Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-28@11:20:35 GMT

برادرِ فراری مه‌آفرید در یک‌قدمی دستگیری؟

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۰۱۱۲۶

برادرِ فراری مه‌آفرید در یک‌قدمی دستگیری؟

به گزارش جهان نيوز، بعد از افشای فساد بزرگ موسوم به فساد 3هزار میلیارد تومانی و دستگیری مه‌آفرید امیرخسروی متهم ردیف اول این پرونده، چند متهم دیگر از جمله محمود خاوری مدیرعامل وقت بانک ملی و مهرگان امیرخسروی برادر مه‌آفرید از کشور متواری شدند.

محمود خاوری از همان ابتدا به کشور کانادا گریخت و با توجه به اینکه او و خانواده‌اش از قبل تابعیت این کشور را اخذ کرده بودند بدون هیچ مشکلی به اقامت در آنجا ادامه دادند و تا امروز هم مسئولان کشور نتوانسته‌اند برای استرداد وی،‌ مسئولان کانادایی را متقاعد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود ثبت‌نام خاوری در لیست افراد تحت تعقیب اینترپل و مشخص بودن محل سکونت وی، مسئولان سیاسی و پلیس این کشور همچنان از ارائه توضیحات قانع‌کننده برای خودداری از استرداد خاوری خودداری می‌کنند.

هرچه رسانه‌ها روی نام محمود خاوری با توجه به مسئولیت وی در کشور،‌ تمرکز کرده بودند، اشاره‌ و پرداختی به مهرگان امیرخسروی و همسر وی که پیش از دستگیری مه‌آفرید در قالب سرمایه‌گذاری بخش قابل توجهی پول را به برزیل منتقل کرده بودند، نداشتند.

به‌خلاف آنچه برخی رسانه‌ها در اوایل رسیدگی به این پرونده مطرح کرده بودند، مهرگان امیرخسروی تابعیت کشور کانادا را نداشت و به‌راحتی نمی‌توانست در این کشور ماندگار باشد و اعلامیه اینترپل که تابعیت او را صرفاً ایرانی اعلام کرد، مؤید این موضوع بود. در ادامه نیز برخی خبرها حاکی از این بود که با توجه به سرمایه‌گذاری امیرخسروی‌ها در برزیل، مهرگان و همسرش که بخشی از امول مه‌آفرید نیز به نام آنها بود، برزیل را برای ادامه اقامت و زندگی انتخاب کرده‌اند.

خبرگزاری فارس نیز در مصاحبه‌ای که اسفند سال 91 با مهرگان انجام داد، محل اقامت او را برزیل عنوان کرد. اما به‌هرحال کانادا یا برزیل برای مسئولان قضایی و سیاسی کشورمان تفاوتی نداشت زیرا ایران با هیچ‌کدام از این کشورها موافقت‌نامه قضایی برای استرداد محکومان یا متهمان فراری نداشت. این شرایط تاکنون درباره کانادا صدق می‌کند و به‌فرض انعقاد چنین موافقت‌نامه‌هایی هم بعید است به‌دلیل سیاسی‌کاری‌های مسئولان کانادایی، خاوری را به ایران تحویل دهند.

اما در سوی دیگر ماجرا اخیراً وضع تغییر کرده است؛ در روزهای اخیر با توجه به سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و هیئت قضایی همراه به کشور برزیل، 4 موافقت‌نامه قضایی نیز توسط طرفین امضا شده است.

عباسی،‌ معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در این خصوص اعلام کرد: در سفر دکتر ظریف وزیر امور خارجه و هیأت همراه به برزیل، چهار موافقت‌نامه استرداد مجرمین، انتقال محکومان، معاضدت حقوقی و قضایی در امور مدنی و تجاری و معاضدت حقوقی و قضایی در امور کیفری به امضای وزرای امور خارجه دو کشور رسید.

حالا باید منتظر ماند و دید آیا مسئولان دیپلماسی و قضایی کشور با امضای این موافقت‌نامه‌ها و بعد از فارغ شدن از بخش‌های داخلی فساد 3هزار میلیاردی، سراغ متهمان فراری این پرونده از جمله مهرگان امیرخسروی و همسرش هم که طبق برخی اخبار به حبس،‌ جزای نقدی بالغ بر 170 میلیارد تومان محکوم شده است، می‌روند؟ مهرگان امیرخسروی هم مانند محمود خاوری، به‌صورت غیابی محکوم و محکومیتش هم قطعی شده است؛ از سوی اینترپل هم تحت تعقیب هستند اما اینکه الآن وضعیتشان چطور است نمی‌دانیم.

منبع: تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۱۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت نامناسب جاده دندی زنجان حادثه آفرید + فیلم

تصادفات جاده‌ای یکی از اتفاقات ناگواری است که می تواند تلفات جانی و مالی بسیاری را بر جای بگذارد. جاده دندی در استان زنجان از وضعیت مناسبی برخوردار نیست به گفته شهروند خبرنگار ما این جاده فاقد شانه خاکی است و تصادف‌های بسیاری در آن رخ می‌دهد.

روز گذشته دو خودرو باهم برخورد کردند و به دلیل وضعیت نامناسب جاده به درون دره سقوط کردند.

شهروندخبرنگار ما با ارسال فیلمی خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

منبع: شهروندخبرنگار - زنجان

بیشتر بخوانید:

جاده خطرآفرین بامدژ جان رانندگان را نشانه گرفته است + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • دستگیری یک نفر متهم به اتهام اخذ رشوه
  • دستگیری قاتل فراری در کوهدشت
  • کشف ۸ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در زنجان
  • ۳ شرور فراری مسلح در سه نقطه مختلف کشور دستگیر شدند
  • سرعت بالا در اتوبان دکتر حسینی سنندج حادثه آفرید
  • دستگیری عامل قتل یک‌ نفر در مراسم عروسی
  • حمایت ریو فردیناند از وینیسیوس جونیور: به تو افتخار می‌کنم، برادر
  • دستگیری عامل قتل یک‌ نفر در مراسم عروسی گتوند
  • خوزستان/ دستگیری عامل قتل یک‌ نفر در مراسم عروسی
  • وضعیت نامناسب جاده دندی زنجان حادثه آفرید + فیلم