Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@11:13:40 GMT

امید به تحولات عظیم در استان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۰۴۸۳۹

امید به تحولات عظیم در استان

روزنامه پیام استان سمنان روز سه شنبه در شماره چهار هزار و 739 مطلبی با عنوان ' امید به تحولات عظیم در استان ' به قلم منصور فرزامی منتشر کرد.

در این مطلب آمده است : به همت مسئولان و زمینه سازی مساعد، آینده‌ای امیدبخش را در استان باسواد ما نوید می‌دهد که باید با برنامه‌ریزی درست از این زمینه و توانمندی به نحو مطلوب استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نخست آن خبر مسرت بخش در امر گردشگری نوروز 97 است که به طرز بی‌سابقه‌ای حتی مسافران عبوری را در استان ما به اقامت و گردش و آشنایی با جاذبه‌های گردشگری واداشت به طوری که شهروندان استانی، این حضور را با شادمانی احساس می‌کردند. البته این جذب و جلب مسافران عزیز و زایران گرامی را باید به فراهم آمدن فرصت‌هایی دانست که مسئولان میراث فرهنگی و مدیریت‌های شهری همت کردند.
نکته اینجاست که ایجاد زمینه‌ی تفریح و شادمانی همان گونه که نمونه‌هایی از آن در سمنان دیده شد، بسیار به اقامت و حضور مسافران کمک کرد. برنامه‌هایی که در بوستان‌ها و در صحن ارگ سمنان اجرا شد، در این امر بسیار موثر بود و نشان داد که سلایق گوناگون مسافران به برنامه‌های جنبی و جانبی و مفرح و متنوع هم تمایل دارد و شایق است و صرف بناهای تاریخی و وجود امامزاده‌ها و مرقد بزرگان علم و ادب کافی نیست.
دوم، خبر «سمنان قطب سوم خودروسازی کشور» است که اگر اجرایی شود و به منصه‌ی ظهور برسد به غیر از این که در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی است، می‌تواند با خدمات جانبی، اعم از قطعه سازی و دیگر مقدمات و موارد جانبی، تحولات عظیمی را در خود ببیند و برای خیل مشتاقان تحصیل کرده‌ی استان، فرصت‌های مطلوب شغلی ایجاد کند چرا که استان ما، به غیر از دارا بودن مواهب طبیعی و معدنی، منطقه‌ی دانشگاهی و محیط تربیت نیروهای متخصص هم هست. منوط به این که از تزاحم و مشکل آفرینی در روابط داخلی پرهیز کنیم و حرکات تکمیلی طولی را جانشین حرکات خنثی‌ساز عرضی نماییم.
در دو مورد بالا ابراز نظر امام جمعه‌ی عزیز سمنان و استاندار محترم، نظری جامعه مدارانه و کارشناسانه است این که جوانان دانشجو را عزیز و قابل احترام بدانیم و از تخطئه‌ی توان مندی‌های وجودی آنها بپرهیزیم و بدانیم که احترام و تشویق، صدها برابر تخریب و تنبیه، اثر مطلوب دارد و دوم، ایجاد امنیت و فراهم آوردن زمینه‌ی رفاه برای مسافران و گردشگران است چرا که صنعت گردشگری از مبانی مهم توسعه است و ورود هر گردشگری اگر از مدار صحیح باشد می‌تواند تا ده شغل ایجاد کند. کار مهم و مثبتی که استان‌های موفق گردشگرپذیری، پیش از ما آغاز کرده اند و موفق هم شده‌اند به خصوص آنها که اقلیمی مشابه ما دارد که باید از تجارب موفق آنها برای فردایی بهتر در این زمینه، استفاده کرد.
و سومین عامل نویدبخش تحول، طرح ریل گذاری از شاهرود به «اینچه برون» و اتصال آن به مقصد بندرعباس است مسیری که می‌تواند مسافران و کالاهای بسیاری را از شمال کشور به جنوب، جابه جا کند، مسیری با تنوع آب و هوایی و مناظر و مواهب طبیعی بدیع و بیفزایید فاز دیگر طرح حرم به حرم را به مرکز استان و از این جا به دیگر مناطق اقماری در شرق استان و نیز قطار حومه‌ای که به طور طبیعی از غرب استان به شرق امتداد می‌یابد. طرح آینده گرانه‌ای که قادر است. بسیاری از معضلات پیش‌روی تهران را حل کند و سامان بخشد به شرط آن که همه‌ی توان مندی‌های استان و خارج استان در انتقال آب و طرح های دیگر ذخیره‌ی آب عملیاتی شود و در این راه، باید حق و تدبیر، آن باشد که همه‌ی استان را به یک چشم و از منظر عدالت ببینیم و باز هم به تکرار عرض کنم، به هیچ وجه نباید حرکات ایذایی و بی اثرکننده‌ی تلاش‌ها صورت گیرد و نکته‌ی پایانی اینکه ادارات کل استان و دیگر سازمان‌ها، باید مسئولانی با افکار نو و متناسب با شرایط استان در وضعیت کنونی در خود ببیند و به طور واضح، منطقی این است که ماندن مدیران پروازی که هیچ علقه‌ای به محیط احساس نمی‌کنند و فضایی اشرافی برای خود ترتیب داده‌اند دیگر به هیچ وجه مصلحت نیست که در اینجا قاطعیت نماینده‌ی عالی دولت را می‌طلبد.
6026/7342

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تحول سمنان روزنامه پيام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم عظیم آب در دریاچه ارومیه؛ جان گرفت!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 دریاچه ارومیه با حجم عظیم آب مملو شد و بخش‌هایی از آن زیر آب رفته که دست‌کم در پنج سال اخیر رنگ آب را به خود نگرفته بود. تازه ترین تصاویر از این دریاچه را می‌بینید که نشان می‌دهد جزایر دریاچه در محاصره آب قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • حجم عظیم آب در دریاچه ارومیه؛ جان گرفت!
  • کمبودی در تامین سوخت جایگاه‌های استان سمنان نداریم
  • اسکان ۱۰۲ هزار مسافر نوروزی در استان سمنان ثبت شد
  • آخرین تحولات قیمت نفت
  • افزون بر سه هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری میامی در استان سمنان بازدید کردند
  • اصلاح روشنایی و آسفالت مسیرهای پرتردد مسافران نوروزی در سمنان
  • مراجعه ۲۶ هزار و ۹۲۹ نفر به مراکز خدمات جامع سلامت در تعطیلات نوروز
  • بوشهر میزبان انبوه مسافران نوروزی/مراکزاقامتی و تفریحی توسعه یابد
  • ۲ هزار و ۶۶۸ مسافر نوروزی در مدارس میامی اسکان یافتند
  • ۲۳ هزار مسافر نوروزی در مدارس استان سمنان اسکان یافتند