Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد ـ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد از صدور ۵۱ هزار سند مالکیت از سال ۷۵ تاکنون در روستاهای استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ علیرضا قربانیان امروز در نشستی خبری با اشاره به پیشینه تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد در سال ۵۸ اظهار داشت: فعالیت این بنیاد در استان یزد توسط شهید محراب، آیت الله صدوقی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: صدور اسناد مالکیت روستایی همچنین صدور اسناد مالکیت در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر از اولویت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که هم‌اکنون در استان یزد در حال اجرا است و بر این اساس از سال ۷۵ تاکنون بیش از ۵۱ هزار سند مالکیت در روستاهای استان یزد صادر شده است.

قربانیان بیان کرد: از مجموع اسناد مالکیت روستایی صادر شده در استان یزد، هزار و ۸۰۰ جلد سند مربوط به سال گذشته بوده ضمن اینکه از ابتدا تاکنون بالغ بر ۶ هزار جلد سند نیز در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صادر شده است که ۲۰۰ مورد از این اسناد مربوط به سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه صدور سند مالکیت، امکان بهره‌گیری روستاییان از تسهیلات بانکی را فراهم می کند، خاطرنشان کرد: کمک به توسعه اقتصادی روستاها از رویکردهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در سال گذشته ۹۹ هکتار زمین توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تملیک شده که ۱۰۰ قطعه از این اراضی واگذار شده است.

وی در مورد مطالعات طرح‌های هادی روستایی نیز بیان کرد: طرح هادی در روستاها در چند فاز اجرا شده که در فاز نخست این طرح، ۲۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان یزد، زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

قربانیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر، طرح هادی در ۷۰ روستای استان یزد در قالب فاز یک اجرای این طرح، در دست اجراست.

وی در مورد بهسازی روستاهای هدف گردشگری استان یزد نیز اظهار داشت: در سال گذشته طرح گردشگری در روستای طزرجان تفت و سریزد مهریز تهیه شده و هم‌اکنون در حال عبور از مرحله مطالعاتی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد تصریح کرد: علاوه بر این، طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی در استان یزد در حال اجراست که این طرح برای شناسایی و ارتقاء فضاهای با ارزش روستایی به منظور حفاظت، احیاء، مرمت بافت و کالبد واجد ارزش در روستا اجرا می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۲۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیاد مسکن بدون توقف توسعه‌ روستاها را دنبال کند

فرزاد مخلص‌الائمه روز دوشنبه در بازدید از اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی، گفت: توسعه روستایی با بهره‌گیری از منابع طبیعی و کشاورزی راهبردی برای بهبود اقتصادی و اجتماعی جامعه روستایی است که باید مورد توجه متولیان امر به خصوص بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گیرد.

وی ادامه داد: مقاوم سازی منازل روستاییان، ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی، آموزشی، تفریحی، ورزشی و فرهنگی مهمترین مسایلی است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی باید در روستاهای این استان عملیاتی کند.

استاندار مرکزی بیان کرد: عقب افتادگی بسیار جدی و مطالبات انباشته در حوزه‌ مسکن، بخشی از فشار را بر بنیاد مسکن منتقل کرده است لذا از تلاش‌های این مجموعه در کنار دولت قدردانی می‌کنیم.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی به سهیمه‌های ابلاغی محدود نشود و با برنامه‌ریزی شورای مسکن استان، هر جا ظرفیت وجود دارد با لحاظ تقویت استقرار در روستاها، توسعه را دنبال کند.

وی تأکید کرد: قیر رایگان ظرفیت فوق العاده‌ای در راستای افزایش رضایتمندی مردم در روستاها است که باید طبق برنامه‌ریزی و با دقت تخصیص یابد.

مقام عالی دولت سیزدهم در استان مرکزی با اشاره به لزوم حمایت دستگاه‌ها از فعالیت گروه‌های جهادی و انتظار ویژه از بنیاد مسکن، افزود: تشکیل گروه جهادی مدیران استان با هدف حل مسائل گروه‌های جهادی در دستور کار قرار دارد.

مخلص‌الائمه همچنین خاطرنشان کرد: خدمات و دستاوردهای نظام باید در قالب‌های مختلف اطلاع‌رسانی شود تا مردم بدانند کار و فعالیت در جریان است و نهادهای انقلابی باید در این زمینه پیشران باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • ۳۵ درصد مساکن روستایی آذربایجان‌غربی مقاوم است/تلاش برای رسیدن به میانگین کشوری
  • مقاوم سازی نزدیک به ۳۵ درصد از خانه‌های روستائیان درآذربایجان غربی
  • تاسیس بنیاد مسکن بر مبنای محرومیت زدایی بوده است
  • بنیاد مسکن بدون توقف توسعه‌ روستاها را دنبال کند
  • مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان گناوه به ۷۳ درصد است
  • ۵۱ واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی شهرستان گناوه افتتاح شد
  • مقاوم‌سازی بیش از پنج هزار واحد مسکونی در ایلام