرداخت کند که شاید دفعات بعدی کنسرت را از لیست تفریحات خود حذف کند؛ بنابراین دولت باید کمک کند که هزینهها پایین بیایند، ولی خب معلوم نیست این هزینهها کجا صرف میشوند.
جوان در پاسخ به این پرسش که «سال گذشته در جشنواره موسیقی فجر، فرهنگسرای بهمن هم به سالنهای برگزاری کنسرت اضافه شد که شروع فروش قیمت بلیتها از ۹۵ هزار تومان بود. بهتر نیست این روند را طی سال هم داشته باشیم تا همه اقشار جامعه از حضور در کنسرتها بهرهمند شوند؟» میگوید: قطعا همین طور است. وقتی که جایی تبدیل به پاتوق فرهنگی میشود، مهم نیست که موقعیت مکانی آن کجاست؛ چراکه اگر آن محیط خدمات خوبی ارائه دهد آدمها به رفتن به آنجا عادت میکنند. ضمن اینکه در تهران سالن اجرا خیلی کم داریم و اضافه شدن سالنهای مختلف در سراسر سطح شهر بسیار کمک کننده خواهد بود.
جوان ادامه میدهد: فراموش نکنیم که بسیاری از هنرمندان، به خصوص جوانترها و تازهکارها برای برگزاری کنسرت به خاطر کمبود سالن و البته هزینههای بالا به مشکل میخورند؛ چه بسا که بعضی از سالنها برای یک سال توسط برخی از تهیهکنندگان رزو میشود.
این تهیهکننده موسیقی تصریح میکند: درحال حاضر سالنهایی داریم که در اختیار شهرداری هستند که از وقتی شهردار جدید روی کار آمده اجازه برگزاری کنسرت در این سالنها را نمیدهد، مانند سالنهای ایوان شمس، سالن کانون پرورش فکری کودکان و وزارت کشور! آخر چرا این سالنها باید غیرقابل استفاده بمانند وقتی که پتانسیل اجرایی دارند؟ خیلی از فرهنگسراها نیز سالنهای خیلی خوبی دارند که با صرف یک هزینه میتوان آنها را به سالنی برای اجرای موسیقی تبدیل کرد. این کارها یک عزم دولتی و مدیر فرهنگی میخواهد که علت فعالیت نکردن این سالنها را آسیب شناسی و رصد کند، در عین حال نیز استفاده از آنها را مطالبه و در اختیار هنرمندان قرار دهد.
منبع: خبرگزاری ایسنا