Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-26@18:48:46 GMT

کلاهبرداری به بهانه کاهش جریمه در ستاد ترخیص خودرو

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۰۲۹۳۰

به گزارش وانانیوز، 

سردار محمد کریم بیات در تشریح جزئیات این خبر گفت: ۲۸ دی ماه سال گذشته مردی به نام "م" برای ترخیص خودروی توقیفی خود به ستاد ترخیص خودروی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ واقع در خیابان زنجان مراجعه کرده بود که در این بین فردی به نام "ف" به وی مراجعه و ادعا کرده که می‌تواند با توجه به ارتباط هایی که دارد میزان جریمه خودرو را به صورت قانونی کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این فرد بنابر اعتماد ایجاد شده برگه خلافی شهروند را گرفته و پس از چند دقیقه با یک برگه خلافی کاهش یافته به او مراجعه کرده و مبلغ ۵۰۰ هزار تومان از این شهروند دریافت کرد، اما پس از چند روز این شهروند متوجه شد که مورد کلاهبرداری قرار گرفته و نه تنها خلافی خودرواش کم نشده، بلکه ۵۰۰ هزار تومان نیز خسارت به وی وارد شده است.


بیات با بیان اینکه این متهم  با حضور در مقابل ستادهای ترخیص خودرو و دفاتر پلیس + ۱۰ تهران و کرج اقدام به شناسایی صاحبان خودروهایی که اغلب آنها دارای جرایم بالای یک میلیون تومان هستند کرده بود، گفت: این فرد در ادامه با جعل عنوان پلیس راهنمایی و رانندگی یا منتسب کردن خود به ماموران پلیس، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود.

رییس بازرسی پلیس پایتخت با اشاره به اقدامات ماموران پلیس برای شناسایی و دستگیری این فرد گفت: پس از انجام تحقیقات متهم از سوی ماموران پلیس پایتخت دستگیر و در بازرسی از وی تعدادی از اوراق جعلی نیز کشف و ضبط شد که با توجه به گستردگی اعمال مجرمانه تا کنون حدود ۳۰ تن از شکات متهم شناسایی شده و شکایت خود را مطرح کرده اند.


 بیات ادامه داد: در همین راستا برابر هماهنگی های قضایی، دستور انتشار تصویر بدون پوشش متهم از سوی بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۳۲ تهران صادر شد تا شهروندانی که به این روش مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند برای طرح شکایت و پیگیری موضوع به بازرسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ واقع در خیابان شریعتی خیابان معلم، خیابان مرودشت، مراجعه و در صورت لزوم با شماره تلفن ۲۱۸۴۳۲۶۶ تماس و یا به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۲ تهران، واقع در خیابان آزادی، نبش رودکی مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۲۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه

محمدرضا یاری فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت : پس از اعلام شکایت تعداد زیادی از کسبه و شهروندان کرمانشاهی مبنی بر اینکه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد شخصی پس از جلب اعتماد تعداد زیادی از شهروندان و کسبه به آن‌ها وعده خرید مواد ضایعاتی از شرکت‌ها و ادارات با قیمتی مناسب و نرخی کمتر از قیمت عمده فروشی‌ها و پرداخت سود مناسب داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه افزود: این فرد با این ترفند توانسته بود ۱۶۰میلیارد ریال از اشخاص مختلف کلاهبرداری کرده و سپس متواری شود.

یاری اضافه کرد: با دریافت این اطلاعات، تحقیقات گسترده و همه جانبه ماموران انتظامی شهرستان کرمانشاه برای دستگیری متهم متواری آغاز شد تا اینکه ماموران موفق به شناسایی مخفیگاه وی شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی، متهم فراری را به همراه همدستش در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی یادآور شد: این فرد در بازجویی‌ها به ارتکاب کلاهبرداری فوق اعتراف و پس از تشکیل پرونده به همراه همدستش به مراجع قضائی معرفی شدند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • بازداشت قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در بزرگراه آزادگان تهران
  • کشف ۲۸ کیلوگرم حشیش از قاچاقچی حرفه‌ای در تهران
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو به بهانه کمک
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه