Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@02:52:12 GMT

سیاست فرانسه در قبال سوریه از زبان ماکرون

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۰۴۴۰۸

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که در کنفرانسی مطبوعاتی با نخست وزیر نیوزیلند سخن می‌گفت ادامه داد: فرانسه در جنگ با داعش و تروریسم تمام تلاش خود را انجام داده و می‌دهد تا به غیرنظامیان آسیبی نرساند.

وی گفت: حمله اخیر فرانسه و متحدانش به سوریه براساس قوانین بین‌المللی بوده است و فرانسه به مسئولیت انسانی خود در قبال جامعه جهانی عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماکرون با اشاره به اختلاف نظرهایی که اخیرا در رسانه‌ها میان او و رئیس‌جمهور آمریکا درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه مطرح شده گفت: من هیچگاه نگفته‌ام ما و آمریکایی‌ها در سوریه باقی خواهیم ماند. آمریکا حق دارد که بگوید با پایان کار داعش از سوریه خارج می‌شود اما ما می‌گوییم که یک مسئولیت انسانی نیز برعهده داریم که باید به آن پایبند باشیم.

ماکرون ادامه داد: سیاست ما در قبال سوریه بر سه رکن اساسی استوار است. اول مشارکت در جنگ علیه تروریسم، دوم تلاش برای اجرای قوانین بین‌المللی و احترام به آن و سوم حل سیاسی بحران.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فرانسه جنگ تروریسم سوریه جامعه تروریسم سوریه فرانسه ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۴۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقت آن نرسیده آمریکا به رفتار دوگانه در قبال غزه و اوکراین پایان دهد؟

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، لورا بیکر خطاب به بلینکن گفت: ‌شما درخواست چین برای پذیرفتن فلسطین به عنوان یک کشور عضو سازمان ملل را رد کردید. آیا وقت آن نرسیده است که آمریکا به ایده‌های دیگر کشورها در خاورمیانه گوش کند؟
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ گفت: پیشینه طولانی و زیادی وجود دارد که ما وقت کافی برای تعمق در آن نداریم. دولت‌های آمریکا پیشنهادهای زیادی را ارائه کردند.

بلینکن در پاسخ این سئوال لوران بیکر که اما ما اکنون در یک بحران بی سابقه هستیم. آیا زمان آن نرسیده است که اکنون آمریکا به دیگر ایده‌ها گوش کند؟
گفت: بسیار خب! کاری که ما انجام می دهیم ‌آن است که گام‌هایی بر نداریم که به نتایجی نخواهد رسید.

بلینکن در پاسخ این سئوال که مشکل آن است که اکنون ما در برابر جان باختن مردم قرار داریم که به یک فاجعه در غزه تبدیل شده است و شما اینجا در چین نشسته اید، جایی که موفق شدند چهره آمریکا را به عنوان یک منافق ترسیم کنند. شما از چین می خواهید صادرات قطعات یدکی نظامی نه سلاح، بلکه قطعات یدکی نظامی به اوکراین (روسیه) را متوقف کند، در حالی که شما در اختیار اسرائیل قرار می دهید که این کار اعتبار آمریکا را نه فقط در چین بلکه در جهان نابود می کند. آیا اینطور فکر نمی کنید؟ نیز گفت: زمانی که مسئله مربوط به اسرائیل باشد، ما کاملا با صراحت تاکید کردیم که می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که اسرائیل توانایی دفاع از خودش را داشته باشد.

دیگر خبرها

  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • اژه‌ای: حکومت وظایف و مسئولیت‌هایی را در قبال کارگران بر عهده دارد
  • وقت آن نرسیده آمریکا به رفتار دوگانه در قبال غزه و اوکراین پایان دهد؟
  • سیاست های دو گانه غربی در قبال مسئله اسرائیل غاصب و فلسطین
  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند