Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد به همراه جمعی از مسئولان آب و برق استان یزد امروز در نشستی فوق‌العاده‌ به منظور بررسی وضعیت آب استان  با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار کردند.

آیت الله ناصری در این دیدار  با بیان اینکه مشکل آب شرب یزد باید به صورت قطعی و همیشگی برطرف شود، اظهار داشت پیگیری مسئولان در بحث انتقال آب یزد نیازمند جدیت بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان  با اشاره به اینکه مسئله آب اصلی‌ترین مسئله استان یزد است، افزود: امروزه وضعیت آب در استان یزد به ویژه برای شرب وضعیت خوبی نیست و بر اساس گزارش‌ها، استفاده از آب انتقالی اهمیت بسیار زیادی دارد.

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی با اشاره به مشکلاتی که برای بحث آب یزد ایجاد شده ادامه داد: در این زمینه دو موضوع باید حتما مورد بررسی قرار گیرد که نکته اول مربوط به بحث آب یزد و مسئله بعد در ارتباط با لزوم تمهید اقداماتی برای پیشگیری از ایجاد چنین مشکلاتی در آینده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه سال گذشته میزان بارندگی‌ها بسیار کم بود و نسبت به سال‌های قبل وضعیت نامناسبی در استان یزد وجود دارد گفت: لازم است که گزارش کاملی در ارتباط با وضعیت آب یزد و خشکسالی‌های موجود، نحوه و محل برداشت و انتقال آب و همچنین مصارف آب انتقالی تهیه و در رسانه‌های مختلف یزد و اصفهان منتشر شود تا ابهامی در این رابطه وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی از اقداماتی که در ارتباط با تخریب لوله آب استان یزد انجام می‌شود مربوط به افراد اندکی است که بعضا با جوسازی های نادرست تحریک می شوند؛ مشکلات مردم خوب منطقه را باید مسئولان استان اصفهان با عنایت، تدبیر و ایجاد اشتغال حل کنند و اجازه ندهند فضای مجازی به ابزاری برای سوء استفاده دشمن از این کوتاهی ها تبدیل شود.

امام جمعه یزد با انتقاد از اینکه جلساتی که در ارتباط با آب یزد برگزار می‌شود خیلی به نتیجه منجر نمی‌شود خاطرنشان کرد: فعالیت‌ها در این زمینه باید به صورت جدی‌تر انجام شود، مردم ورزنه بسیار شریف و مظلوم هستند، آب جزو انفال است و همه باید از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مبدا آبی که به اصفهان می آید و مقدار کمی از این آب هم به یزد منتقل می شود، از استان چهارمحال و بختیاری است، هر دو استان باید بر اساس ضرورت ها از آن استفاده کرده و در مدیریت توزیع همه مردم در نظر گرفته شوند و به هیچ عنوان زیاده خواهی در طرفین نباید باشد، وزارت نیرو هم باید قضاوت منصفانه ای در این زمینه کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: به صورت پراکنده جلساتی توسط دستگاه‌های غیرمرتبط برگزار می‌شود ولی باید یک کار به صورت جدی و با نتیجه مناسب انجام شود و در این زمینه از افراد با تجربه‌ها و ایده‌های درست بهره‌گیری لازم انجام شود.

وی بر ضرورت اجرای خطوط انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس تاکید کرد و گفت:علاوه بر حفظ خط موجود انتقال آب، باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع مشکلات موجود در زمینه خطوط دیگر انتقال آب اقدامات لازم را انجام داد.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه پروژه‌های انتقال آب به یزد باید به صورت مستقل انجام شود که در آینده با مشکل مواجه نشود گفت: از سختی‌هایی که در کار وجود دارد هم نباید ترسید و باید با جدیت نسبت به اجرای سریع آن اقدام کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: پیگیری این موضوع را هم نباید به نامه‌نویسی و تلفن و این چنین مواردی واگذار کرد بلکه باید پیگیری حضوری و جدی انجام داد چرا که هنوز فرهنگ اجرای کارها بدون هماهنگی در بسیاری از امور برطرف نشده و تا پیگیری فیزیکی و جدی نداشته باشیم حرکتی انجام نمی‌شود.

وی گفت: در پایان از استاندار محترم، مسئولین امنیتی و انتظامی، مسئولین آب منطقه‌ای و دوستانی که این چند روز و قبلا در رابطه با راه‌اندازی مجدد آب و تعمیر خسارات وارده تلاش کردند تشکر می‌کنم.

در این نشست طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مدیران و معاونان آب و برق استان یزد حضور داشتند و  توضیحاتی در ارتباط با وضعیت آب و برق استان و خط انتقال آب به یزد ارائه کردند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۹۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشویق ایسلندی تیم ملی پس انجام دو ماموریت

به گزارش "ورزش‌سه"، تیم ملی پس از صعود مقتدرانه از دور گروهی که با سه پیروزی برابر افغانستان، بحرین و کویت و با به ثمر رساندن 12 گل زده و 4 گل خورده رقم خورد، در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف قرقیزستان رفته بود که در مرحله گروهی توانسته بود بالاتر از تیم‌هایی نظیر کره‌جنوبی، ژاپن و تاجیکستان صدرنشین شگفتی سازی کند و صدرنشین لقب بگیرد. 

شاگردان شمسایی در این مسابقه اجازه ادامه شگفتی سازی به قرقیزها ندادند و خیلی زود برتری خود را به حریف دیکته کردند و اگرچه در ابتدای بازی پس از گل بهروز عظیمی به تساوی کشانده شد، اما در ادامه تیم ملی 5 گل دیگر زد تا صعودی آسان را به مرحله نیمه نهایی تجربه کند.

در مرحله بعدی تیم ملی باید به مصاف برنده ویتنام و ازبکستان برود که احتمالا ازبکستان خواهد بود. اما نکته قابل توجه پس از قطعی شدن پیروزی برابر قرقیزستان قطعی شدن سهمیه صعود ایران در جام جهانی 2024 ازبکستان بود که چند ماه دیگر در سه شهر این کشور برگزار خواهد شد.

پس از پایان این مسابقه هوادارانی که در سالن برگزاری مسابقه در بانکوک حضور داشتند به تشویق وحید شمسایی و شاگردانش پرداختند تا آنها را با روحیه بالایی آماده مصاف نیمه نهایی و حضور در فینال مسابقات کنند.

دیگر خبرها

  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • مذاکره آیندهوون با بارسلونا برای خرید ارزان دِست
  • تشویق ایسلندی تیم ملی پس انجام دو ماموریت
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد