Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@12:49:44 GMT

باید در کنار توسعه ری به محیط زیست نیز اهمیت دهیم

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۰۲۲۰۴

باید در کنار توسعه ری به محیط زیست نیز اهمیت دهیم

ری- استاندار تهران گفت: باید در کنار توسعه ری به محیط زیست نیز اهمیت دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر محمد حسین مقیمی بعد از ظهر دوشنبه در نشست صمیمی با نخبگان شهرستان ری طی سخنانی با ابراز خوشحالی از بارش های دیروز و امروز در استان تهران، گفت: آب مایه حیات است و باید این بارش ها را قدر بدانیم.

وی از برگزاری ۴ کارگروه آمایش سرزمینی و پتانسیل های ری، عمرانی،زیربنایی و محیط زیست برای بررسی همه مسائل این شهرستان خبر داد و گفت: در کنار اهمیت به توسعه باید به محیط زیست نیز اهمیت دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار تهران گفت: استان تهران در ذهن همه به عنوان یک استان برخوردار مطرح است، اما به دلایل مختلف ما در برخی از شهرستان های استان با کمبودهای عمده مواجه و از شاخص های ملی عقب هستیم، یکی از دلایل این امر نیز توجه بیشتر به مناطق کم تر توسعه یافته کشور است.

این خبر تکمیل می شود...

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۲۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فنس‌کشی جاده انقراض یوزپلنگ ایرانی

مدیرکل محیط زیست سمنان از آغاز فنس‌کشی "جاده انقراض یوزپلنگ ایرانی" با مشارکت بخش خصوصی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

بهرامعلی ظاهری مدیرکل محیط زیست سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در رابطه با حضور داوطلبان برای حفاظت از یوز ایرانی اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی موظف بود که اقدامات اولیه را در خصوص عبور ایمن گونه‌های یوزپلنگ ایرانی از جاده که یک انقطاعی را میان زیستگاه شمالی و جنوبی توران ایجاد کرده است انجام دهد و برای این عبور ایمن نیاز بود که روگذر یا زیرگذر مناسب برای عبور ایجاد شود که این کار نیاز به فنس‌کشی و ایجاد کوریدور داشت.

وی افزود: این اقدام در وظایف اداره راه و شهرسازی مصوب شده بود و وزارت راه و شهرسازی نیز تلاش خود را انجام داد اما اقدام شایسته و بایسته‌ای صورت نگرفت و پیش از این هیچگونه فنس‌کشی توسط وزارت راه در این خصوص انجام نشده است؛ مگر یک فنس‌کشی 8 کیلومتری که اواخر دهه 90 سازمان حفاظت محیط زیست با بودجه خودش انجام داده بود.

یوزپلنگ‌های شناسنامه‌دار توران کمتر از 20 قلاده هستند+فیلم

مدیرکل محیط زیست سمنان گفت: با وجود اینکه قرار بود فنس‌کشی توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شود اما سازمان حفاظت محیط زیست خود را به هیچ وجه غافل از این موضوع ندانسته و در این راستا معاونت محیط طبیعی سازمان تلاش کرد تا با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی فنس‌کشی را انجام دهد که در نتیجه این توافق، در روزهای پایانی سال 1402 فنس‌کشی یک بخش 2 کیلومتری به صورت پایلوت آغاز شد و این عملیات همچنان ادامه دارد تا انشالله بتوانیم فنس کشی را برای عبور ایمن یوز در یک محدوده 80 کیلومتری ایجاد کنیم که این کار با کمک سرمایه‌گذار بخش خصوصی انجام خواهد شد.

ظاهری درباره حضور داوطلبانه مردم برای ایمن کردن مسیر نیز گفت: محیط‌بانان ذخیره‌گاه زیست کوره توران به همراه داوطلبین دوستدار محیط زیست در حال پایش محور عباس آباد ـ میامی هستند که چندین مورد تلفات یوزپلنگ در این منطقه در گذشته اتفاق افتاده است. طبیعت دوستانی که به صورت داوطلب به ما پیوسته‌اند، 8 تا 10 خودرو پایش جاده‌ای هستند که به صورت اکیپ 2 الی 3 نفره در طول این مسیر 80 کیلومتری در حال تردد هستند و خودروهای عبوری را نسبت به رعایت سرعت مطمئنه که 90 کیلومتر بر ساعت است، آگاه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: رانندگی با این سرعت مطمئنه علاوه بر اینکه به حفظ گونه‌های حیات وحش در این زیستگاه و به ویژه یوزپلنگ ایرانی منجر می‌شود برای خود رانندگان نیز امن‌تر است.

مدیرکل محیط زیست سمنان در پایان تأکید کرد: تعداد کمی از گونه یوزپلنگ ایرانی باقی مانده است و اکنون تنها زیستگاهی که در جهان برای این گونه وجود دارد ذخیره‌گاه زیست کره توران است. که این مورد حفاظت از این منطقه را دوچندان می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز فنس‌کشی جاده انقراض یوزپلنگ ایرانی
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • مهمترین برنامه‌های سازمان محیط زیست در سال آینده
  • ضرورت پاسخگویی محیط زیست درباره قطع ۴ هزار درخت
  • ضرورت پاسخگویی سازمان محیط زیست درباره قطع ۴ هزار درخت
  • بومی‌سازی فن‌آوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید
  • چند خبر کوتاه از جغتای
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