Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-30@20:00:21 GMT

مشاهده اردک تاجدار در تالاب گندمان

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۰۲۳۱۷

صراط:

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری، از مشاهده پرنده‌ای از راسته مرغابی سانان و خانواده اردک‌های غواص با نام «اردک تاجدار» برای اولین بار در تالاب بین المللی گندمان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ شهرام احمدی گفت: این پرنده زمستان گذران، جزو گونه‌های حمایت شده در ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات ثمربخش احیای تالاب گندمان، وجود این پرنده در این موقع سال را نشان دهنده وضعیت مطلوب زیستگاهی این تالاب از نظر منابع تغذیه و شرایط امنیتی و حفاظتی برای گونه ذکر شده بیان کرد.

احمدی تأکید کرد: برای حفاظت مطلوب از این پرنده باید ضمن جلوگیری از تخریب زیستگاه و شکار آن، مناطق لانه گزینی و تولید مثل آن را به صورت کامل کنترل و حفاظت نمود.

اردک تاجدار (Red crested Pochard)، اردکی غواص با سری بزرگ و بدنی فربه است که هنگام نشستن برروی آب، بدنش زیاد در آب فرو نمی‌رود.

جنس نر این پرنده دارای منقار قرمز، سر بلوطی سیر با کاکلی روشن‌تر، و سینه و زیر دم سیاه، پهلو‌های سفید و دم خاکستری با سطح پشتی قهوه‌ای پررنگ و جنس ماده آن، قهوه‌ای مات می‌باشد.
تالاب بین المللی گندمان با ۹۸۰ هکتار وسعت و ۲ هزار و ۲۱۹ متر ارتفاع از سطح دریا، از ۱۰ تالاب برتر پرنده نگری ایران و مهم‎ترین زیستگاه‌های جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم گذاری پرندگان مهاجر به شمار می‎رود که در دفتر بین المللی تحقیقات پرندگان آبزی «لندن ـ ۱۳۵۲» به ثبت رسیده است.

این تالاب در فاصله ۷۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری و ۳۶ کیلومتری از تالاب بین المللی چغاخور در شهرستان بروجن قرار دارد.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۲۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد از رفتن کین، مجبور شدم مثل اردک بنشینم!

به گزارش "ورزش سه"، آنگه پوستکوگلو می‌گوید که پس از جدایی هری کین از تاتنهام، او مثل یک اردک به‌نظر می‌رسید.
کین، رکورددار گلزنی تاتنهام، یک روز قبل از اولین بازی پوستکوگلو در لیگ برتر در ماه اوت به بایرن مونیخ فروخته شد و جدایی او حتی پیش از شروع فصل باشگاه را از مسیر خارج کرد.

هشت ماه بعد، تاتنهام جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را در دستان خود دارد. پوستکوگلو قبلاً در مورد تأثیر جدایی کین روی او و تیم صحبت نکرده بود، اما در مصاحبه جدیدی گفت: «فکر می‌کنم این نقطه شروع برای ما بود. چون روز قبل، بازی با برنتفورد، به معنای واقعی کلمه اینجا نشسته بودم، و او تازه رفته بود.

بنابراین، شما در حال شروع یک فصل هستید و مهم‌ترین فرد این باشگاه فوتبال، به تازگی و در آستانه اولین بازی،‌ اینجا را ترک کرده است.

به یاد دارم که واقعاً یک تلاش زیرکانه انجام دادم. خودم را مثل یک اردک پیر نشان دادم که در بالای آب بسیار زیبا به نظر می‌رسد، و اگر اتفاقی بدی رخ داد، در زیر آب رخ می‌داد و مطمئن می‌شدم کسی به آن توجه نمی‌کند، به‌خصوص بازیکنان.

بازیکنان هرگز نگران نبودند، کاری که می‌توانستند را انجام دادند. ما عالی بودیم، هری کین هم در مونیخ کار فوق‌العاده‌ای انجام می‌داد. باورنکردنی است.»

دیگر خبرها

  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • لحظه بلعیده شدن جوجه‌های اردک توسط خرس مقابل چشم کودکان | ویدئو
  • خرس بی‌رحم جوجه‌های اردک را در باغ‌وحش کشت + فیلم
  • (ویدئو) خرس بی‌رحم جوجه‌های اردک را در باغ‌وحش کشت
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • بعد از رفتن کین، مجبور شدم مثل اردک بنشینم!