Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-06@22:45:05 GMT

تبدیل مدارس سما به پردیس های آموزشی

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۰۱۳۲۹

تبدیل مدارس سما به پردیس های آموزشی

به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به منظور بررسی برنامه های عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 97 با هریک از معاونان و مدیران کل مربوط به آن حوزه به طور جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.

دکتر فرهاد رهبر در ادامه جلسات خود با معاونان و مدیران کل دانشگاه آزاد اسلامی، با دکتر علیرضا منظری توکلی معاون دانشگاه و سرپرست سازمان سما دیدار و در جریان برنامه های عملیاتی این سازمان برای سال 97 قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این دیدار با بیان اینکه اکنون در جامعه با آسیب های اجتماعی زیادی مواجه هستیم، اظهار داشت: با توجه به این موضوع باید نسبت به آسیب های اجتماعی شناخت داشته و راه حل های آن را پیدا کنیم تا از ابتدا دانش آموزان را برای مقابله با آسیب های اجتماعی پرورش دهیم.

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی در واحدهای سما جهت پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان، گفت: مدارس سما باید برای ایام فراغت به خصوص تعطیلات تابستانی دانش آموزان، برنامه هایی در قالب برگزاری کارگروه های آموزش های حرفه ای داشته باشند تا به جای آنکه تعطیلات دانش آموزان به بطالت و صرف بازی های کامپیوتری سپری شود، مهارت و دانش کاربردی بیاموزند.

دکتر فرهاد رهبر خواستار گسترش فرهنگ بسیجی در کلیه واحدهای سما دانشگاه آزاد اسلامی شد و افزود: فرهنگ بسیجی تنها عضویت در یک تشکیلات نیست، بلکه فرهنگ بسیجی به معنای داشتن نظم و انضباط، پرکاری، شناسایی چالش های اجتماعی و ارائه راه حل و راهکار برون رفت از آنهاست.

وی ادامه داد: باید برای واحدهای سما شاخص های رتبه بندی تعیین شود تا براساس این شاخص ها در پایان هر سال تحصیلی، واحدهای برتر با توجه به شاخص ها، شناسایی و از آنها قدردانی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر فعالیت بیشتر مدارس سما در حوزه پژوهش و تعامل با واحدهای دانشگاهی، گفت: در فعالیت های پژوهشی، دانش آموزان علاوه بر استفاده از آزمایشگاه های سما می توانند از ظرفیت کارگاه ها و آزمایشگاه های پیشرفته واحدهای دانشگاهی استان با هماهنگی روسای واحدهای استان استفاده کنند.

دکتر فرهاد رهبر با بیان اینکه باید تلاش شود تا مدارس سما تبدیل به مجتمع ها یا پردیس های آموزشی شود، از مدیران مدارس سما خواست که ایده های پنهان و خلاق دانش آموزان را شناسایی کرده و در جهت عملیاتی شدن ایده ها اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه تمامی معاونت های دانشگاه آزاد اسلامی باید برنامه های خود را براساس زمان بندی های اعلام شده پیش ببرند، بر اجرای برنامه های دانشگاه مطابق با جدول زمان بندی ارائه شده، تاکید کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: برنامه های عملیاتی معاونت های دانشگاه آزاد اسلامی باید جامع، کامل و با در نظر گرفتن تمامی استراتژی های این دانشگاه تهیه، تدوین و در زمان بندی ارائه شده، اجرایی شود.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۱۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردو برای پرورش دانش‌آموزان از ساعت‌ها سخنرانی مفیدتر است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی طاهری، ظهر دوشنبه در آیین گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: آموزش و پژوهش از عناصر مهم در آموزش و پرورش و همه حوزه‌های کاری است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی که معلم باید در بخش آموزش داشته باشد، دلسوزی است، خاطرنشان کرد: اگر معلمان دلسوز باشند اثربخشی روی دانش‌آموزان و آینده کشور بی‌نظیر خواهد بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید وزن کارهای فرهنگی در کارهای آموزشی و پرورشی بالا رود، تصریح کرد: برای اثر بخشی روی دانش‌آموز باید برنامه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: تجربه نشان می‌دهد برگزاری اردو تأثیر بالایی در امور تربیتی دارد و یک اردوی ۲۴ ساعته می‌تواند نقش یک برنامه ۲۴۰ ساعته را ایفا کند.

طاهری با بیان اینکه برگزاری یک اردوی مفید و خروجی مطلوب از طریق داشتن برنامه محقق می‌شود، ابراز کرد: در چنین شرایطی نتیجه کار قابل مقایسه با برنامه‌هایی مثل سخنرانی و همایش نیست.

وی برخورداری از اردوگاه خوب، مربی توانمند و محتوای مناسب را لازمه برگزاری اردوهای دانش‌آموزی خواند و گفت: قرارگیری این مولفه‌ها در کنار هم می‌تواند اثربخشی لازم در کارهای آموزشی و پرورشی را داشته باشد.

کد خبر 6098110

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • برگزاری اردو برای پرورش دانش‌آموزان از ساعت‌ها سخنرانی مفیدتر است
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • نخبه‌پروری در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه‌پرور در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه پرور در مدارس سما ضروری است
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر