Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قم- ايرنا- مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان قم گفت: اين منطقه با حمايت هايي که از توليدکنندگان داخلي صورت مي دهد، بهترين امکان را براي توليد کالاي ايراني دارد.

سيد مهدي عليزاده طباطبايي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، بيان کرد: منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان آمادگي دارد همه ظرفيت هاي موجود خود را براي تحقق شعار سال و حمايت از کالاي ايراني به کار بندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: مواد اوليه از خارج و داخل کشور به منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان وارد مي شود، اما در نهايت کالاي ايراني به دست متخصصان کشورمان، درکارخانه هاي بومي و با نام ايران توليد و به بازار هاي داخلي وخارجي صادر مي شود.
وي ادامه داد: هزينه توليد محصول در اين منطقه پايين است و توليدکنندگان و سرمايه گذاران ايراني مي توانند محصول خود را با هزينه کمتري وارد بازار کنند.
عليزاده طباطبايي با اشاره به اين که منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان ظرفيت توليد و عرضه کالاي ايراني را به طور همزمان دارد، گفت: هم اکنون 116 واحد صنعتي و تجاري در اين منطقه فعال هستند و از اين فعالان اقتصادي در مسير حمايت از کالاي ايراني، پشتيباني هاي لازم به عمل مي آيد.
وي افزود: فعاليت بيش از 87 درصد واحدهاي داراي پروانه بهره برداري درمنطقه ويژه اقتصادي سلفچگان، نشان مي دهد اين منطقه مي تواند نقش موثري در تحقق شعار سال و حمايت از کالاي ايراني، داشته باشد.
وي ادامه داد: مناطق ويژه اقتصادي خارج از مرزهاي گمرکي کشور تلقي مي شود، بنابراين توليدکنندگان اگر بخواهند تجهيزاتي براي توليد خود وارد کشور کنند بدون پرداخت هرگونه تعرفه گمرکي مي توانند اين کار را انجام دهند و اين امتيازي مناسب براي حمايت از توليدکنندگان ايراني است.
مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان قم، گفت: توليد کنندگان مستقر در اين منطقه، هفت سال از معافيت مالياتي برخوردار هستند و اگر سطح اشتغال خود را 50 درصد افزايش دهند، 2سال ديگر هم به اين مدت اضافه مي شود.
وي بيان کرد: سرمايه گذاراني که در منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان به توليد و عرضه محصول مي پردازند، مي توانند برابر ارزش افزوده اي که ايجاد مي کنند از پرداخت تعرفه گمرک معاف شوند.
وي ادامه داد: در اين منطقه نيازي نيست فعالان اقتصادي کالاهاي خود را يک جا ترخيص کنند، بلکه مي توانند هرمقدار از مواد اوليه را که به محصول تبديل کردند، وارد بازارهاي داخلي و بين المللي نمايند.
عليزاده طباطبايي گفت: همه مجوزهاي لازم براي فعاليت هاي اقتصادي در منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان همچون جواز تاسيس، پروانه ساخت و بهره برداري در خود منطقه با پرداخت هزينه ناچيز انجام مي شود.
وي افزود: اين منطقه به 60 درصد بازار مصرف و استان هاي صنعتي کشور همچون تهران، اصفهان، مرکزي، البرز و قم دسترسي دارد و توليد کنندگان از طريق راه هاي مواصلاتي مي توانند به آساني محصولات خود را وارد بازار کنند.چ
وي ادامه داد: همچنين طرح اتصال منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان به راه آهن سراسري هم در دست اقدام مي باشد که اميد است در سال جاري به بهره برداري برسد.
منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان در 50 کيلومتري قم در زميني به مساحت 2000 هکتار در سال 1376 به تصويب هيات وزيران رسيد.
اين منطقه به عنوان مهمترين و نزديک ترين منطقه ويژه اقتصادي به مرکز سياسي – اقتصادي کشور، واقع در مسير جاده ابريشم، راه آهن سراسري و بزرگراه هاي اصلي شمال – جنوب و شرق – غرب ايران بوده و جهت برقراري ارتباط با اروپا، کشورهاي آسياي ميانه و خليج فارس به منظور توليد، صادرات و ترانزيت کالا، موقعيتي ممتاز داشته و قادر است نقش تعيين کننده اي در اقتصاد کلان منطقه و کشور ايفا نمايد.
حضرت آيت ‌الله خامنه‌ اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام نوروزي، امسال را سال «حمايت از کالاي ايراني» نامگذاري کردند.
7405/ 6133/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۵۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکان دقیق مثلث برمودای ایران

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وجود باتلاق‌ها و نمکزارهای گسترده این منطقه را به یکی از اسرارآمیزترین مناطق کشور ما تبدیل کرده است و بنا به گفته محلی‌ها بسیاری از گردشگران در سفر به این کویر هرگز بازنگشته‌اند.

بیشتر بخوانید: مفقودین کویر حاج علی قلی پیدا شدند + جزئیات

در طول شب به دلیل اختلاف دمای بالا، سنگ‌ها دچار شکستگی شده و صداهای از این کویر به گوش می‌رسد. یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در بازدید از کویر ریگ جن، تغییر دائمی شکل تپه‌های ماسه‌ای در این منطقه است که سبب اشتباه گردشگران و گم کردن مسیر می‌شود. در گذشته دلیل گمراهی مسافران در این کویر را وجود نیروهای اهریمنی و جن‌ها می‌دانستند که کاملا ریشه در جهل و خرافات داشت و به همین دلیل بوده که آن را یکی از عجیب ترین مکان ایران می‌دانند.

کویر ریگ جن یکی از صعب‌البورترین مناطق دنیا، در جنوب غربی و غرب دشت کویر واقع شده و سالانه مقصد اکوتوریست‌های بسیاری است. ریگ جن در منطقه مرزی استان‌های سمنان و اصفهان قرار دارد. این منطقه کویری با ۳,۸۰۰ کیلومتر مربع، از نظر وسعت سومین ریگزار ایران است و بیشتر به استان سمنان نسبت داده می‌شود. از کویر ریگ جن به‌عنوان یکی از عجایب ایران یاد می‌شود.

کویر ریگ جن در محدوده جغرافیایی مرکز ایران قرار دارد. گسترش این منطقه از شمال غرب به جنوب شرق است. ریگ جن در میان کویرها به زیبایی هم معروف است و مناظر آن، گردشگران را شگفت‌زده می‌کنند. قسمت جنوب شرقی کویر ریگ جن را «دم ریگ» می‌نامند.

منبع: روزنامه آرمان ملی

انتهای پیام/

کد خبر: 1229049 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • مکان دقیق مثلث برمودای ایران
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • جشن روز کارگر در بوشهر برگزار شد
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد