Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکثر شهروندان آلمانی حمله موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه را اقدامی نادرست می‌دانند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از هفته نامه اشپیگل، دولت آلمان از حمله موشکی اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه به مواضع سوریه حمایت کرد. اما مردم آلمان به گونه‌ای دیگر به این مسئله می نگرند.

بر اساس جدیدترین نظرسنجی موسسه "سیوی" که به سفارش هفته نامه "اشپیگل" انجام شده است به اعتقاد اکثر شهروندان آلمانی حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه اقدام درستی نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس 59.9 درصد شهروندان آلمانی این اقدام را رد کرده و یا بیشتر با آن مخالفند و تنها 30.8 درصد شهروندان آلمانی با این اقدام موافق و یا بیشتر موافقند. 9.3 درصد شهروندان هم نظری در این باره نداشتند.

بیشترین مخالفت با اقدام نظامی در سوریه در بین طرفداران حزب چپ و حزب افراطی آلمان دیده شد. بر اساس این نظر سنجی 69.6 درصد طرفداران حزب چپ و 76.3 درصد طرفداران حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" این حمله موشکی را نادرست دانستند. در بین طرفداران اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم 43.3 درصد این حمله موشکی را درست یا بیشتر درست و 46.2 درصد هم با آن مخالف بودند.

همچنین نظرات ساکنان غرب و شرق آلمان هم در این باره متقاوت بود. در حالی که سه چهارم ساکنان شرق آلمان با این حمله موشکی مخالف بودند اما در غرب آلمان 50.7 درصد چنین اعتقادی داشتند.

آمریکا، انگلیس و فرانسه روز شنبه حملات موشکی گسترده‌ای به تاسیسات دولتی سوریه که به ادعای آنها برای تولید تسلیحات شیمیایی از آنها استفاده شده را انجام دادند. طی حدود دو ساعت در ساعات اولیه بامداد صبح شنبه، بیش از 100 موشک به سمت خاک سوریه شلیک شد که بخش اعظم آنها توسط سامانه پدافند ضدهوایی سوریه، دفع شدند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۳۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس

فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعلام کرد که در حمله هوایی ایالات متحده در سوریه در ۳ مه ۲۰۲۳ که یک سرکرده القاعده را هدف قرار داده بود، در واقع یک غیرنظامی بی گناه را کشته است.

این اعتراف که روز پنجشنبه منتشر شد گزارش‌های اولیه ساکنان و اعضای خانواده آن فرد غیرنظامی که یک کشاورز ۶۰ ساله بود اندکی پس از حمله را تایید کرد.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده گفت که تحقیقات در مورد حمله ۳ مه به این نتیجه رسیده است که نیرو‌های آمریکایی هدف مورد نظر القاعده را اشتباه شناسایی کرده اند "و یک غیرنظامی به نام لوفتی حسن مستو (Lufti Hasan Masto) مورد اصابت قرار گرفته و کشته شده است. "

اندکی پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین، دیده بان حقوق بشر سوریه، یکی از ناظران جنگ، گفت که این پهپاد به یک مزرعه مرغ در نزدیکی شهر حرم (Harem) حمله کرده و یک نفر را کشته است؛ و تنها چند روز بعد، بستگان و همسایگان به آسوشیتدپرس گفتند که فرد کشته شده یک کشاورز بود که گوسفند، مرغ و گاو پرورش می‌داد و هیچ ارتباطی با گروه‌های مسلح نداشت.

محمد مستو، برادر این کشاورز گفت که گزارش‌ها مبنی بر همکاری برادر ۶۰ ساله اش با القاعده «دروغ مطلق» و قتل او «بی‌عدالتی و تجاوز» بوده است. برادرش به سادگی در حال نگهداری از گوسفندان خود بود که حمله به وقوع پیوست.

فرماندهی مرکزی گفت که تحقیقات در مورد این حمله در نوامبر گذشته تکمیل شد ، اما تا روز پنجشنبه به طور علنی منتشر نشد.

فرماندهی مرکزی در بیانیه‌ای گفت: بسیاری از تحقیقات و یافته‌ها طبقه‌بندی شده‌اند، اما اذعان کرد که «چندین موضوع را می‌توان بهبود بخشید».

در بیانیه آمده است: «آنچه می‌توانیم به اشتراک بگذاریم این است که تحقیقات به این نتیجه رسیده است که این حمله مطابق با قانون درگیری‌های مسلحانه و همچنین سیاست‌های وزارت دفاع و سنتکام انجام شده است». ما متعهد هستیم که از این حادثه درس بگیریم و فرآیند‌های هدف‌گیری خود را برای کاهش آسیب‌های احتمالی به غیرنظامیان بهبود دهیم.»

وزارت دفاع آمریکا در جریان جنگ در عراق، افغانستان و سوریه به دلیل کشتار غیرنظامیان در حملات هوایی مورد انتقاد قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مایکروسافت نسبت به حمله «جریان کثیف» که اپ‌های اندرویدی را تحت تأثیر قرار می‌دهد هشدار داد
  • حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان»
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت»
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق