Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:33:36 GMT

مرکز آموزش زبان فارسی‌ در اسپانیا افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۰۴۴۳۸

مرکز آموزش زبان فارسی‌ در اسپانیا افتتاح شد

مادرید- ایرنا- مرکز آموزش زبان فارسی‌ خیام روز دوشنبه با همت دانشگاه علامه طباطبایی در دانشگاه نبریخای اسپانیا افتتاح شد .

به گزارش ایرنا، «محمد حسن فدایی فرد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، گفت: جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی اسپانیا با روابط تاریخی چند صد ساله و تاریخ و تمدن بزرگ و دیرین خود، مهد دانشمندان بنام بوده است و در تاریخ تمدن، علم، فرهنگ و هنر جهان نقش موثر و ماندگار ایفا کرده ا‌ند و دو زبان فارسی‌ و اسپانیایی بستر این تاریخ سازی بوده ا‌ند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این مراسم که رایزن فرهنگی‌ ایران، رئیس و برخی اساتید دانشگاه علامه طباطبایی و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه های مادرید حضور داشتند، با اشاره به اینکه در دو سال گذشته، تحولات قابل توجهی‌ در روابط دو کشور به وقوع پیوسته، خاطرنشان کرد که تهران و مادرید مصمم هستند روابط را در تمام زمینه های فرهنگی، علمی، سیاسی و اقتصادی توسعه دهند.
فدایی فرد تصریح کرد، زبان فارسی، زبان یک قوم و یا حتی یک ملت نیست بلکه میراث مشترک اندیشه ورزی بخش وسیعی از ملل مشرق زمین است، میراثی که دربر دارنده غنی ترین گونه های اندیشه فلسفی‌، عرفانی، زیبایی شناسی‌ کلام و لذت های سمعی و بصری، خط و سنن و آداب و رسوم ماندگار انسانی‌، تاریخ ملت ها و شکوه توانایی انسان در بروز احساسات و افکار از طریق شعر و کلام شاعرانه است.
«حسین سلیمی» رئیس دانشگاه علامه طباطبایی نیز گفت: امروز مراسم گشایش مرکز ایران شناسی‌ و آموزش زبان فارسی‌ خیام در دانشگاه نبریخا را برگزار می‌ کنیم که این کار با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی اتفاق افتاد.
سلیمی تصریح کرد: این اولین مرکز آموزش زبان فارسی‌ است که در یکی‌ از دانشگاه های اسپانیا دایر می‌ شود و دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان هماهنگ کننده روابط دانشگاهی ایران و اسپانیا با این گامی‌ که برداشت ، یک گام بلند برای گسترش فرهنگ ایرانی و آموزش زبان فارسی‌ در دانشگاه اسپانیا برداشته شد.
وی خاطرنشان کرد، به رغم روابط نزدیک فرهنگی‌ دو کشور ، روابط دانشگاهی ایران و اسپانیا هنوز به آن حد مطلوب نرسیده است و کرسی های زبان فارسی‌ در دانشگاه اسپانیایی رونق ندارند و بیشتر واحد های زبان فارسی، حتی در ذیل دپارتمان های زبان عربی‌ تدریس می شود.
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: گامی‌ که اکنون برداشته شد، به نوعی جایگاه متفاوت و متمایز برای زبان و فرهنگ فارسی‌ در دانشگاه های اسپانیا به وجود می‌ آورد و ما امیدواریم که در صورت موفق شدن این حرکت، بتوانیم با همکاری دانشگاه های دیگر ایران و اسپانیا، کرسی ها و مراکز زبان فارسی‌ را در دانشگاه اسپانیایی گسترش دهیم.
«خواکین اسپایارگاس» معاون دانشگاه نبریخا نیز در سخنانی، ضمن تشکر از حضور اساتید دانشگاه ایرانی، آمادگی دانشگاهش در آغاز هرچه زودتر همکاری ها و تبادلات علمی‌ با دانشگاه علامه طباطبایی را اعلام کرد.
وی از دانشگاه علامه طباطبایی به خاطر مساعدت در پیشبرد همکاری های فرهنگی‌ دو کشور و آشنایی دانشجویان اسپانیایی با فرهنگ، هنر و تاریخ تمدن ایران زمین قدردانی‌ کرد.
اسپایارگاس ضمن اشاره به اینکه دانشجویان اسپانیایی با آغاز کلاس های فارسی‌ می‌ توانند فرهنگ و زبان فارسی‌ را فرا گیرند، تصریح کرد: به احتمال زیاد، ما یک موسسه موازی در دانشگاه علامه طباطبایی خواهیم داشت تا دانشجویان ایرانی بتوانند با فرهنگ و زبان اسپانیایی شوند .
اروپام *4*491*شبس*1613*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي زبان فارسي اسپانيا دانشگاه علامه طباطبايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۴۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ طرح ورزشی در بخش تبادکان مشهد افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا کشتی دار عصر سه شنبه در مراسم افتتاحیه طرح فرهنگی، آموزشی، ورزشی دختران آفتاب ایران تبادکان اظهار کرد: در راستای ایجاد عدالت آموزشی، دولت سیزدهم تاکنون طرح‌ها و برنامه‌های بسیار خوبی اجرا کرده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در راستای توسعه فضاهای ورزشی دانش آموزی روباز و سرپوشیده طرح شهید سلیمانی انجام شد و حدود ۱۶۰ زمین چمن مصنوعی به سبد ورزشی روباز استان اضافه شد که میزان ۲/۰ درصد به سرانه فضاهای ورزشی روباز دانش آموزی اضافه شد.

