Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بنیاد رودکی گفت: سومین قطعه برای اعزام تیم ملی فوتبال به جام جهانی، به رهبری و آهنگسازی فریدون شهبازیان (رهبر ارکستر ملی ایران) و شعر عبدالجبار کاکایی در حال ساخت است که اسم خواننده آن بعدا اعلام خواهد شد.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایسنا، علی اکبر صفی‌پور ـ مدیرعامل بنیاد رودکی ـ در نشستی که عصر امروز (۲۷ فروردین ماه) در فدراسیون فوتبال برگزار شد، ساخت سه قطعه برای اعزام تیم ملی فوتبال به جام جهانی خبر داد و گفت که خواننده دو اثر آن سالار عقیلی و علیرضا قربانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در این زمینه توضیح داد: دی‌ ماه بود که با فدراسیون فوتبال تفاهم‌نامه‌ای برای تولید سرود اعزام تیم ملی به جام جهانی امضا کردیم. در بسیاری از کشورها تیم‌های ملی و باشگاهی با استفاده از ارکسترها اقدام به ساخت سرود می‌کنند اما تا به حال چنین اتفاقی در ایران رخ نداده بود.
صفی‌پور اضافه کرد: پیشنهاد این کار از طرف بنیاد رودکی به فدراسیون داده شد که مورد استقبال قرار گرفت. بعد از این تفاهم‌نامه در درون بنیاد رودکی نیز مذاکراتی داشتیم و روی اینکه آثار موسیقی ایرانی به شکل ارکسترال ساخته شود توافق داشتیم.
او با بیان اینکه قرار بود از ابتدا به جای یک سرود، چند سرود داشته باشیم، اظهار کرد: اولین کاری که قرارداد آن بسته شد، ساخت اثری با صدای سالار عقیلی، آهنگسازی بابک زرین و شعر احسان افشاری بود. در ادامه به ساخت اثری با صدای علیرضا قربانی، آهنگسازی و رهبری شهرداد روحانی (رهبر ارکستر سمفونیک تهران) و شعر ساعد باقری قرار شد.
صفی‌پور بیان کرد: سومین اثر نیز به رهبری و آهنگسازی فریدون شهبازیان (رهبر ارکستر ملی ایران) و شعر عبدالجبار کاکایی در حال ساخت است و اسم خواننده آن بعدا اعلام خواهد شد. دلیل اعلام نکردن نام خواننده نیز این است که ساخت این اثر دیرتر شروع شده و می‌خواهیم کار خروجی پیدا کند.
مدیرعامل بنیاد رودکی همچنین درباره ویژگی‌های این آثار گفت: ما می‌خواستیم این قطعات روحیه حماسی داشته باشد و تمام طبقات جامعه با آن ارتباط برقرار کنند.
او درباره تاریخ اجرای ارکسترها در روسیه نیز گفت: ما برای اینکه بتوانیم علاوه بر ایران در روسیه نیز اجرا داشته باشیم هماهنگی خوبی انجام شد. حتی بنیاد رودکی با کنسرواتوار چایکوفسکی تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرد و مقدمات سه شب اجرا در روسیه را فراهم کردیم.
صفی‌پور بیان کرد: یک شب پیش از بازی‌های ایران در دوره مقدماتی جام جهانی اجراها روی صحنه خواهد رفت. ۲۴ خرداد در سن‌پترزبورگ، ۲۷ خرداد در سالن کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو و ۲۹ خرداد در کازان اجرا خواهیم داشت. خیلی دوست داشتیم در شهر سومی که ایران بازی داشت اجرا داشته باشیم اما سالن مناسب و مجهزی برای این کار وجود نداشت.
او با بیان اینکه اولین بار است این کار در قالب ارکسترال انجام می‌شود، اظهار کرد: هر کاری را با قالب خودش مقایسه کنید. قدم بعدی ما این است موسیقی‌های ثابت، اختصاصی و همیشگی برای تیم فوتبال بسازیم.
مدیرعامل بنیاد رودکی اظهار کرد: کار بزرگ هزینه بزرگ می‌خواهد، ما از کارهای سهل‌الوصول به سمت کار سخت‌تر رفتیم. شاید خیلی قطعات نیازی به حمایت فدراسیون و بنیاد نداشته باشد اما کار ارکسترال هزینه و انرژی و توانمندی‌های زیادی می‌خواهد. اتفاق خوب در این سطح رخ داده است. اگر فکر می‌کردیم کار خوبی نیست وقت خودمان، مردم و فدراسیون را نمی‌گرفتیم.
او همچنین خبر داد که اجراهای روسیه با قیمت مناسب بلیت‌فروشی خواهد شد.
در این نشست مهدی تاج ـ رییس فدراسیون فوتبال ایران ـ نیز حضور داشت و مطالبی را مطرح کرد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فخرایی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از ابلاغ تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام (ره) جهت احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور که سهمیه استان بوشهر هزار واحد خواهد بود، خبر داد و افزود: در این تفاهم‌نامه مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن روستایی ارزان قیمت با نرخ سود پنج درصد و ۱۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به ازای هر واحد مسکونی جهت ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در استان بوشهر تاکنون ۷۷۲ واحد در قالب سه تفاهم‌نامه مشترک با کمیته امداد امام (ره) در حال پیگیری و اجرا است که با ابلاغ این تفاهم‌نامه تعداد هزار و ۷۷۲ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد در سال جاری ساخته خواهد شد و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

فخرایی به سایر تفاهم‌نامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با نهادهای حمایتی اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جهت تأمین مسکن محرومان استان همزمان تفاهم‌نامه‌های دیگری نیز با سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان در حال اجرا دارد که به متقاضیان علاوه بر تسهیلات ساخت مسکن، کمک‌های بلاعوض و مصالح رایگان نیز اعطا می‌گردد

کد خبر 6091989

دیگر خبرها

  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • واکنش تهیه‌کننده «نون‌خ۵» به شکایت یک خواننده/ فعلا تصمیمی بر ساخت فصل بعدی نداریم
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم خواننده مشهور کره‌ای در ایران
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران