Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:12:12 GMT

هنرمندان در تبیین حقوق شهروندی مشارکت کنند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۰۳۱۴۴

هنرمندان در تبیین حقوق شهروندی مشارکت کنند

قزوین- مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: زبان هنر بسیار تاثیرگذار و تعیین کننده است و هنرمندان می توانند در تبیین حقوق شهروندی مشارکت بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین اختتامیه گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی روز دوشنبه با حضور علی هوشمند رئیس حوزه هنری استان، مسئولان، جمعی از علاقه‌مندان، استادان دانشگاه و هنرمندان استان در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مریم بیدخام در این مراسم اظهارداشت: اگر بتوانیم فعالیت های فرهنگی و هنری را در جامعه افزایش دهیم بدون شک آسیب های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تصریح کرد: در شرایطی ک. ه وارد چهل سالگی انقلاب اسلامی شده ایم باید بتوانیم با استفاده از همه ظرفیت های خود بیاری از فعالیتهای فرهنگی را با تایثیرگذاری بیشتری انجام دهیم.

وی اضافه کرد: هنرمندان در تبیین حقوق شهروندی می توانند مشارکت بیشتری داشته باشند و ما نیز باید از ظرفیت آنها استفاده مطلوب کنیم.

هنرمندان در فرهنگسازی نقش مهمی دارند

بیدخام یادآورشد: هفته هنر انقلاب بهترین فرصت است تا در دوران پختگی انقلاب اسلامی ارزش های بدست آمده را به نسل جوان معرفی کنیم.

بیدخام اضافه کرد: هنرمندان در میان مردم از احترام و جایگاه خاصی برخوردارند لذا لازم است در فرهنگ سازی از این گروه تاثیرگذار بیشتر استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: توسعه فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی در جامعه زمینه کاهش آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد و هنرمندان خلاق باید با برنامه های مختلف نسبت به جذب جوانان اقدام کرده و تلاش کنند تا جامعه ای عاری از خشونت و جرم داشته باشیم.

بیدخام اظهارداشت: هنرمندان در عرصه های مختلف انقلاب و دفاع مقدس همیشه همراه مردم بوده اند و در ادامه این مسیر نیز می توانند با زبان هنر خود اندیشه های آحاد جامعه را هدایت کنند.

در این مراسم ضمن تجلیل از هنرمندان برتر از چند اثر هنرمندان رونمایی شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره ۴۰۰ شهید کارگر و فرهنگی آران و بیدگل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛  فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر و ۳۶ شهید فرهنگی مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان دارالشهدا آران و بیدگل در پاسداشت ارزش‌های انقلاب است.
علی‌اکبر رضایی برگزاری یادواره شهدای کارگر و معلم را گامی در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و افزود: ترویج و نشر فرهنگ اصیل ایثار و شهادت و سبک زندگی و سیره شهدا به‌ویژه برای نسل جوان که موتور محرکه و پیشران انقلاب هستند، ضروری است.
وی به نقش‌آفرینی معلمان به عنوان سفیران فرهنگی در صحنه‌های انقلاب به‌ویژه در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تقدیم ۳۶ معلم‌شهید در شهرستان آران و بیدگل، سند افتخار دستگاه تعلیم و تربیت در نظام اسلامی است.

دیگر خبرها

  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • ۶ پرونده نقض حقوق شهروندی در مازندران بررسی شد
  • برگزاری یادواره ۴۰۰ شهید کارگر و فرهنگی آران و بیدگل
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد