Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -
حضرت سليمان(ع) هم داراي مقام نبوّت بود و هم داراي حكومت بسيار وسيع
آيا حضرت داوود و سليمان(ع) پيش از نبوت چوپاني مي‌کردند؟
با توجه به اين حديث از امام صادق(ع) که فرموده‌اند: «خداي تعالي پيغمبرى را مبعوث نکرد، مگر آن‌که او را به شغل چوپانى -در اوائل عمر- واداشته است‏»؛ آيا حضرت سليمان و داوود(ع) نيز چوپاني مي‌کردند؟
در پاسخ پرسش مطرح شده بايد گفت؛ روايت عامي وجود دارد که بر اساس آن، تمام پيامبران قبل از رسيدن به مقام نبوت، مدتي را - هرچند کوتاه - به چوپاني گذرانده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

[1]
اين روايت عام - با فرض پذيرش - شامل تمام پيامبران خواهد شد، حتي آناني که؛ مانند داوود و سليمان(ع) از فرمانروايان بزرگ بودند. رواياتي به صورت خاص نيز وجود دارد چوپاني اين دو پيامبر بزرگ را در بخشي از زندگي‌شان اعلام مي‌کند.
الف) چوپاني حضرت داوود (ع)
1. رسول خدا(ص): «خداوند، داوود(ع) را هنگامي مبعوث کرد ‌که ايشان يک چوپان بود؛ همچنين حضرت موسي(ع) را نيز هنگام چوپاني ايشان به نبوت برگزيد؛ من نيز چوپاني گوسفندان را در منطقه جياد به عهده داشتم».[2]
2. امام رضا(ع): خداوند به سموئيل(ع) چنين وحى نمود: «جالوت، توسّط کسي کشته مي‌شود که زره موسى(ع) به اندازه قامت او است و او مردى از فرزندان لاوى بن يعقوب است که نام او داوود پسر ايشا است. زمانى که طالوت در ميان بني‌اسرائيل به حکومت مبعوث شد و آنها را براى جنگ با جالوت جمع کرد، مأموران را در طلب ايشا و فرزندانش فرستاد، وقتى آنان حاضر شدند، زره موسى را بر تن يکايک فرزندان ايشا پوشانيدند که براي برخي از آنها بزرگ بود و براي برخي ديگر، کوچک(و اندازه هيچ کدامشان نبود)! طالوت گفت: آيا از فرزندان تو کسي هم هست که اين‌جا نباشد؟! او پاسخ داد: بله، کوچک‌ترين پسرم(داوود) را براي نگهبانى از گوسفندان فرستادم».[3]
ب) چوپاني حضرت سليمان(ع)
امام جواد(ع): «خداوند به داوود(ع) وحى کرد که سليمان را جانشين کند و او کودکى بود که گوسفند مي‌چرانيد؛ اما عابدان و دانشمندان بني‌اسرائيل او را نپذيرفتند».[4]
------------
پي نوشت
[1]. ابن بابويه، محمد بن علي(شيخ صدوق)، علل الشرايع، ج 1، ص 32، کتاب فروشي داوري، قم، 1385ق.
[2]. ابن اثير جزرى، على بن محمد، أسد الغابة فى معرفة الصحابة، ج 1، ص 219 - 220 و ج 3، ص 414، بيروت، دار الفکر، 1409ق.
[3]. قمى، على بن ابراهيم،‏ تفسير القمي، ج ‏1، ص 82، قم، دار الکتاب، چاپ سوم‏،‏ 1404ق؛ مجلسى، محمد باقر‏، بحار الأنوار، ج 13، ص 440، بيروت، دار إحياء التراث العربي‏، چاپ دوم، بيروت‏، 1403ق‏.
[4]. کليني، محمد بن يعقوب، کافي، ج ‏1، ص 383، تهران، دار الکتب الإسلامية، چاپ چهارم، 1407ق.
منبع:
منبع:


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید ابراهیم رییسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رییس جمهور و مردم این کشور ابراز امیدواری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

کد خبر 6089512 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • خوش و بش محمد صلاح با مویس، سرمربی حریف پس از به ثمر رسیدن گل دوم وست هم
  • اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • مرور زندگی «آقای خاص» کشتی با روایت فرزاد حسنی
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • آتش و فراموشی؛ روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده او در غزه
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • مسابقات پیشکسوتان فوتبال تهران؛ پرسپولیس در آستانه صعود، استقلال در یک قدمی حذف