Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@03:08:32 GMT

مجله پزشکی و دانستنیهای سلامت +گزارش

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۰۱۷۸۱

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز همدان، دکتر زنگنه متخصص پوست و مو گفت : کرمهای ضد آفتابی ایرانی و خارجی تاثیری یکسان به روی پوست دارند . 
رنجبر ضرابی نماینده مردم اسدآباد هم از راه اندازی یک مرکز "ام ، آر، آی" در این شهرستان خبرداد.  دکتر صدیقی رئیس گروه سلامت دهان و دندان نیز میگوید: ۷۲ مرکز دندانپزشکی  در استان بهسازی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۱۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مراکز سلامت فارس برای خدمت رسانی به مردم و مسافران نوروزی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، دکتر سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به موقعیت استان فارس به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور گفت: برنامه ریزی‌ها برای پیشگیری از هر گونه وقفه و اختلال در فرآیند‌های خدمت رسانی در بخش‌های مهم ارائه خدمت به مردم و مسافران انجام شده است.
وی افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده، نحوه فعالیت ۳۳ شبکه و منطقه بهداشت و درمان، ۷۰ بیمارستان خصوصی، خیریه و دولتی با هشت هزار و ۱۹۰ تخت فعال، بیش از یکصد درمانگاه خصوصی و دولتی در ایام نوروز، مشخص شده و تلاش برای این بوده که مردم و مسافران نوروزی، در ایام نوروز ۱۴۰۳، خدمات سلامت را به بهترین شکل دریافت کنند.
دکتر حسینی ادامه داد: ارایه خدمات دیالیز در ۷۱ مرکز دولتی و خصوصی در سطح استان فارس به صورت نوبت کاری و در روز‌های مختلف تعطیلات نوروزی، فعالیت بیش از یکصد مرکز تصویربرداری بیمارستانی و رادیولوژی خصوصی و دولتی و ۱۵۰ داروخانه شبانه روزی از دیگر بخش‌های خدمات رسان سلامت نوروزی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به فعالیت شبانه روزی تیم‌های سلامت محیط دانشگاه به عنوان یکی از محور‌های مهم خدمات ویژه نوروز اشاره کرد و گفت: بازرسی‌ها با حضور ۱۴۰ بازرس بهداشت محیط در قالب ۷۸ تیم ثابت و سیار آغاز شده است و تا پایان تعطیلات نوروزی نیز ادامه دارد.
دکتر سید وحید حسینی در ادامه از فعالیت ۲۵ مرکز دندانپزشکی شبانه روزی در شیراز و همچنین ارایه خدمات آزمایشگاهی در ۳۳۶ مرکز خصوصی و دولتی در سطح استان به صورت نوبت کاری و در روزهایمختلف تعطیلات نوروزی خبر داد.
وی بیان کرد: خدمت رسانی و آماده باش ناوگان اورژانس فارس در قالب ۲۳۸ پایگاه اورژانس زمینی، ۲۷ ایستگاه سلامت و پنج پایگاه اورژانس هوایی برای ارائه خدمات به مردم و مسافران نوروزی از دیگر بخش خدمات مجموعه بزرگ علوم پزشکی شیراز در نوروز سال ۱۴۰۳ است.
دکتر حسینی همچنین از ارایه خدماتی در حوزه‌های پزشکی، مامایی و آزمایشگاهی در ۳۰۱ مرکز خدمات جامع سلامت استان و ۴۱ مرکز ایمن سازی خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: با هدف تسهیل اطلاع رسانی عمومی پیرامون خدمات سلامت نوروز در مجموعه علوم پزشکی شیراز، یک پایگاه مجازی نیز به نشانی اینترنتی https://nowrooz.sums.ac.ir/ در سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی شده که ضمن داده‌های آموزش سلامت در نوروز، مردم استان و مسافران نوروزی می‌توانند اطلاعات مربوط به مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت نوروزی را به صورت جامع و با جزئیات مربوط به زمان و نشانی مراکز، دریافت کنند.
دکتر حسینی اضافه کرد: سامانه ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با شماره تلفن ۱۹۰، سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۸۱۹ برای پیگیری مسائل درمانی مردم و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات و سامانه اورژانس نیز با شماره تلفن ۱۱۵، در ایام نوروز با هدف پاسخگویی به مسایل حوزه‌های یاد شده فعال است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پیشگیری از بروز مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در هنگام استفاده از وسایل گرمایشی، پرهیز از مصرف قارچ‌های سمی در طبیعت و توجه به سلامت خود و اعضای خانواده در ایام تعطیلات را از جمله مهم‌ترین مواردی دانست که موجب کاهش بروز مشکلات در این ایام می‌شود.

دیگر خبرها

  • کمک‌ ۵ میلیارد ریالی خیران سلامت به بیمارستان شهیدان مبینی سبزوار
  • آمادگی مراکز سلامت فارس برای خدمت رسانی به مردم و مسافران نوروزی
  • بازهم تغییر در صداوسیما؛ مدیر شبکه آموزش تغییر کرد/ ۲ حکم جدید معاون سیما
  • بازدید وزیر بهداشت از واحدهای ارتباطات مردمی مرکز اورژانس تهران
  • فعال بودن ۳۸۰ مرکز جامع سلامت در مازندران
  • ۳۸۰ مرکز جامع سلامت در مازندران فعال است
  • راه اندازی دستگاه رادیولوژی تمام دیجیتال در بیمارستان سلامت اهواز
  • فعالیت ۱۴۰ مرکز مشاوره سلامت رفتاری در کشور
  • کشف و ضبط بیش از ۲ هزار کیلوگرم خیارشور غیربهداشتی در تربت حیدریه
  • چطور شب‌ها عمیق و راحت بخوابیم؟