وی اظهار کرد: همچنین به منظور اجرای عدالت آموزشی برنامه دختران آفتاب ایران برای سلامت و تندرستی دختران ایران زمین در مناطق محروم اجرا می‌شود و قرار است در آینده نزدیک این طرح توسعه پیدا کرده و مدارس بیشتری از مدارس روستایی و عشایری را شامل شود.

طرح دختران آفتاب ایران یک طرح آموزشی ورزشی ویژه دانش آموزان روستایی و عشایری است

در ادامه محمد حسین عبداللهی، مدیر آموزش و پرورش تبادکان اظهار کرد: طرح دختران آفتاب ایران یک طرح آموزشی ورزشی ویژه دانش آموزان روستایی و عشایری است و وجود مراکز شبانه روزی در راستای عدالت آموزشی در نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش تبادکان افزود: در خصوص مساله مهم سلامت جسم و روان به علت کم تحرکی برخی دانش آموزان ممکن است در آینده و بزرگسالی دچار مشکلات جسمی شوند که خوشبختانه با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و اداره کل ورزش و جوانان به مساله ورزش و طرح دختران آفتاب ایران توجه شده و ما امروز شاهد افتتاح این طرح مهم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز زمین چمن مصنوعی آموزشگاه پویش سد کارده به متراژ ۵۴۰ متر مربع و با اعتباری معادل هشت میلیارد ریال و یک سالن ورزشی (کلاس درس تربیت بدنی) آموزشگاه ام هانی سد کارده به متراژ ۱۵۰ متر مربع و با اعتبار هفت میلیارد ریال افتتاح شد.

عبداللهی افزود: سرانه ورزشی دانش آموزی ما در تبادکان، بزرگترین منطقه آموزش و پرورش کشور تا سال ۱۴۰۱ کمتر از چهار سانتیمتر بود ولی با افتتاح ۱۱ زمین چمن مصنوعی و سه سالن ورزشی و یک استخر و سالن وزنه برداری این سرانه به هفت برابر افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 6099810

دیگر خبرها

  • نقد شهید مطهری به نسبیت اخلاقی علامه طباطبایی
  • نقد شهید مطهری به نسبیت اخلاقی علامه طباطبایی / از نظر مطهری دیدگاه علامه سر از نسبیت در می‌آورد و حد یقفی نخواهد داشت
  • همایشی برای «میرزا احمد داواشی» شاعر کرد زبان در دانشگاه کردستان
  • آیین پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می‌شود
  • بیش از هزار واژه پرکاربرد زبان بلغاری ریشه و اصالت فارسی دارند
  • مشاوره دارویی با تماس به سامانه ۱۹۰
  • مجتبی مطهری: اخلاق مقداری در جامعه ما افت کرده است/ مسعود ادیب: هم‌نسل‌های من از شهید مطهری دین‌داری و مسلمانی خود را آموختند/ ابوالقاسم فنایی: شهید مطهری سعی کردند از جاودانگی اخلاق دفاع کنند
  • فارغ‌التحصیلی بیش از یکصد هزار دانش آموخته از دانشگاه علامه 
  • ۲ طرح ورزشی در بخش تبادکان مشهد افتتاح شد
  • استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس